Конспект заняття театрального гуртка - «Вправи на тренування голосних звуків»

Про матеріал

Розробки занять театрального гуртка - конспект заняття «Вправи на тренування голосних звуків».

Мета: формувати навички сценічного мовлення; закріпити знання про голосні звуки; розвивати вміння чітко артикулювати голосні звуки, розвивати дикцію, акторську майстерність; виховувати почуття колективізму, прищеплювати любов до мови.

Методи: наочні, словесні, практичні.

Міжпредметні зв'язки: українська мова.

Тип заняття: повторення та закріплення, бінарне.

Форма заняття: заняття-подорож

Обладнання: карта «Містечко Голосних Звуків», малюнок автобуса, музичний супровід, костюми для Звуків.

Рівень навчання: початковий (6-7 років)

Роль звуків виконують вихованці основного чи вищого років навчання

Перегляд файлу

 

Конспект заняття «Вправи на тренування голосних звуків».

Мета: формувати навички сценічного мовлення; закріпити знання про голосні звуки; розвивати вміння чітко артикулювати голосні звуки, розвивати дикцію, акторську майстерність; виховувати почуття колективізму, прищеплювати любов до мови.

Методи: наочні, словесні, практичні.

Міжпредметні  зв’язки:  українська мова.

Тип заняття: повторення та закріплення, бінарне.

Форма заняття: заняття-подорож

Обладнання: карта «Містечко Голосних Звуків», малюнок автобуса, музичний супровід, костюми для Звуків.

Рівень навчання: початковий (6-7 років)

Роль звуків виконують вихованці основного вищого навчання

Хід заняття.

І. Підготовча частина.

1. 1. Організаційний момент. 

- Доброго дня, давайте з вами привітаємось. Я питатиму вас, а ви показуватиме мені відповіді жестами.

- Як ти вітаєшся?

Як живеш?

Як біжиш?

Вдалечінь глядиш?

Махаєш вслід?

Вночі спиш?

- Діти, у нас сьогодні на занятті гості.

- Ви здивувались? (показують на обличчі здивування). Чи раді ви їх бачити? Давайте покажемо, які ви раді? (показують радість)

- А тепер давайте посміхнемось та передамо свій добрий настрій  один одному.

1.2. Повідомлення теми заняття.

- Я бажаю, щоб такий настрій у нас був до кінця заняття, адже сьогодні ми з вами здійснимо подорож до  казкової  країни, де живуть звуки мови. Ми завітаємо до  містечка під назвою «Голосні Звуки». У цьому містечку нас будуть чекати казкові мешканці, які приготували нам багато цікавих  завдань, з якими ми неодмінно впораємось. Тож сідаємо у наш казковий автобус та вирушимо в мандрівку.

1.3. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

- А поки  ми їдемо до казкового містечка Голосних звуків, давайте згадаємо, що ж ми знаємо про їх мешканців.

- Які звуки називаються голосними? (це ті звуки, які утворюються за допомогою голосу, при вимові голосних звуків повітря вільно виходить без перешкод.)

- Назвіть ці звуки. (а, о, у, і, е, и)

1.4. Артикуляційна гімнастика.

- Перш ніж завітати у гості до голосних звуків, нам необхідно виконати артикуляційну гімнастику, для того, щоб виконати всі завдання, які приготували для нас мешканці казкового містечка.


Вібраційний масаж.

Вимовити звуки:

[ м ] масажувати   чоло;

[ н ]  масажувати щоки;

[ л’о] плескати долонями по щічкам

[й’а]  вимовляти низьким голосом та бити рукою по груді

Вправи для губ.

Вправи: «П'ятачок». Витягнути губи вперед в довгу трубочку.

«Посмішка». Посміхнутися, зуби заховані.

«Парканчик». Губи в усмішці, зуби зімкнуті в природному прикусі і видно. Посміхнутися без напруги, щоб було видно передні верхні і нижні зуби. Утримувати 5-10 секунд. Стежити, щоб при посмішці губи не підверталися всередину.

Чергування вправ «П'ятачок» - «Посмішка» - «Парканчик».

Зарядка для язика.

«Язик змії» — рот розкритий, язик висунутий якомога більше вперед, потім він починається рухатися праворуч-ліворуч;

«Дзвіночок» — рот напіввідкритий, губи закруглені, язик тор­кається країв губ, нібито язичок дзвінка;

«Уколи» гострим кінчиком язика торкатися поперемінно вну­трішньої сторони лівої та правої щоки;

«Конячка». Присмоктатися язиком до неба, клацнути язиком. Цокати повільно і сильно, тягнути під'язикову зв'язку.

Вправи на дихання.

Вправи.

  •                  На видохну рахувати вголос не поспішаючи: 1, 2, 3, 4, 5. (вимовляти ясно).
  •                  Рахувати вголос ще раз (до 10).
  •                  Добрати повітря (1 с)
  •                  Рахувати вголос 11 – 15.
  •                  Розслабитись, відпочити.

ІІ. Основна частина.

  •                   Ось ми і приїхали до Містечка Голосних Звуків. Перша наша зупинка біля будиночка Звука «А».

Давайте постукаємо в двері, але це казкове містечко, тому і стукати ми будемо по-казковому. Набрали повітря у груди та видихаємо  «а-а-а». Але спочатку давайте тихенько, потім своїм голосом, потім голосно.

Виходить Звук «А»:

  •                   Доброго дня дітки, я Звук «А». Я знав, що ви подорожуєте нашим казковим містом і приготувала для вас завдання:

- Як правильно мене вивити? (ротик широко відкритий, язик спокійно лежить).

  •                   Давайте всі разом вимовимо «а» (діти разом зі Звуком «А» вимовляють).
  •                   Молодці. А тепер наступне завдання.

Прочитати віршик, чітко та правильно вимовляючи звук «А» (вірш запис на дошці)

 Абрикос – Анфісі,

Аличу – Алісі,

Акваланг – Антону

Віз Андрійко з дону.

  •                   Молодці, із цим завданням впорались.

Керівник гуртка:  Залишайся з нами, а ми продовжуємо мандрівку, наступна наша зупинка біля будиночка звука «О». Давайте постукаємо у двері, так як ми стукали до звука «А», але вимовляти звук «О».

Виходить Звук «О»:

  •                   Доброго дня, діти, я теж приготував для вас завдання.

Перше завдання: Як правильно мене вивити? (губи трошки напружені, утворюють овал)

  •                   Давайте всі разом вимовимо «О» (діти разом зі Звуком «О» вимовляють).
  •                   Молодці. А тепер наступне завдання.
  •                   Прочитати віршик, чітко та правильно вимовляючи звук «О» (вірш запис на дошці)

Олень охоче в оселі прибрав,

До нього осел на обід завітав.

  • Молодці, і з цим завданням впорались.

Керівник гуртка:

- Залишайся і ти з нами. Ви напевно вже втомилися, подорожуючи. Тому наступна наша зупинка «Весела галявина»

Фізкультхвилинка 

Уявили собі, що у нас в руках маленька дитинка.

Вона плаче, а що потрібно робити, щоб втішити? Давайте заспіваємо пісеньку: «а-а-а-а…»

А тепер давайте уявимо, що в нас болить зуб, тримаємось за щічку та вимовляємо звук «О».

А тепер ми старенькі, в нас болить спинка: «Ох,ох,ох».

- Молодці, сідаємо на місця. 

- Наступна наша зупинка біля будиночка звука «У».

  •                   Давайте постукаємо по-казковому (Вимовляють «у-у-у…»).

Виходить Звук «У»:

  •                   Як правильно вимовляти звук «У» (губки напружені, витягнуті в трубочку). Правильно.
  •                   Наступне завдання: Прочитати віршик, чітко та правильно вимовляючи звук «У»:

Жив собі Удод у лісі,

Мав гніздечко на узліссі,

Був учителем поважним,

і до учнів був уважним.

Керівник гуртка: Звук «У», залишайся з нами.

- А ми продовжуємо у мандрівку. А ось вже звуки «І» та «И» гуляють на галявині. Давайте покличемо звук и, тепер звук і, а тепер разом «и-і»

Звук «І»: Доброго дня діти, ми так загрались на галявині, що зовсім не помітили, як ви приїхали.

Звук «И»: Ми також приготували для вас завдання:

Перше завдання: як правильно ми вимовляємось? (звук «И» кути губ розтягнуті в сторони, роти недуже відкритий, звук «І» - кути губ більше розтягнуті в сторони ніж у звука «и»)

- Правильно.

Звук «І»: А тепер давайте разом прочитаємо скоромовку, чітко вимовляючи  звуки «И» та «І».

Мама мила Мілу милом Міла мило не любила (спочатку повільно, потім швидше).

Керівник гуртка: Залишайтеся з нами звуки, а ми продовжуємо мандрувати, і наступна наша зупинка «Казковий ліс»

Фізкульхвилинка

- Давайте встанемо, послухаємо, яка співають пташки, яке свіже повітря в лісі.

- Давайте візьмемо кошики, та будемо збирати грибочки.

- Ой,   загубилися у лісі, що потрібно робити. Кричати «ау».

Ми зустріли   маленьку лошачку:  «Іго-го…», зустріли ведмедика: «Иии…»

Ми вийшли із лісу і побачили залізничну дорогу, а там потяг: «Уууу…».

- Молодці дітки, сідаємо на свої місця та продовжуємо нашу мандрівку і завітаємо у гості до звука «Е». Постукаємо у двері (стукають «е-е-е»).

Виходить звук «Е».

Звук «Е»:  Добрий день. В мене також є завдання для вас.

  •                   Як правильно вимовляється звук «Е»? (кути губ більше розтягнуті в сторони).
  •                   Давайте всі разом вимовимо «Е» (діти разом зі Звуком «Е» вимовляють).
  •                   Молодці. А тепер наступне завдання: прочитати скоромовку, чітко та правильно вимовляючи звук «Е» (скоромовка  записана  на дошці)

Лелека, лелека, літаєш далеко (швидко прочитати).

  •                   Молодці, добре впорались із моїми завданнями.

Керівник гуртка: 

- Ми завітали до всіх голосних звуків мови, це звуки а, о, у, і, и, е.

І тепер ми можемо пограти у гру.

Наші звуки голосні звуки а, о, у, е, і

друзі самі справжні

Голосними називають,

Бо вони свій голос мають

І чудово нам співають.

- Зараз ми із нашими мешканцями казкового містечка заспіваємо пісню, але голосами звуків, я показую вам звук, а ви співаєте його замість слів відомої пісню із мультфільму «Бременські музиканти».

ІІІ. Заключна частина.

Ось і закінчилася наша чарівна подорож до Містечка Голосних Звуків.  Ви всі дуже гарно працювали на занятті, впоралися із всіма завданнями. Але наша подорож на цьому не закінчується, на наступних заняттях ми з вами будемо подорожувати у гості до йотованих та приголосних звуків, які теж в свою чергу приготували нам цікаві завдання.

 

1

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
5660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку