8 клас Контрольна робота Словосполучення та речення
І варіант
І рівень
А) мама й тато, любий друг, все затихло;
Б) лити як з відра, йшов дощ, лапатий сніг;
В) плисти брасом, читати книжку, голосно співати;
Г) переходити дорогу, на дорозі, пішоходи й водії.
ІІ рівень
Встановіть відповідність
ІІІ рівень
Утворіть словосполучення. ( вкажіть тип словосполучення за вираженням головного слова та тип зв’язку слів у словосполученні)
Два …, дякувати…, турбуватися… .
ІV рівень
Написати мінітвір «Незабутні вихідні», використовуючи різні види речень за метою висловлювання, емоційним забарвленням, будовою.
Контрольна робота з теми: «Словосполучення» 8 клас
ІІ варіант
І рівень
1. Знайдіть лише словосполучення в рядку:
А) висока гора, сидіти й писати, йти вперед;
Б) переглядати кінофільм, слухати музику, танцювати на дискотеці;
В) їхати верхи, батько спить, готувати їжу;
Г) місто й село, сидіти поруч, на вулиці.
2. У якому рядку усі словосполучення є прислівниковими?
А) Старанно малювати, красується вгорі, замислитись над книгою;
Б) задивлений на небо, борсатись у воді, купити вчора;
В) складена форма, катастрофічно мало, запущений у небо, стиха говорити;
г) втричі швидше, занадто мало, пізно вночі.
3. У якому рядку усі словосполучення є дієслівними?
А) любити дітей, сидіти праворуч, годувати собаку;
Б) зроблений в Україні, одна з країн, писати крейдою;
В) слухати музику, дуже голодний, їсти яблуко;
Г) залюблений у справу, їхати верхи, піклуватися про птахів.
4.У якому рядку усі словосполучення іменні?
А) вишивати хрестиком, темна ніч, високо над землею;
Б) білий лебідь, слухати оперу, мужній воїн;
В) свіжий хліб, віра в майбутнє, прикрий випадок;
Г) надрукувати лист, золота рибка, виконати план.
5. Словосполучення якого ряду утворені способом узгодження?
А) тішить думку, трохи зім’ята, вишиваючи сорочку;
Б) свіжий хліб, яскрава сукня, дзвінкий сміх;
В) пізно вночі, глибоко під водою, надзвичайно швидко;
Г) зібралися вранці, йшли співаючи, звелів атакувати.
6. Вкажіть рядок, в якому лише складні (поширені) словосполучення:
А) стукати у вікно, плетений з лози, багато відповідей на лист;
Б) скаржитись на здоров’я, купити у крамниці, перебувати поза зоною досяжності;
В) впасти у відчай, високий скелястий берег, розлогий кущ калини;
Г) тримати в міцних руках, чудовий осінній день, визнано переможцем вікторини.
ІІ рівень
Встановіть відповідність
Словосполучення |
Тип зв’язку у словосполученні |
|
А) керування |
|
Б) прилягання |
|
В) узгодження |
|
|
ІІІ рівень
Утворіть словосполучення ( вкажіть тип словосполучення за вираженням головного слова та тип зв’язку слів у словосполученні).
Три …, думати …, вчитися… .
ІV рівень
Складіть три речення з поданими словосполученнями.
Яскраве сонце, рухатися обережно, розв’язувати задачу.
Виконайте розбір словосполучення.