Конспект театрального гуртка на тему "Міміка"

Про матеріал

Розробки конспектів занять з теми «Міміка». Розробила керівник гуртка Кравцова М.В.

Конспект № 1

Тема: Міміка

Мета: формувати у вихованців уявлення про міміку; формувати вміння передавати емоцію радості виразністю мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.

Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні

Тип заняття: вивчення нового матеріалу

Форма роботи: колективна, індивідуальна.

Обладнання: іграшка клоун, малюнки з емоцією «Радість», маска клоуна з емоцією радості, музичний супровід

Вік вихованців: 6 років

Перегляд файлу

Розробки конспектів занять з теми «Міміка». Розробила керівник гуртка Кравцова М.В.

Конспект №  1

Тема:  Міміка

Мета: формувати у вихованців уявлення про міміку; формувати вміння передавати емоцію радості виразністю мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.        

Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні

Тип заняття: вивчення нового матеріалу 

Форма роботи:  колективна, індивідуальна.

Обладнання: іграшка клоун, малюнки з емоцією «Радість», маска клоуна з емоцією радості, музичний супровід

Вік вихованців: 6 років

Хід заняття.

І. Підготовча частина.

1.1. Організаційний момент.

Привітання, перевірка присутніх.

 Вправа «Чарівний клубочок»

- У мене в рука клубочок, який допоможе нам привітати один одного, сказати один одному добрі слова чи побажання ... Я рада Вас всіх бачити, здорово, що ми з Вами зустрілися! Який хороший клубочок: об'єднав нас.

1.2. Акторський тренінг.

Вправа: Криголам «Ух»

Мета: активізувати на спільну діяльність, позбутися негативних емоцій, підняти настрій.

Хід вправи: 

- Почнемо наше заняття із звільнення від усіх негативних емоцій, які ми отримали протягом дня, за допомогою цієї вправи.

Вихованці стають у коло і беруться за руки. Піднімають руки вгору, одночасно вдихаючи повітря на повні груди. Опускають руки вниз,  видихаючи повітря й вимовляючи: «Ух!» Повторити тричі.

Вправи для позбавлення затисків обличчя.

1. Стиснути щелепи – розслабити, відкрити рот широко – відсунути щелепу в положення, якого вона сама набуде.

Розслаблена щелепа – вільний подих.

2. Притиснути язик до піднебіння  – опустити до нижніх, верхніх зубів, праворуч, ліворуч.

3. Висунути щосили язик – відпустити (вільно відпущений язик сам собою прикладається до верхніх зубів).

4. Підняти брови («подив) – розслабити. Зберігати чоло рівним продовж 30 с.

5. насупити («серджуся») – розслабити брови.

6. Розширити очі («Страх») розслабити повіки та брови.

7. Розширити ніздрі («вдихаю запах» - розслабити повіки та брови.

8. зажмуритись («жах») – розслабити повіки.

9. підняти верхню губу, зморщуючи ніс («презирство») – розслабитись.

10. ошкіритись («лють) – розслабитися. 

1.3. Повідомлення теми заняття.

Проблемна ситуація.

- Діти, як ви впізнаєте один одного? (по обличчю, голосу, зачісці)

- А як ви розумієте один одного? (за допомогою мовлення)

- А чи можемо ми говорити та розуміти один одного без сів? (припущення дітей)

- Зараз ми перевіримо. Давайте з вами розіграємо такі ситуації.

Етюд «Подарунок»

- У вас сьогодні день народження, ви прокинулись і побачили загорнутий подарунок. Ви зраділи? (Відповіді дітей.) А тепер давайте відкриємо його. Що ж там?  А там те, про що ви давно мріяли: іграшка, комп’ютер, планшет, а можливо і кошеня чи цуценя. Ви зраділи? Давайте покажемо як ми зраділи подарунку (Діти відображають емоцію радості). А може хтось здивувався? А хтось може і засумував.

- Ви зрозуміли один одного? А як? (Відповіді дітей)

- Ми зрозуміли один одного за допомогою емоцій, а емоції ми відображаємо за допомогою міміки, як і актори, яким необхідно зіграти певну роль.

- Сьогодні ми починаємо працювати над темою «Міміка». На заняттях з даної теми ми будемо   розвивати вміння виражати емоції через міміку.

ІІ. Основна частина.

2.1. Робота над новим матеріалом.

- Ми вже зрозуміли, що ми можемо говорити та розуміти один одного і без слів, виражаючи свій емоційний стан.

- Розгляньте малюнки. (показ малюнків з емоціями людини)

 - Визначте, які почуття, який настрій висловлює кожен малюнок?

 (Радість, здивування, смуток, сльози тощо)

- Вираз обличчя - добре, зле, здивоване, сумне, радісне називається мімікою.

- Давайте повторимо «Мі-мі-ка».

- Молодці.

- Міміка – це рух  м’язів обличчя, відображаючи настрій,  внутрішній настрій людини. 

 - Акторська майстерність – це мистецтво акторського перевтілення, уміння створити образ, змінити погляд, міміку і ледь помітні рухи тіла таким чином, щоб створився єдиний образ. Утілення в образ є одним з найвідповідальніших, найскладніших і суто творчих завдань.

- Але перш ніж розпочати працювати над мімікою давайте розучимо вправи для  подолання м’язових затискань обличчя, щоб як найкраще ми змогли відобразити мімікою емоцію персонажа.

- До нас на заняття завітав гість. Відгадайте, хто ж це:

Двокольоровий одяг,
На голові ковпак.
На ковпаку дзвіночки,
То хто він, цей дивак? 
(клоун)

- Де ми можемо зустріти  клоунів? (В цирку)

- Його звуть Жорик і він нам допоможе  розвивати вміння виражати емоції через міміку.

- Він нам приніс музику, прослухавши яку, ми відгадаємо, яку емоцію ми розглянемо першу   (керівник гуртка включає веселу музику).

- Про що ви думали, коли слухали музику?

- Що відчували?

- Що хочеться робити під таку музику?

- Ця музика визиває веселі відчуття, відчуття радості.

- А що ж таке радість?  (відповіді дітей)

Подивіться на нашого клоуна який він коли радіє  (Показ картинки емоція «Радість»).

 

 

 

 

- А ось наш Жорик, з емоцією радості (демонстрація маски)

 

- Яке при цьому обличчя? (Куточки рота підняті, очі примружені.)

- Спробуйте зобразити радість. А ще коли ми радіємо ми можемо використовувати жести, вигуки. Наприклад, плеснути в долоні, вигукнути «Ура» тощо.

- Давайте з вами поєднаємо і дії.

\2.2. Робота над вправами.

Гра «Я радію коли…»

Назвіть такі справи, які викликають у вас емоції радості? Відобразіть ці дії.

Вправа «Фантазери». Вимовити фразу, що має визначене емоційне забарвлення: вияв радості.  Решта дітей використовуючи сказане, як основу, придумують історію в задоєному настрої.

Вправа «Посміхнутися, як…»

- кіт на сонці;

- хитра лисиця;

- радісна дитина.

Вправа «Скажи радісно фразу»

- мені так сумно.

- щось холодно дуже.

- ой, так зуб болить.

- я так стомився!

Вправа «Прочитай радісно скоромовку»

У сіни Мусій сіно носив.

У бобра  добра багато.

Біжать стежинки поміж ожини.

Гра «Живі картинки»

http://nashimalyshi.ru/wp-content/uploads/2013/01/22242011.pnghttp://www.ixtira.tv/_ph/2/785521257.gifhttp://www.clubkid.ru/uploads/posts/2012-11/F1354302614_1226150510_winnie_01.jpgРозіграти етюд за картинкою

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина.

- Над якою темою ми почали працювати?

- Що таке міміка? (Міміка – це рух  м’язів обличчя, відображаючи настрій,  внутрішній настрій людини.)

- Для чого потрібно працювати над розвитком міміки?

- А хто нам допоможе вдосконалити навички з міміки?

- Яку емоцію ми з вами розглянули? (Емоцію «Радість»)

- На останок, давайте намалюємо емоцію «Радість»

Малювання піктограми «Радість»

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
4561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку