Контрольна діагностична робота з теми «Словосполучення. Речення. Головні та другорядні члени речення»

Про матеріал
Пропоную завдання контрольної роботи з української мови для учнів 5 класу з теми “Словосполучення.Речення. Головні та другорядні члени речення”
Перегляд файлу

5 клас. 

              Контрольна діагностична робота з теми

«Словосполучення. Речення. Головні та другорядні члени речення»

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді                                 (5 балів)          

1.У якому рядку подано тільки словосполучення?

   а) весняне сонце,  відповідати голосно;

   б) бабуся вишиває, замітати у дворі;

   в)  кольорові малюнки,  у снах;

   г)  учні навчаються, барвиста осінь.

2. Неправильно визначено головне слово в словосполученнях рядка

   (головне слово підкреслено): 

   а) ніжна  мелодія,  зоряне намисто;

   б) колискова  пісня,  служити Батьківщині;

   в) блакитне небо,    читати  виразно;

   г) висока  дівчина,  сміливий воїн.

3. Укажіть рядок, у якому подано правильний розбір словосполучення:

   а) чарівна мелодія  - словосполучення, просте, іменникове;

   б) співати голосно - словосполучення, просте, прислівникове;

   в) грати на бандурі - словосполучення, просте, прийменникове ;

   г) успішний виступ - словосполучення, просте, прикметникове.

4.  Укажіть рядок, у якому подано односкладне речення:

   а) Ліс одягає у шати барвисті.

   б)  Там же небо – блакитні простори.

   в)  Не бував ти у наших краях.

   г)  Люби природу не як символ.

5. Укажіть речення, у якому є всі другорядні члени.

а) Хрущі над вишнями гудуть.

б) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх.

в) Та соловейко не затих.

г) Вечірня зіронька встає.

6. Присудок – це

 а) головний член речення, який означає предмет і відповідає на питання хто? що?

 б) головний член речення, який означає дію предмета і відповідає на питання:

     що робить підмет? що з ним робиться? хто або що він є? який він є?

в) другорядний член речення, який означає предмет і відповідає  на питання

    непрямих відмінків.

г) головний член речення, який означає предмет і відповідає на питання 

    що робити ? що зробити?

7. Другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета і відповідає на

    питання  який? чий? котрий? -

а) обставина;      б) означення;       в) додаток;    г) підмет.

8. За метою висловлювання речення  поділяються на:

а) односкладні і двоскладні;           б)поширені і непоширені;

в) прості і складні;                           г) розповідні, питальні, спонукальні.

9.  Спонукальним є речення:

а) Хочеш мови пізнати скарбницю?

б) А на вербах недалеко чепурились дві лелеки.

в)У ріднім краї прагне жить народ.

г) Шануй гніздо старого чорногуза.

10.  Складним є речення:

а)  За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розпускає.

б) А мати хоче научати, так соловейко не дає.

в) Як тебе не любити, Києве мій.

г) Люби, шануй  чарівне наше слово!

Завдання на встановлення відповідності                                           (2бали) 11.Встановіть відповідність між поданими реченнями та їх видами

 

Види речень

Речення

1. Розповідне, неокличне           

а) Бережіть своє здоров’я.

2. Питальне, окличне                

б) Стоїть гора високая.

3. Спонукальне, неокличне       

в) Хто знає, як вночі дельфіни сплять?!

4. Спонукальне,  окличне      

г) Любіть красу своєї мови!

5.  Розповідне, окличне

 

 

12.  Зробіть  синтаксичний розбір речення:                                         (2бали)                    

     Весняне сонечко швидко зігріває землю.

 

13. Поширте речення.                                                                              (2бали)                                  

 Україна переможе!   Моя мрія.  

 

14.  Запишіть  спонукальне речення, у якому були б поради для своїх однокласників.                                                                                            (1бал)                                                                       

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жайворонок Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
9054
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку