Пізнавально - розважальна гра "Розваги веселих козаків"

Про матеріал

Конкурси, що знайомлять школярів з народними традиціями здорового способу життя українців, ознайомляться з традиційними святами українців, звичаями, обрядами, народними іграми та забавами.

Перегляд файлу

  УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

                      ЦЕНТР  ПОЗАШКІЛЬНОЇ  РОБОТИ

 

 

 

 

 

«РОЗВАГИ ВЕСЕЛИХ КОЗАКІВ»

 

 

 

 

 

    МЕТА:    Познайомити з народними традиціями здорового способу

                     життя українців.  Поглибити знання школярів про

                     традиційні свята українців, звичаї, обряди, народні ігри та

                     забави. Розвивати бажання  в  учнів вести здоровий спосіб

                     життя.  Виховувати прагнення  бути сильними, сміливими,

                     дружніми.

 

 

СКЛАЛА:      Грицина Вікторія Григорівна

 

 

 

Ведучий1. -  Здоровенькі були!

Ведучий 2. – Доброго Вам здоров’я !

Ведучий1. -  Правда чудові ці фрази? Вони  нас  ніби  зближають  з

                      вами    одразу.

Ведучий2. -  Який чудовий день! Сьогодні  якраз вчасно, щоб у нас  справді

                       був гарний настрій!   

Ведучий1. – Упоравшись з ділом, хіба нам не варто зустрітися з

                       грою, піснями  і жартом?!

Ведучий2.-  З давніх – давен  український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров’я. навіть, вітаючись і прощаючись,   люди бажали один одному здоров’я: « Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я!», «Бувайте здорові!», «Ходіть здорові!» та інщі.

Ведучий1.-  Ще з часів Київської Русі наші пращури цінували здоров’я,   загартованість, спритність.  Свою силу,  винахідливість, кмітливість   вони  проявляли в іграх, забавах,  які часто  проводили у традиційні свята українців.

Ведучий2.-  Отож ,  розпочинаємо пізнавально-розважальну  гру  «Розваги

                       Веселих  козаків! » для сильних ,  спритних,  обережних ,

                       вільних людей – козаків!

Ведучий1. -  Змагатимуться сьогодні  три  курені  ____ класів,

                      На  чолі  з курінними  отаманами,

                      Познайомимо  ми з вами  їх.

                     (Представлення  команд ________класів )

Ведучий2.-  Рада  є  також  у нас,

                      Пильно стежить  й  кожен раз

                      Визначає  кращих  з  вас.

(Представлення  ради (журі),  яка  буде оцінювати  змагання,  виставляти й підраховувати бали.)

 

Ведучий1.-  А тепер всі  без  вагання

                      Починаємо змагання!!!

 

Ведучий2.- Кожен із учасників нашої гри-змагання,  вносить свою частку

                     у спільну перемогу. Головне  -  постаратися і здобути  перемогу

                     у кожному конкурсі.

 

 Ведучий1.- Перенесемося у світ  козацької  родини.  У цьому нам

                    допоможуть юні учасники  й познайомлять з народною мудрістю.

 

Ведучий2.-  А тепер перший  конкурс нашого змагання   «НАРОДНА

                     МУДРІСТЬ»,  в  якому  мова піде про прислів'я та приказки.

                    Для  участі в цьому конкурсі нам потрібно ___чоловік.

 

Ведучий1.- Завдання командам: у конвертах знаходяться половинки

                  прислів’їв. Необхідно правильно скласти прислів'я та прочитати їх.

                  Та команда, яка першою правильно виконає завдання - перемагає.

 

Ведучий2. – Розпочинаємо діставати частинки й складати тільки після

                      команди  ведучого  - ПОЧАЛИ!  РАЗ, ДВА, ТРИ – ПОЧАЛИ!

 

(Звучить музика. Бали розподіляються за правильними відповідями)

 

ХЛІБ    ТА    ВОДА -

КОЗАЦЬКА   ЇДА.

КОЗАК,  ЯК   ГОЛУБ:

ЗНЯВСЯ ТА Й ПОЛИНУВ.

КОЗАК НЕ БОЇТЬСЯ

НІ  ТУЧІ,  НІ  ГРОМУ.

ЗА  РІДНИЙ  КРАЙ

ЖИТТЯ  ВІДДАЙ .

КОЗАК -

СЛАБОМУ  ЗАХИСНИК.

СТЕП  ТА  ВОЛЯ -

КОЗАЦЬКА  ДОЛЯ.

КОЗАЦЬКОМУ  РОДУ

НЕМА   ПЕРЕВОДУ.

ДОН - ДОНОМ,

А  КРАЩЕ  ДОМА.

ЧИЯ   ВІДВАГА,

 ТОГО  Й  ПЕРЕМОГА.

МИ  ТАКОГО РОДУ,

ЩО ЛЮБИМО СВОБОДУ.

