ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«МЕЛІТОПОЛЬСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»
ВИХОВНА ГОДИНА:
на тему:
Підготувала:
майстер в/н
Толстікова І.А.
Мелітополь, 2020
Мета. Формувати позицію протидії всім небезпечним для здоров’я та життя явищам: наркотикам, алкоголю, палінню; пропагувати здоровий спосіб життя; виробляти активну життєву позицію в молоді.
Обладнання: розвішені по класу плакати з висловлюваннями про негативний вплив шкідливих звичок, буклети про здоровий спосіб життя.
ХІД ЗАХОДУ
1.Майстер :
Сьогоднішня наша зустріч присвячена найактуальнішій проблемі сучасності – здоровому способу життя. Давайте поміркуємо, на яких засадах формулюється здоровий спосіб життя
2. „Мозковий штурм”. Складові здорового способу життя. . Учні називають складові здорового способу життя . Це можуть бути:
1) відмова від куріння;
2) відмова від алкогольних напоїв;
3) відмова від наркотиків;
4) заняття фізичною культурою та спортом;
4) відсутність будь-яких захворювань;
6) здорове харчування.
Далі майстер нагадує учням, що наше здоров’я залежить від таких основних чинників (показує картку, яку потім прикріпляє на дошці):
3. Учнівські повідомлення.
Куріння
Куріння тютюну – одна з „молодих” шкідливих звичок, яка має майже 500-літню історію, і початок їй було покладено відкриттям Колумб Америки. Після захоплення тютюном, що ніби стимулює сон, знімає втому, заспокоює, людство побачило серйозні негативні наслідки, з спостерігалися внаслідок його систематичне вживання. Так, нікотин, що міститься в тютюні впливає на настрій курця і викликає оман відчуття певного благополуччя і спокою. Але тільки на початковій стадії вживання. Доведено, що систематичне куріння у підлітковому віці дуже шкідливо впливає на розвиток організму. Зокрема гальмується процес статевого дозрівання, уповільнюється ріст, погіршується розвиток груді: клітки та м’язів, шкіра втрачає свою еластичне з’являються зморшки. Внаслідок куріння у багатьох молодих людей постійно болить голова і послаблюється пам’ять, знижується концентрація уваги, порушуються сон та апетит.
Алкоголь
Важко переконати людину в тому, що вживання алкоголю небезпечне, на тлі існуючих численних тверджень про його нібито тонізуючу дію.
Чи не тому 28000 з 100000 українців вкорочують собі вік? Так. Алкоголізм – це хвороба. Зрозуміло, що вживання спиртних напоїв і зловживання ними ще не хвороба. Однак це той шлях, що може призвести до хвороби. Найчастіше на нього стають люди, що легко попадають під вплив „авторитетів”, молоді люди з слабкими нервами, ті, хто конфліктує зі своєю сім’єю чи суспільними нормами, Іноді основним мотивом спробувати алкогольні напої стає цікавість, але частіше причина саме в складних, неприємних відносинах, що склались в колі друзів чи в сім’ї. Дуже небезпечне бажання молодих людей пити заради підтримки компанії, створення гарного настрою, або для того, щоб бути схожим на дорослих.
Людині, яка вживає алкоголь, здається, що його невелика доза притупляє неприємні відчуття, знімає втому. Виникає уявне відчуття благополуччя і звільнення від турбот і тривог, поліпшується самопочуття. На жаль, захоплення малими дозами, рано чи пізно призводить до систематичного вживання алкоголю. Поступово справа доходить до алкоголізму, а це найпростіший шлях до деградації особистості.
Наркотики
Наркоманія – це справжнє лихо у всіх країнах світу. Наркотики стали причиною передчасної смерті багатьох людей. У цей вир втягуються юначки, дівчата і навіть діти.
Наркотики – це речовини, які завдають величезну шкоду як окремій особистості, так і суспільству в цілому.
Наркотики можна розділити на легалізовані і не легалізовані. Легалізовані наркотики: тютюн, алкогольні напої, ліки, кава, чай, засоби побутової хімії, рослини тощо.
Нелегалізовані наркотики – коноплі, героїн, кокаїн та інші, занесені до міжнародного переліку заборонених психотропних речовин.
Всі наркотики характеризуються руйнівним впливом на фізичний та психічний стан здоров’я підлітків і їхню соціальну поведінку.
Трагедія полягає в тому, що для деяких людей (особливо молодих) навіть одноразового вживання наркотику може бути достатньо, щоб опинитися у полоні наркотичної залежності
Наркотики – це страшно! Зроби свій вибір.
4. Виготовлення плакату „Здоровий спосіб життя”.
Майстер поділяє клас на чотири групи (команди). Створені команди придумують собі назви (бажано, щоб вони відповідали темі виховного заходу).
Також обирається „лічильник” – учень, який підраховуватиме бали, що зароблять команди.
Майстер дає завдання командам: за 5-10 хвилин намалювати плакат, який пропагує здоровий спосіб життя. Головні вимоги до плакату: яскравість, образність, запам’ятовуваність, інформативність, оригінальність. Саме ці критерії і визначатимуть найкращий плакат, за який команда-переможниця одержує 10 ігрових монет, а інші команди – по 5 ігрових монет. Ці плакати вивішуються в класі. Поки команди малюють, може звучати музика. Як тільки мелодія припиняється, команди повинні здати свої малюнки. Потім обирається найкращий плакат
5. Інтелектуальна гра „Що? Де? Коли?”
Гра проходить 10 – 15 хвилин. Звучить тиха музика. Майстер читає запитання, команди повинні відповісти на них. За кожну правильну відповідь команда одержує одну ігрову монету. Набрані бали додаються до балів, зароблених командами під час конкурсу плакатів (за цим стежить „лічильник”). Запитання для гри:
Після гри підбиваються підсумки, підраховуються отримані монети.
7. Виступ експерта.
Одного разу троє друзів сперечалися: паління шкідливе? Оскільки вони не могли знайти правильної відповіді, то вирішили звернутися за порадою до Мудреця.
Як ви гадаєте, що відповів Мудрець?
Він сказав: „Паліть, бо ті, що палять, завжди молоді; їх ніколи не покусає собака; їх ніколи не обкрадуть злодії”.
Друзі покинули Мудреця, однак їх здивувала і занепокоїла його відповідь. Вони почали шукати справжнє значення сказаних слів. В одній із книг вони побачили інформацію, від якої жахнулися
Задумайся!
Проаналізувавши інформацію, друзі знову пішли до Мудреця і запитали, чому він дав їм таку відповідь. Мудрець пояснив:
Друзі зробили свій вибір. Як ви гадаєте, який? А що обираєте ви? (Відповіді учнів.)