Конспект заняття: «Замальовки симетричних форм. «Танок метеликів»

Про матеріал
Навчити визначати характерні особливості будови комах, розширити знання про метеликів, удосконалення навичок заповнення зображення. Поняття симетрия
Перегляд файлу

1

 

         Підготувала: Савенко Інна Миколаївна, 2020р.

 

Конспект заняття

Тема: Замальовки симетричних форм. «Танок метеликів»

Тип заняття: комбінований

Мета: навчальна: навчити визначати характерні особливості будови комах, розширити знання про метеликів, удосконалення навичок заповнення зображення.

розвивальна: розвивати образне мислення, творчі здібності, фантазію, уяву, зорову пам'ять.

виховна: виховувати у дітей естетичний смак, прагнення до творчості, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

Обладнання: для вихованців: альбом, кольорові олівці, фломастери, фарби, ножиці, клей ПВА, нитка.

для вихователя: ілюстрації із зображенням метеликів, зразок виробу, нитка, фарби, ножиці, клей ПВА.

План заняття:

І.   Організаційна частина.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

IV. Практична частина.

        V.  Підсумок заняття.

Хід заняття.

  1.    Організаційна частина.

Перевірка присутніх, підготовка робочих місць, повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями.

ІІ. Організація опорних знань.

  •                 Що таке натюрморт?
  •                 Що ми малювали на попередньому занятті?

ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

Навесні та влітку в лузі, у лісі, на городі весело пурхають на волі барвисті метелики. Вони пестять квіти своїми крильцями і п'ють їх солодкий нектар.

Скільки у світі різних метеликів, не схожих один на одного? Люди стали рахувати: сто ... двісті... триста... тисяча ... Сто двадцять тисяч видів метеликів налічили вчені, яких називають ентомологами. Метелик відрізняється від усіх комах наявністю луски на крилах. Найбільше метеликів у тропічних країнах. Це й зрозуміло: там ніколи не буває холодної зими і дуже багато запашних квітів. Найменших метеликів називають метелички.

Найбільші метелики, які зустрічаються у нас, - павине око і дубовий шовкопряд.

Розмах крил цих метеликів досягає 14 - 15 см. Найбільший метелик живе у Південній Америці - південноамериканський нічний - агрипина. Якщо б його намалювати у повний зріст, то не вистачило б книжкової сторінки.

Є метелики нічні та вечірні, а є денні.

Денні метелики мають дуже яскраве забарвлення.

-  Як ви думаєте, чому?

Якщо метелик склав крильця разом, наче тоненький листочок, то знайте - це денний метелик. Метелики і квіти створені одні для одних. Вони такі ж ніжні, красиві, різнокольорові. Крильця метелика схожі на пелюстки квіток. Якщо серединку квітки витягнути, то вийде тіло (голова, грудка, черевце) метелика. У квітки пелюстки закриваються ввечері і розкриваються вранці, так і метелик махає крильцями. А які ніжні крильця та пелюстки, ніби зіткані з тоненького клубка павутинок!

-  А чи відомо вам, як з'являється метелик?

Метелики відкладають яйця. З них утворюються личинки-гусениці, які живляться зеленими листочками і підростають. Потім гусениця переповзає на дерево, паркан або стіну. Тут вона стає нерухомою лялечкою. Потім лялечка тріскається: на спинці з'являються спочатку крильця, а потім і увесь метелик. Спочатку він некрасивий, крила у нього звисають, як ганчір'я. Вони мокрі, а сам метелик млявий. Він кілька годин сидить на одному місці, поки не обсохне. Потім розправляє крила і летить.

Отже, метеликів, не схожих один на одного, є дуже багато - понад 120 тисяч.

Махаон. Його часто називають «хвостатим метеликом», а німці махаона звуть «хвостом ластівки».

Павичеве око. Коли цей метелик сідає і розправляє крильця - здається, що на вас дивляться дві пари яскравих очей.

  • Чому «око» називають павичевим?

Вочевидь тому, що «очі» на крилах метелика нагадують різнокольорові плями на пір'їнах хвоста павича (пави).

Німфаліда живе у тропічних лісах Південної Америки. Цей метелик має надзвичайно красиві блакитні крила, розмах яких сягає 11 сантиметрів.

Адмірал. Назву отримав через червоні смужки. У давнину в адміралів на брюках були широкі червоні смуги, а через плече - червоні стрічки. Цей метелик ще й неабиякий мандрівник. Він може перелітати навіть море.

Лимонниця. У неї гарне гарне лимонне забарвлення, недарма ж її так назвали. Тільки самка лимонно-біла, а самець - лимонно-жовтий.

Кропив'янка. Її гусінь живе у кропиві. Метелик може передбачати погоду: якщо залітає у приміщення чи укриття - скоро буде дощ.

Найшвидший літун серед метеликів - бражник. Це велика й сильна нічна комаха. Бражник «мертва голова» летить зі швидкістю 19 метрів за секунду, або 54 км за годину.

Білан капустяний. У нього білі крила з чорними невеличкими крапоч­ками. Він поїдає капусту та листя інших овочів, завдаючи великої шкоди сільському господарству.

Не знищуйте метеликів - окрасу нашої природи. Переважна більшість з них - корисна для людини, і тільки незначна - шкідлива.

Не турбуйте метеликів, милуйтеся ними в природних умовах.

Не беріть метеликів за крильця, вони втрачають свою яскравість і, крім того, можуть загинути.

Не треба ловити метеликів, бо це жива природа, а її треба берегти.

Як розташовані візерунки на крилах метеликів? (Симетрично)

Симетрія - подібність розташування елементів щодо крапки, осі або площини. Симетрія характерна для всього живого і неживого в природі: листя, квітів, трав, комах, кристалів і т.д.

Симетрія є одним з найбільш яскравих композиційних засобів, за допомогою якого форма організовується, приводиться до порядку, стійкості і стабільності. Спостерігаючи і осмислюючи симетрію в природі, людина стала сприймати її як своєрідну норму прекрасного.

Милуватись можна не лише живими метеликами, але й такими, які ви

можете виготовити своїми руками із кольорового паперу та прикрасити їх фарбами.

IV. Практична частина

Давайте приступимо до виконання завдання. Ми сьогодні будемо зображувати метеликів та розфарбовувати їх фарбами.

Веселий метелик під дощик попав,

і крильця йому вітерець обтріпав.

Метелику прикро. Та хай не сумує -

ще кращі крильця йому намалюєм.

Етапи роботи:

  • Спочатку намалюємо метелика;
  • Простим олівцем намалюємо симетричні візерунки;
  • А тепер розфарбуємо метелика фарбами.

У процесі роботи здійснювала психологічну підтримку і проводила індивідуальні заняття.

Контролювала виконання, звертала увагу на недоліки, інструктувала, як їх виправити.

V.  Підсумок уроку.

1. Показ дитячих робіт.

2. Визначення завдання з підготовки до наступного заняття.

3. Проголошення заняття завершеним.

4. Прибирання робочого місця.

 

Список використаної літератури.

  1. Адамянц. Р. А. - Школа малювання. - Харьків.: Фактор-Друк, 2009. - 52с.
  2. Антонович С.А., Захарчук-Чугай Р.В., Станкевич М.Є. - Декоративно-прикладне мистецтв.- Львів: Світ, 1999. - 168с.

3. Любарська Л. М., Резниченко М. І. - Образотворче мистецтво. - К.: Наш час,              2007. - 122с.

 

 

doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку