Розробки занять театрального гуртка - конспект заняття «Вправи на тренування голосних звуків».
Мета: формувати навички сценічного мовлення; закріпити знання про голосні звуки; розвивати вміння чітко артикулювати голосні звуки, розвивати дикцію, акторську майстерність; виховувати почуття колективізму, прищеплювати любов до мови.
Методи: наочні, словесні, практичні.
Міжпредметні зв'язки: українська мова.
Тип заняття: повторення та закріплення, бінарне.
Форма заняття: заняття-подорож
Обладнання: карта «Містечко Голосних Звуків», малюнок автобуса, музичний супровід, костюми для Звуків.
Рівень навчання: початковий (6-7 років)
Роль звуків виконують вихованці основного чи вищого років навчання
Конспект заняття «Вправи на тренування голосних звуків».
Мета: формувати навички сценічного мовлення; закріпити знання про голосні звуки; розвивати вміння чітко артикулювати голосні звуки, розвивати дикцію, акторську майстерність; виховувати почуття колективізму, прищеплювати любов до мови.
Методи: наочні, словесні, практичні.
Міжпредметні зв’язки: українська мова.
Тип заняття: повторення та закріплення, бінарне.
Форма заняття: заняття-подорож
Обладнання: карта «Містечко Голосних Звуків», малюнок автобуса, музичний супровід, костюми для Звуків.
Рівень навчання: початковий (6-7 років)
Роль звуків виконують вихованці основного вищого навчання
Хід заняття.
І. Підготовча частина.
1. 1. Організаційний момент.
- Доброго дня, давайте з вами привітаємось. Я питатиму вас, а ви показуватиме мені відповіді жестами.
- Як ти вітаєшся?
Як живеш?
Як біжиш?
Вдалечінь глядиш?
Махаєш вслід?
Вночі спиш?
- Діти, у нас сьогодні на занятті гості.
- Ви здивувались? (показують на обличчі здивування). Чи раді ви їх бачити? Давайте покажемо, які ви раді? (показують радість)
- А тепер давайте посміхнемось та передамо свій добрий настрій один одному.
1.2. Повідомлення теми заняття.
- Я бажаю, щоб такий настрій у нас був до кінця заняття, адже сьогодні ми з вами здійснимо подорож до казкової країни, де живуть звуки мови. Ми завітаємо до містечка під назвою «Голосні Звуки». У цьому містечку нас будуть чекати казкові мешканці, які приготували нам багато цікавих завдань, з якими ми неодмінно впораємось. Тож сідаємо у наш казковий автобус та вирушимо в мандрівку.
1.3. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
- А поки ми їдемо до казкового містечка Голосних звуків, давайте згадаємо, що ж ми знаємо про їх мешканців.
- Які звуки називаються голосними? (це ті звуки, які утворюються за допомогою голосу, при вимові голосних звуків повітря вільно виходить без перешкод.)
- Назвіть ці звуки. (а, о, у, і, е, и)
1.4. Артикуляційна гімнастика.
- Перш ніж завітати у гості до голосних звуків, нам необхідно виконати артикуляційну гімнастику, для того, щоб виконати всі завдання, які приготували для нас мешканці казкового містечка.
Вібраційний масаж.
Вимовити звуки:
[ м ] масажувати чоло;
[ н ] масажувати щоки;
[ л’о] плескати долонями по щічкам
[й’а] вимовляти низьким голосом та бити рукою по груді
Вправи для губ.
Вправи: «П'ятачок». Витягнути губи вперед в довгу трубочку.
«Посмішка». Посміхнутися, зуби заховані.
«Парканчик». Губи в усмішці, зуби зімкнуті в природному прикусі і видно. Посміхнутися без напруги, щоб було видно передні верхні і нижні зуби. Утримувати 5-10 секунд. Стежити, щоб при посмішці губи не підверталися всередину.
Чергування вправ «П'ятачок» - «Посмішка» - «Парканчик».
Зарядка для язика.
«Язик змії» — рот розкритий, язик висунутий якомога більше вперед, потім він починається рухатися праворуч-ліворуч;
«Дзвіночок» — рот напіввідкритий, губи закруглені, язик торкається країв губ, нібито язичок дзвінка;
«Уколи» гострим кінчиком язика торкатися поперемінно внутрішньої сторони лівої та правої щоки;
«Конячка». Присмоктатися язиком до неба, клацнути язиком. Цокати повільно і сильно, тягнути під'язикову зв'язку.
Вправи на дихання.
Вправи.
ІІ. Основна частина.
Давайте постукаємо в двері, але це казкове містечко, тому і стукати ми будемо по-казковому. Набрали повітря у груди та видихаємо «а-а-а». Але спочатку давайте тихенько, потім своїм голосом, потім голосно.
Виходить Звук «А»:
- Як правильно мене вивити? (ротик широко відкритий, язик спокійно лежить).
Прочитати віршик, чітко та правильно вимовляючи звук «А» (вірш запис на дошці)
Абрикос – Анфісі,
Аличу – Алісі,
Акваланг – Антону
Віз Андрійко з дону.
Керівник гуртка: Залишайся з нами, а ми продовжуємо мандрівку, наступна наша зупинка біля будиночка звука «О». Давайте постукаємо у двері, так як ми стукали до звука «А», але вимовляти звук «О».
Виходить Звук «О»:
Перше завдання: Як правильно мене вивити? (губи трошки напружені, утворюють овал)
Олень охоче в оселі прибрав,
До нього осел на обід завітав.
Керівник гуртка:
- Залишайся і ти з нами. Ви напевно вже втомилися, подорожуючи. Тому наступна наша зупинка «Весела галявина»
Фізкультхвилинка
Уявили собі, що у нас в руках маленька дитинка.
Вона плаче, а що потрібно робити, щоб втішити? Давайте заспіваємо пісеньку: «а-а-а-а…»
А тепер давайте уявимо, що в нас болить зуб, тримаємось за щічку та вимовляємо звук «О».
А тепер ми старенькі, в нас болить спинка: «Ох,ох,ох».
- Молодці, сідаємо на місця.
- Наступна наша зупинка біля будиночка звука «У».
Виходить Звук «У»:
Жив собі Удод у лісі,
Мав гніздечко на узліссі,
Був учителем поважним,
і до учнів був уважним.
Керівник гуртка: Звук «У», залишайся з нами.
- А ми продовжуємо у мандрівку. А ось вже звуки «І» та «И» гуляють на галявині. Давайте покличемо звук и, тепер звук і, а тепер разом «и-і»
Звук «І»: Доброго дня діти, ми так загрались на галявині, що зовсім не помітили, як ви приїхали.
Звук «И»: Ми також приготували для вас завдання:
Перше завдання: як правильно ми вимовляємось? (звук «И» кути губ розтягнуті в сторони, роти недуже відкритий, звук «І» - кути губ більше розтягнуті в сторони ніж у звука «и»)
- Правильно.
Звук «І»: А тепер давайте разом прочитаємо скоромовку, чітко вимовляючи звуки «И» та «І».
Мама мила Мілу милом Міла мило не любила (спочатку повільно, потім швидше).
Керівник гуртка: Залишайтеся з нами звуки, а ми продовжуємо мандрувати, і наступна наша зупинка «Казковий ліс»
Фізкульхвилинка
- Давайте встанемо, послухаємо, яка співають пташки, яке свіже повітря в лісі.
- Давайте візьмемо кошики, та будемо збирати грибочки.
- Ой, загубилися у лісі, що потрібно робити. Кричати «ау».
Ми зустріли маленьку лошачку: «Іго-го…», зустріли ведмедика: «Иии…»
Ми вийшли із лісу і побачили залізничну дорогу, а там потяг: «Уууу…».
- Молодці дітки, сідаємо на свої місця та продовжуємо нашу мандрівку і завітаємо у гості до звука «Е». Постукаємо у двері (стукають «е-е-е»).
Виходить звук «Е».
Звук «Е»: Добрий день. В мене також є завдання для вас.
Лелека, лелека, літаєш далеко (швидко прочитати).
Керівник гуртка:
- Ми завітали до всіх голосних звуків мови, це звуки а, о, у, і, и, е.
І тепер ми можемо пограти у гру.
Наші звуки голосні звуки а, о, у, е, і
друзі самі справжні
Голосними називають,
Бо вони свій голос мають
І чудово нам співають.
- Зараз ми із нашими мешканцями казкового містечка заспіваємо пісню, але голосами звуків, я показую вам звук, а ви співаєте його замість слів відомої пісню із мультфільму «Бременські музиканти».
ІІІ. Заключна частина.
Ось і закінчилася наша чарівна подорож до Містечка Голосних Звуків. Ви всі дуже гарно працювали на занятті, впоралися із всіма завданнями. Але наша подорож на цьому не закінчується, на наступних заняттях ми з вами будемо подорожувати у гості до йотованих та приголосних звуків, які теж в свою чергу приготували нам цікаві завдання.
1