 

(Підведення  підсумків.)

 

 

Ведучий1.- Щоб  дізнатися про плани ворога, ми відправляємо розвідників , яким потрібно добре замаскуватися, щоб не бути викритими.

 

Ведучий2. -  Тож наступний наш конкурс «ВИНАХІДЛИВІ  

                                                                                                РОЗВІДНИКИ».

 

Ведучий1.- Для участі  у цьому конкурсі  нам  потрібно по 2  учасники  від кожної команди.  Один – у  ролі  розвідника,  якого  будуть  маскувати, а другий – той,  хто  буде маскувати.

Ведучий2.- Запрошуємо для цього конкурсу хлопців…

 Завдання: замаскувати свого розвідника в жіноче вбрання. Але маскувати розвідника потрібно з заплющеними (зав’язаними) очима. Час на виконання завдання 3 хвилини.

Ведучий1.-  Хто охайніше та правильніше одягне свого розвідника, тогокоманда й перемогла. Починаємо за сигналом ведучого:  РАЗ,

ДВА, ТРИ – ПОЧАЛИ!!!

                      (максимальна кількість отриманих балів - 10)

                                            Підведення підсумків.

Ведучий2. -  Козаки нам у поході

                       Стануть чоботи в пригоді.

Ведучий1.- Третій  конкурс  нашої  гри  «СКОРОХОДИ».

                      Які чоботи гравці нам пошили гарні ці?

                      І «зручні» вони й міцні,

                      Кажуть, що такі в ціні?

Ведучий2. -  Для виконання цього конкурсу у нас є спеціальне взуття –чоботи – скороходи. Учасники по черзі взувають їх, добігають  до  стільця, який  розташований  на  відстані  навпроти   куреня, повертаються і передають взуття наступному

                      учасникові. 

Ведучий1.- Увага! Розпочинаємо тільки за командою ведучого: ПОЧАЛИ!

                     (максимально можна отримати – 10 балів.)

                     Підведення підсумків.

 

Ведучий2.-  Одного разу до запорожців потрапив зашифрований лист. Довго

                    думали вони й вирішили попросити допомоги у Вас.

Ведучий1.- Тому наступний конкурс  наш «ШИФРОВОЧКА» . Чия команда

                    першою прочитає листа – та й отримає перемогу у цьому

                    конкурсі.

 Ведучий2.-  РАЗ, ДВА, ТРИ – ПОЧАЛИ!

 

ЗА

ТЕ

РОЗЬ

КА

СІЧ

КО

ЦЯ

ПО

ФОР

КА

ЗАЦЬ

  •  

 

Відповідь: Запорозька Січ – козацька фортеця.

Підведення підсумків.

 

Ведучий1.- А зараз  наші  учасники  нехай перепочинуть, пограємо трохи з вболівальниками.

 

Ведучий2.-  Ви уважно за нами спостерігайте та повторюйте.

Гра-вставка з глядачами: „ОСЬ ТАК.”   (Пісня-гра з рухами)

Ведучий1. -Разом з вами починаєм грати,

                   І в долоні весело плескати,

                   Ось так ...(діти плескають у долоні)

 Ведучий2- А тепер всі руки підіймайте,

                    Ясне сонце в небі привітайте,

                    Ось так ...(махи руками над головою)

Ведучий1.- Зараз навчимося гарно слухать,

                    Ну ж бо, узяли себе за вуха,

                    Ось так... ( тріпаємо кожен сам себе за вуха  )

Ведучий2.-І для зору вправи починаєм,

          Все навколо пильно озираєм,

         Ось так...(підносимо руку до лоба та повертаємо голову  вправо-   вліво)

Ведучий1.-А тепер давайте танцювати,

                  І коліна вгору підіймайте,

                  Ось так ...(піднімаймо коліна)

Ведучий2.- А тепер у гості до сусіда

                    Покладіть долоні на коліна

                    Ось так...(ложимо свої руки на коліна сусідів)

Ведучий1.- Подивись, який сусід гарненький,

                    Обійми його тепер скоренько,

                    Ось так...(обіймаймо сусідів)

Ведучий2.- Бачу дуже ви втомились,

                    На останнє треба поклонитись     Ось так...(кланяємося).

Ведучий1.- Молодці!!!

Ведучий2.- -  Раз до Січі прийшли троє іноземців – японець, татарин та

                       поляк. Просяться, щоб їх прийняли до козаків.

Ведучий1.- А козаки їм:  « Щоб бути прийнятими у козаки, ви повинні

                        проспівати українську народну пісню "Із сиром пироги"»

Ведучий2.- Тож   наступний   наш  конкурс    «ПРИЙНЯТТЯ

                                 ІНОЗЕМЦІВ   ДО  СІЧИ»

Ведучий1.- Для участі запрошуються по 2 представники від кожної команди.

(учасникам роздаються слова. Представникам кожної команди – по різному варіанту)

- Японець всі голосні у словах вимовляє як звук "я"  (починає співати)

- Татарин всі голосні у словах вимовляє як звук "у"  (починає співати)

- Поляк всі голосні у словах вимовляє як звук "є"  (починає співати)

 

Ведучими  зачитується  (наспівується ) український варіант пісні:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Японець                                                       Татарин                                      Поляк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( Підведення підсумків)

 

Ведучий1.Наступний конкурс «ХТО НАЙСИЛЬНІШИЙ?»

Ведучий2. – Як свідчать легенди та перекази, слабку людину запоріжці не обирали за старшину. Отамана вибирали серед сильних людей, але цей чоловік повинен бути ще й сильний духом.

 

Ведучий1. – Зараз ми перевіримо хто є найсильніший духом. Запрошуємо по одному учаснику від кожної команди.

 

Ведучий2. – Ваше завдання полягає в тому, щоб швидше надути повітряну кульку і щоб вона була якомога більшою. Увага, надувати треба так, щоб кулька не лопнула.

 

Ведучий1. – Розпочинаємо надувати повітряну кульку тільки після команди ведучого – РАЗ, ДВА, ТРИ  ПОЧАЛИ!

  (звучить музика).

(час для виконання – 2 хвилини, бали розподіляються від 5-ти і менше)

 Ведучий2. – Які ж молодці наші учасники!

 

                                     Підведення підсумків.

Ведучий1. – Останній вирішальний конкурс нашої  гри

                       «НАМАЛЮЮ Я СВОГО  ОТАМАНА»

 Ведучий2. – Завдання: кожному загону потрібно намалювати отамана свого загону, але не комусь одному, а всім разом. Оцінюватися буде командна робота.

Ведучий1. – Кожен учасник по черзі малює: один – голову, другий – тулуб, третій – руку і т. д., поки козак не буде намальований. Чия команда швидше і красивіше намалює, та й отримує перемогу.

Ведучий2. – Не забувайте, малюють усі в команді. Приступаємо до роботи після команди ведучого – ПОЧАЛИ!  (звучить музика).

(час для виконання – 3 хвилини, бали розподіляються від 5-ти і менше)              

(Підведення підсумків гри.)

Ведучий1. – Ці змагання  річ почесна,

                       Й  рада нас  оцінить чесно.

Ведучий2.- Бачать все присутні  в залі,

                     Хто набрав  найбільше балів. 

Ведучий1.  – А тепер, поки журі підраховує бали і визначає переможця, ми з вами зіграємо всі у гру "Ми – музиканти".

Ведучий2. – Ми музиканти з Києва приїхали,

                    Будемо на скрипочці грати:

- для першої команди (__ класу) – ВСІ (разом): СКРИП – СКРИП - СКРИП!

Ведучий1. – Ми музиканти з Києва приїхали,

                    Будемо на трембіточках грати:

- для другої команди ( __ класу) – ВСІ (разом): ДУ – ДУ - ДУ!

Ведучий2. – Ми музиканти з Києва приїхали,

                    Будемо на барабанах грати:

- для третьої команди ( __ класу) – ВСІ (разом): БУМ – БУМ - БУМ!

Ведучий1. – А тепер всі разом… заграємо! (за командою)

 

Ведучий2.  – Слово для оголошення підсумків сьогоднішнього змагання надається__________________________________________________________

 

 Ведучий1.  – А за цим словом бувайте здорові!

                       Нехай буде весело у вашому домі

 

 

 

 

 

 

 

 

Японець                                         

Бяв гярняй сябя хляпяць,

Мяв рякяв двядцять тря.

Лябяв вянь дявчянянькя

Тя з сярям пярягя.

 

Яй чяля, чяля, чяля,

Яй чяля, чяля вя:

Лябяв вянь дявчянянькя

Тя з сярям пярягя.

Татарин

Був гурнуй субу хлупуць,

Мув рукув двудцуть тру.

Лубув вун дувчунуньку

Ту з сурум пуругу.

 

Уй чулу, чулу, чулу,

Уй чулу, чулу ву:

Лубув вун дувчунуньку

Ту з сурум пуругу.

Поляк

Бєв гєрнєй сєбє хлєпєць,

Мєв рєкєв двєдцєть трє.

Лєбєв вєн дєвчєнєнькє

Тє з сєрєм пєрєгє.

 

Єй чєлє, чєлє, чєлє,

Єй чєлє, чєлє вє:

Лєбєв вєн дєвчєнєнькє

Тє з сєрєм пєрєгє.

Українець

Був гарний собі хлопець,

Мав років двадцять три.

Любив він дівчиноньку

Та з сиром пироги.

 

Ой чули, чули, чули,

Ой чули, чули ви:

Любив він дівчиноньку

Та з сиром пироги

docx
Додано
6 червня 2018
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку