У матеріалі подано два варіанти завдань для контрольної роботи з теми "Усна народна творчість" для 9 класу. Матеріал призначений для вчителів української літератури та учнів.
Контрольна робота №1
Тести
«Усна народна творчість»
І варіант
І рівень (4 б.)
1.Укажіть, до якого виду народних пісень належить пісня «Ой під вишнею , під черешнею»:
а ) до родинно-побутових;
б) до історичних;
в) до козацьких;
г) до календарно-обрядових.
2.Якої пори відбуваються події у пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють»?
а) нічної і місячної;
б) осінньої і ранньої;
в) зимової і зоряної;
г) літньої і вечірньої.
3. За яких умов коханий «жити перестане»(«Сонце низенько,вечір близенько»)?
а) потрапить у полон до ворога;
б) батьки не дадуть йому згоди на одруження;
в) не застане свою дівчину;
г) дізнається , що дівчина вже одружилася.
4. Звідки летіла стріла , що влучила у вдовиного сина? (Балада «Ой летіла стріла»)
а) з гори; в) з синього моря;
б) з долини; г) з поля.
ІІ рівень (2 б.)
5.Установіть відповідність між художніми засобами народної поетики та прикладами.
1. Ой очі, очі, очі дівочі А порівняння 2. Темні, як нічка, ясні, як день! Б метафора 3. Ви ж мені, очі, вік вкоротили В риторичне запитання 4. Де ж ви навчились зводить людей? Г риторичне звертання
Д метаморфоза
ІІІ рівень ( 6 б.)
Написати міні – твір на одну із запропонованих тем:
1. «Значення пісенної спадщини народу в наш час».
2. «Пісні про кохання – один з найпоширеніших видів родинно – побутової поезії».
Контрольна робота №1
Тести
«Усна народна творчість»
ІІ варіант ( 4 б.)
І рівень
1.Як у творі характеризується пісня коханої («Місяць на небі,зіроньки сяють»)? Вона:
а) мелодійна й зворушлива;
б) мила та люба;
в) сумна і вражаюча
г) весела та люба.
2.Що обіцяла дівчина хлопцю?(«Сонце низенько, вечір близенько»)?
а) готуватися до весілля;
б) молитися за його здоров‘я;
в) любитися і ні з ким не знатись;
г) чекати його.
3.Чого зазнала героїня твору «Цвіте терен,цвіте терен»?
а) радості і щастя;
б) горя і зради;
в) голоду і приниження;
г) горя і голоду.
4.Смерть козака оплакував ( Балада «Ой на горі вогонь горить»):
а) його кінь; в) вітер;
б) вороги; г) брат.
ІІ рівень (2 б.)
5. Установіть відповідність між мотивами та назвами фольклорних творів
1. Оспівування палкого кохання до дівчини А «Місяць на небі, зіроньки сяють» 2. Страждання дівчини через те, що милий Б «Ой летіла стріла» поїхав іншу шукати В «Цвіте терен, цвіте терен» 3. Сум за вбитим вдовиним сином Г «Ой на горі вогонь горить» 4. Трагічна доля козака, що порубаний Д «Ой під вишнею, під черешнею» у долині лежав
ІІІ рівень (6 б.)
Написати міні – твір на одну із запропонованих тем:
1. «Чому слід зберігати звичаї і традиції свого народу»
2. «Роль і місце балади в системі фольклорних жанрів»