Конспект заняття: "Що вміє мій ротик?"

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку мовлення з використанням елементів критичного мислення для дітей середньої групи на тему: «Що вміє мій ротик?»
Перегляд файлу

Бірюкова Наталія Миколаївна                                                                      учитель – логопед ЗДО №19 «Світлячок»                                                             м.Сміла, Черкаської області                                                      

Конспект заняття з розвитку мовлення з використанням елементів критичного мислення для дітей середньої групи  на тему:                              «Що вміє мій ротик?»

Мета: Розвивати творчу уяву, критичне мислення, фонематичний слух, зв’язне мовлення дітей, артикуляційний апарат; вчити дітей визначати місце звука в слові, сприяти розвитку різних видів уваги; поглибити уявлення про функціональне призначення рота (язика, зубів, гортані); розширити знання дітей про будову людського тіла закріпити знання про  гігієну ротової порожнини; розвивати спостережливість, допитливість; вчити дітей працювати в парах, бути ввічливими та поступливими; збагатити активний словник дітей новими словами та термінами.                                                                                                                  Матеріали: стаканчики з водою на кожну дитину, лялька – хлопчик Питайлик,  демонстраційний матеріал (зображення рота, язика, губ,  зубів), піктограми по кількості дітей, овочі та фрукти для гри, предметні картинки із зображенням язика, зубів, рота (по кількості пар дітей); дзеркальця на кожну дитину, шматочки хліба.                                                                                              Хід заняття:

         Логопед: - Діти, ви робите вранці ранкову гімнастику? (Відповіді дітей) –А яке її призначення? (Щоб тіло було здоровим та спортивним) – А чи знаєте ви , що є ще й гімнастика для обличчя? Логопед розповідає дітям про те, що ці вправи є чудовою профілактикою багатьох порушень і сприяють тому, щоб діти швидко навчилися правильному промовлянню  звуків, пропонує зробити комплекс міогімнастики  дітям. (На столах стоять стаканчики з водою на кожну дитину)

1) Набравши в рот води, потрібно утримати воду (логопед рахує до 10), не розтуляючи губ.

2) Закривши рот, треба надути щоки, до щік притиснути кулаки. Далі потрібно видавити повітря повільно через стиснуті губи.

3) Посміхаючись, оголіть зімкнуті зуби. Утримуйте посмішку поки я порахую до 5.

4) Нижню губу витягніть вперед, захопіть нею верхню губу. Повторіть аналогічно з верхньою губою.

5) Губи і зуби повинні бути зімкнуті, губи скрутіть в трубочку. У такому положенні пробудьте, поки я буду рахувати до 5.

       Логопед запитує у дітей про відчуття після зробленої гімнастики, хоче продовжити  заняття, але з роздягалки постійно чується чийсь голос, який заважає…                                                                                                    Логопед: - Зараз подивлюся хто це там нам заважає.(Виходить за двері і заносить хлопчика Питайлика, який про все запитує.                                            Логопед: Хлопчику, зачекай, ти хто і як опинився в нашій групі?                                         Питайлик:  Я -  Питайлик, мені вас порадили друзі і сказали , що в цій групі дуже розумні діти і вони допоможуть мені розібратися …. Мені цікаво Картинки по запросу ротик картинки для детейнавіщо людині рот, що він вміє, як за ним доглядати… все цікаво, все хочу знати! (говорить без упину)                                                                                                                           Логопед: Зачекай, Питайлику! То тобі цікаво знати все про рот? Наші діти тобі допоможуть – вони багато чого знають. – Допоможемо, діти?                                                                                                            Логопед: А хто скаже, що таке роті для чого він потрібний? (Міркування дітей). Рот - це частина людського тіла в якій міститься язик і зуби. А розкривається ротик за допомогою губ  (показ картинок). Діти, покажіть губи, зуби, язик. Де вони знаходяться? (У роті). Для чого потрібні губи? А ще за допомогою губ можна зрозуміти настрій людини.

Робота з піктограмами (на кожну дитину).

Логопед: - Розгляньте ці невеличкі обличчя. Як ви думаєте, де весела людина? Чому ви так вирішили? (Губи посміхаються, куточки губ підняті вгору). А це яка людина? (Вихователь показує сумний вираз обличчя). Чому ви так вирішили? А покажіть, як ви посміхаєтесь? А як сумуєте? А покажіть, як ви цілуєте маму? А губи допомагають вимовляти різні звуки. Давайте візьмемо в руки   дзеркало  і подивимось, як будуть змінюватись ваші губки, коли ви будете вимовляти звуки? (Діти вимовляють голосні голосні звуки «А», «О», «У», «И»,  «Е», «І»).

Послухайте  загадку.

Якби ти його не мав,

То нічого б не сказав. (Язик)

Про яку частину ротика ця загадка? Покажіть свій язичок. Він у вас один чи багато? Для чого нам потрібний язик? (Щоб говорити). Так, діти, завдяки язичку ми розмовляємо, співаємо, розповідаємо вірші, казки. А давайте з нашим язичком пограємо в гру.

Гра «Повторюй за мною». Логопед називає різні звуки, а діти наслідують їх:

  • кукурікає півник; 
  • дзижчить бджілка;
  • співає дитина;
  • цокає копитом конячка;
  • шумить вітер;
  • дзвенить дзвіночок;
  • заводиться машина.

Гра «Мій, моє, мої» Я буду називати одне з слів, а ви по черзі називатимете слово, що називає якусь частину голови і підходить до мого слова.

  • Моє…(Обличчя, волосся, чоло, підборіддя).
  • Моя…(Голова).
  • Мій…(Ніс, рот).
  • Мої…(Очі, вуха, брови, щоки).

Мімічна розминка: Щоки надуваються,брови підіймаються,

  • Очі відкриваються, губи посміхаються. Картинки по запросу детские картинки

Логопед: - Наш язичок, як артист: і поспівав, і покашляв, і покричав. А ще язичок уміє відчувати смак, розрізняє, що потрапило в рот: кисле, солодке, гірке, солоне. Це тому, що на поверхні язичка містяться смакові рецептори (маленькі горбики), які невидимі для людського ока. Ось, наприклад, на кінчику язичка є смакові рецептори, які відчувають, коли ви кладете до рота щось солодке, а збоку і посередині язичка є рецептори, які реагують на солоне та кисле, задня частина язичка оснащена рецепторами,  які відчувають щось гірке. Отже, за допомогою язика ми можемо розрізняти смаки, вирішувати, що нам смачно, а що не дуже.

Гра «Впізнай на смак». Діти розрізняють на смак яблуко, солоний огірок, цибулю, лимон.

Логопед: - А ще твій язичок може попередити тебе про стан здоров'я. Якщо ти захворів, то:

  • язичок біліє. Все здається несмачним, зникає апетит.
  • якщо ненароком ти візьмеш у рот щось несвіже чи несмачне, язичок відразу розповість про це твоїй голові, і піде наказ

ротику: «Швидко виплюнути!»

Загадка про зуби. «Повний хлівець білих овець» . Що це?

Психологічний етюд «Смачні цукерки». У дівчинки у руках уявний пакунок з цукерками. Вона підносить до кожної дитини по черзі пакунок. Діти беруть по одній цукерці, дякують дівчинці, розгортають, кладуть цукерки до рота.

Логопед: - Покажіть, що цукерка дуже смачна (мімікою, жувальними рухами, посмішкою).

А що роблять у роті зуби?   (Жують). Що треба робити, щоб зуби були міцними і здоровими? (Чистити, доглядати). Вихователь пропонує пожувати по шматочку хліба і подивитися  в дзеркало на зубки. - Що ви помітили? (залишки хліба на зубах). Потім пропонує пополоскати ротик водичкою із стаканчиків і знову заглянути в ротик. – Які зміни відбулися? ( залишки хліба зникли). Отже, дуже важливо доглядати за ротовою порожниною і тримати її в чистоті, тоді ваші зубки будуть завжди здорові і ви матимете чудову білосніжну посмішку. А ви знаєте, як потрібно доглядати за ротиком? (Відповіді дітей)                                                  Робота в парах: Вихователь пропонує із запропонованих картинок відібрати ті, на яких зображені предмети по догляду за ротовою порожниною.( Картинки із зображенням зубної щітки, зубної пасти, води) і пояснити як ці предмети допомагають доглядати за зубами.

Логопед: - Питайлику, все, що ми знали про свій ротик, ми тобі розказали. Чи в тебе ще залишилися запитання?

Питайлик: - Цікаво, а можна їсти дуже гарячу їжу? Чому? Торкатися язиком до холодних предметів? Чому? Облизувати брудні продукти, речі, руки? Чому? Брати у рот гострі предмети, уламки скла? Чому? Куштувати невідомі рідини? Чому? А невідомі ягоди, гриби? Чому? Можна їсти сніг, бурульки? Чому?

Логопед: - Так, бо це все небезпечно для здоров'я. Питайлику, дітки все це знають і тобі розказали, а ти все, що сьогодні чув і запам'ятав, - розкажи своїм друзям, бо ротик - це дуже важлива частина нашого тіла і за ним треба вміти правильно доглядати. (Питайлик дякує і виходить)

Підсумок заняття.

Логопед: - Діти, про що ми говорили сьогодні на занятті?                                                            - Що є в нашому ротику?                                                                                                              – Чи могли б люди жити без ротика? Чому?                                                                         - Як необхідно доглядати за ротовою порожниною?                                                         - Які наші дії негативно впливають на здоров’я ротової порожнини?

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
3878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку