Розробки конспектів занять з теми «Міміка». Розробила керівник гуртка Кравцова М.В.
Конспект № 1
Тема: Міміка
Мета: формувати у вихованців уявлення про міміку; формувати вміння передавати емоцію радості виразністю мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.
Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні
Тип заняття: вивчення нового матеріалу
Форма роботи: колективна, індивідуальна.
Обладнання: іграшка клоун, малюнки з емоцією «Радість», маска клоуна з емоцією радості, музичний супровід
Вік вихованців: 6 років
Розробки конспектів занять з теми «Міміка». Розробила керівник гуртка Кравцова М.В.
Конспект № 1
Тема: Міміка
Мета: формувати у вихованців уявлення про міміку; формувати вміння передавати емоцію радості виразністю мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.
Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні
Тип заняття: вивчення нового матеріалу
Форма роботи: колективна, індивідуальна.
Обладнання: іграшка клоун, малюнки з емоцією «Радість», маска клоуна з емоцією радості, музичний супровід
Вік вихованців: 6 років
Хід заняття.
І. Підготовча частина.
1.1. Організаційний момент.
Привітання, перевірка присутніх.
Вправа «Чарівний клубочок»
- У мене в рука клубочок, який допоможе нам привітати один одного, сказати один одному добрі слова чи побажання ... Я рада Вас всіх бачити, здорово, що ми з Вами зустрілися! Який хороший клубочок: об'єднав нас.
1.2. Акторський тренінг.
Вправа: Криголам «Ух»
Мета: активізувати на спільну діяльність, позбутися негативних емоцій, підняти настрій.
Хід вправи:
- Почнемо наше заняття із звільнення від усіх негативних емоцій, які ми отримали протягом дня, за допомогою цієї вправи.
Вихованці стають у коло і беруться за руки. Піднімають руки вгору, одночасно вдихаючи повітря на повні груди. Опускають руки вниз, видихаючи повітря й вимовляючи: «Ух!» Повторити тричі.
Вправи для позбавлення затисків обличчя.
1. Стиснути щелепи – розслабити, відкрити рот широко – відсунути щелепу в положення, якого вона сама набуде.
Розслаблена щелепа – вільний подих.
2. Притиснути язик до піднебіння – опустити до нижніх, верхніх зубів, праворуч, ліворуч.
3. Висунути щосили язик – відпустити (вільно відпущений язик сам собою прикладається до верхніх зубів).
4. Підняти брови («подив) – розслабити. Зберігати чоло рівним продовж 30 с.
5. насупити («серджуся») – розслабити брови.
6. Розширити очі («Страх») розслабити повіки та брови.
7. Розширити ніздрі («вдихаю запах» - розслабити повіки та брови.
8. зажмуритись («жах») – розслабити повіки.
9. підняти верхню губу, зморщуючи ніс («презирство») – розслабитись.
10. ошкіритись («лють) – розслабитися.
1.3. Повідомлення теми заняття.
Проблемна ситуація.
- Діти, як ви впізнаєте один одного? (по обличчю, голосу, зачісці)
- А як ви розумієте один одного? (за допомогою мовлення)
- А чи можемо ми говорити та розуміти один одного без сів? (припущення дітей)
- Зараз ми перевіримо. Давайте з вами розіграємо такі ситуації.
Етюд «Подарунок»
- У вас сьогодні день народження, ви прокинулись і побачили загорнутий подарунок. Ви зраділи? (Відповіді дітей.) А тепер давайте відкриємо його. Що ж там? А там те, про що ви давно мріяли: іграшка, комп’ютер, планшет, а можливо і кошеня чи цуценя. Ви зраділи? Давайте покажемо як ми зраділи подарунку (Діти відображають емоцію радості). А може хтось здивувався? А хтось може і засумував.
- Ви зрозуміли один одного? А як? (Відповіді дітей)
- Ми зрозуміли один одного за допомогою емоцій, а емоції ми відображаємо за допомогою міміки, як і актори, яким необхідно зіграти певну роль.
- Сьогодні ми починаємо працювати над темою «Міміка». На заняттях з даної теми ми будемо розвивати вміння виражати емоції через міміку.
ІІ. Основна частина.
2.1. Робота над новим матеріалом.
- Ми вже зрозуміли, що ми можемо говорити та розуміти один одного і без слів, виражаючи свій емоційний стан.
- Розгляньте малюнки. (показ малюнків з емоціями людини)
- Визначте, які почуття, який настрій висловлює кожен малюнок?
(Радість, здивування, смуток, сльози тощо)
- Вираз обличчя - добре, зле, здивоване, сумне, радісне називається мімікою.
- Давайте повторимо «Мі-мі-ка».
- Молодці.
- Міміка – це рух м’язів обличчя, відображаючи настрій, внутрішній настрій людини.
- Акторська майстерність – це мистецтво акторського перевтілення, уміння створити образ, змінити погляд, міміку і ледь помітні рухи тіла таким чином, щоб створився єдиний образ. Утілення в образ є одним з найвідповідальніших, найскладніших і суто творчих завдань.
- Але перш ніж розпочати працювати над мімікою давайте розучимо вправи для подолання м’язових затискань обличчя, щоб як найкраще ми змогли відобразити мімікою емоцію персонажа.
- До нас на заняття завітав гість. Відгадайте, хто ж це:
Двокольоровий одяг,
На голові ковпак.
На ковпаку дзвіночки,
То хто він, цей дивак?
(клоун)
- Де ми можемо зустріти клоунів? (В цирку)
- Його звуть Жорик і він нам допоможе розвивати вміння виражати емоції через міміку.
- Він нам приніс музику, прослухавши яку, ми відгадаємо, яку емоцію ми розглянемо першу (керівник гуртка включає веселу музику).
- Про що ви думали, коли слухали музику?
- Що відчували?
- Що хочеться робити під таку музику?
- Ця музика визиває веселі відчуття, відчуття радості.
- А що ж таке радість? (відповіді дітей)
Подивіться на нашого клоуна який він коли радіє (Показ картинки емоція «Радість»).
- А ось наш Жорик, з емоцією радості (демонстрація маски)
- Яке при цьому обличчя? (Куточки рота підняті, очі примружені.)
- Спробуйте зобразити радість. А ще коли ми радіємо ми можемо використовувати жести, вигуки. Наприклад, плеснути в долоні, вигукнути «Ура» тощо.
- Давайте з вами поєднаємо і дії.
\2.2. Робота над вправами.
Гра «Я радію коли…»
Назвіть такі справи, які викликають у вас емоції радості? Відобразіть ці дії.
Вправа «Фантазери». Вимовити фразу, що має визначене емоційне забарвлення: вияв радості. Решта дітей використовуючи сказане, як основу, придумують історію в задоєному настрої.
Вправа «Посміхнутися, як…»
- кіт на сонці;
- хитра лисиця;
- радісна дитина.
Вправа «Скажи радісно фразу»
- мені так сумно.
- щось холодно дуже.
- ой, так зуб болить.
- я так стомився!
Вправа «Прочитай радісно скоромовку»
У сіни Мусій сіно носив.
У бобра добра багато.
Біжать стежинки поміж ожини.
Гра «Живі картинки»
Розіграти етюд за картинкою
ІІІ. Заключна частина.
- Над якою темою ми почали працювати?
- Що таке міміка? (Міміка – це рух м’язів обличчя, відображаючи настрій, внутрішній настрій людини.)
- Для чого потрібно працювати над розвитком міміки?
- А хто нам допоможе вдосконалити навички з міміки?
- Яку емоцію ми з вами розглянули? (Емоцію «Радість»)
- На останок, давайте намалюємо емоцію «Радість»
Малювання піктограми «Радість»