Контрольна робота містить три варіанти тестових завдань за темою «Усна народна творчість. Родинно-побутові пісні. Українські народні балади» (Підручник: Українська література: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Олександр Авраменко. - К.: Грамота, 2017)
Контрольна робота № 1
Усна народна творчість
Тест
Варіант 1
А з англійської – народні знання, народна мудрість
Б з грецької – життя В з латинської – героїчне минуле народу
Г зі старослов’янської – особливий спосіб оповіді
А усна форма, авторське світобачення, колективність, варіантність
Б письмова форма, традиційність, колективність, варіантність, анонімність
В усна форма, варіантність, традиційність, колективність, анонімність
Г усна форма, анонімність, колективність, повчальність, традиційність
А родинно-побутову пісню Б думу В баладу
Г календарно-обрядову пісню
А у вишневому садочку Б у човні
В на узбережжі моря Г на житньому полі
А у місто торгувати Б на війну з турками
В до своїх батьків Г іншої коханої шукати
А радості і щастя Б горя і зради В голоду і страждання
Г гноблення і приниження
7. Де матінка за сином плаче («Ой летіла стріла»), там
А сліз криниця Б земля сухенька В Дунай розлився Г калюж багато
8. Смерть козака («Ой на горі вогонь горить») оплакував
А кінь Б ворог В голуб Г вітер
9. Укажіть, з якої народної пісні взято подані нижче рядки
Пісня та мила, пісня та люба — Все про кохання, все про любов,
Як ми любились та й розійшлися, Тепер зійшлися навіки знов.
А «Місяць на небі, зіроньки сяють» Б «Ой летіла стріла»
В «Цвіте терен, цвіте терен» Г «Сонце низенько»
10. У якому творі йдеться про те, що найбільшою любов’ю є материнська?
А «Ой на горі вогонь горить» Б «Цвіте терен, цвіте терен»
В «Місяць на небі, зіроньки сяють» Г «Ой летіла стріла»
11. У творі «Ой летіла стріла» «три зозуленьки» - це
А вороги Б недбайливі матері
В рідні вдовиного сина та його кохана Г недобрі звістки
12. Укажіть, з якої народної пісні взято подані нижче рядки.
І ще очі не дрімали, А вже сходить сонце.
Хоч дрімайте, не дрімайте — Не будете спати,
Десь поїхав мій миленький Іншої шукати.
А «Цвіте терен, цвіте терен» Б «Сонце низенько»
В «Місяць на небі, зіроньки сяють» Г «Ой на горі вогонь горить»
13. Укажіть, які художні засоби вжито в поданому уривку
Сонце низенько, Вечір близенько.
Спішу до тебе, Моє серденько.
А анафора, метафора, епітети
Б зменшувально-пестливі слова, епітети, поетичне звертання
В порівняння, метафора, інверсія
Г гіпербола, інверсія, метафора
14. У козака з твору «Ой на горі вогонь горить» найвірнішим товаришем є
А побратим Б кінь В шабля Г рушниця
15. Установіть відповідність між назвою твору та його провідним мотивом
Провідний мотив |
Назва твору |
1 нерозділене кохання, адже милий поїхав «іншої шукати» 2 торжество кохання, попри тимчасову розлуку молодої пари 3 загибель козака 4 вірність, чесність, ніжність – головне в стосунках закоханих |
А «Місяць на небі , зіроньки сяють» Б «Ой на горі вогонь горить» В «Цвіте терен, цвіте терен» Г «Сонце низенько» Д «Ой летіла стріла» |
16. Установіть відповідність між назвою твору та образом-символом
Назва твору |
Образ-символ |
1 «Місяць на небі , зіроньки сяють» 2 «Ой на горі вогонь горить» 3 «Цвіте терен, цвіте терен» 4 «Ой летіла стріла» |
А терен Б зозуля В човен Г кінь Д сонце |
17. Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом
Художній засіб |
Приклад |
1 антитеза 2 порівняння |
А Через річеньку, через биструю Подай рученьку, подай другую! Б Ой очі, очі, очі дівочі, Темні, як нічка, ясні, як день! В І ще очі не дрімали, А вже сходить сонце. |
Контрольна робота № 1
Усна народна творчість
Тест
Варіант 2
А усна форма, варіантність, традиційність, колективність, анонімність
Б письмова форма, традиційність, колективність, варіантність, анонімність
В усна форма, авторське світобачення, колективність, варіантність
Г усна форма, анонімність, колективність, повчальність, традиційність
А сліз криниця Б калюж багато В Дунай розлився Г земля сухенька
А ворог Б вітер В голуб Г кінь
А у місто торгувати Б іншої коханої шукати
В до своїх батьків Г на війну з турками
А побратим Б шабля В кінь Г рушниця
Художній засіб |
Приклад |
1 гіпербола 2 пестливі слова |
А Ой візьму я кріселечко, Сяду край віконця… Б Де матінка плаче, Там Дунай розлився. В І ще очі не дрімали, А вже сходить сонце. |
Пісня та мила, пісня та люба —
Все про кохання, все про любов,
Як ми любились та й розійшлися,
Тепер зійшлися навіки знов.
А «Цвіте терен, цвіте терен» Б «Ой летіла стріла»
В «Місяць на небі, зіроньки сяють» Г «Сонце низенько»
А горя і зради Б радості і щастя
В голоду і страждання Г гноблення і приниження
А з латинської – героїчне минуле народу Б з грецької – життя
В з англійської – народні знання, народна мудрість
Г зі старослов’янської – особливий спосіб оповіді
І ще очі не дрімали, А вже сходить сонце.
Хоч дрімайте, не дрімайте — Не будете спати,
Десь поїхав мій миленький Іншої шукати.
А «Сонце низенько» Б «Цвіте терен, цвіте терен»
В «Місяць на небі, зіроньки сяють» Г«Ой на горі вогонь горить»
Назва твору |
Образ-символ |
1 «Місяць на небі , зіроньки сяють» 2 «Ой на горі вогонь горить» 3 «Цвіте терен, цвіте терен» 4 «Ой летіла стріла» |
А човен Б зозуля В терен Г ворон Д сонце |
А метаморфоза, трагічність Б гіпербола, метаморфоза
В трагічність, виконання речитативом Г стислість викладу, персоніфікація
А вороги Б недбайливі матері
В недобрі звістки Г рідні вдовиного сина та його кохана
Сонце низенько, Вечір близенько.
Спішу до тебе, Моє серденько.
А зменшувально-пестливі слова, епітети, поетичне звертання
Б анафора, метафора, епітети В порівняння, метафора, інверсія
Г гіпербола, інверсія, метафора
А «Ой на горі вогонь горить» Б «Ой летіла стріла»
В «Місяць на небі, зіроньки сяють» Г «Цвіте терен, цвіте терен»
А у вишневому садочку Б на узбережжі моря
В у човні Г на житньому полі
Назва твору |
Провідний мотив |
1 «Місяць на небі , зіроньки сяють» 2 «Ой на горі вогонь горить» 3 «Цвіте терен, цвіте терен» 4 «Сонце низенько»
|
А нерозділене кохання, адже милий поїхав «іншої шукати» Б торжество кохання, попри тимчасову розлуку молодої пари В загибель козака Г вірність, чесність, ніжність – головне в стосунках закоханих Д побивання матері-вдови за загиблим сином |
Контрольна робота № 1
Усна народна творчість
Тест
Варіант 3
А зі старослов’янської – особливий спосіб оповіді
Б з грецької – життя В з латинської – героїчне минуле народу
Г з англійської – народні знання, народна мудрість
А вітер Б ворог В голуб Г кінь
Назва твору |
Образ-символ |
1 «Місяць на небі , зіроньки сяють» 2 «Ой на горі вогонь горить» 3 «Цвіте терен, цвіте терен» 4 «Ой летіла стріла» |
А сонце Б зозуля В човен Г китайка Д терен |
Пісня та мила, пісня та люба —
Все про кохання, все про любов,
Як ми любились та й розійшлися,
Тепер зійшлися навіки знов.
А «Ой летіла стріла» Б «Сонце низенько»
В «Цвіте терен, цвіте терен» Г «Місяць на небі, зіроньки сяють»
А рідні вдовиного сина та його кохана Б недбайливі матері
В вороги Г недобрі звістки
І ще очі не дрімали, А вже сходить сонце.
Хоч дрімайте, не дрімайте — Не будете спати,
Десь поїхав мій миленький Іншої шукати.
А «Ой на горі вогонь горить» Б «Сонце низенько»
В «Місяць на небі, зіроньки сяють» Г «Цвіте терен, цвіте терен»
Сонце низенько, Вечір близенько.
Спішу до тебе, Моє серденько.
А порівняння, метафора, інверсія
Б зменшувально-пестливі слова, епітети, поетичне звертання
В анафора, метафора, епітети Г гіпербола, інверсія, метафора
Художній засіб |
Приклад |
1 художній паралелізм 2 епітет |
А Летять три зозуленьки, І всі три рябенькі… Б Де матінка плаче, Там Дунай розлився… В Цвіте терен, цвіте терен, А цвіт опадає. Хто в любові не знається, Той горя не знає.
|
А у човні Б у вишневому садочку
В на узбережжі моря Г на житньому полі
А у місто торгувати Б до своїх батьків
В іншої коханої шукати Г на війну з турками
А «Цвіте терен, цвіте терен» Б «Ой на горі вогонь горить»
В «Місяць на небі, зіроньки сяють» Г «Ой летіла стріла»
А кінь В побратим Б шабля Г рушниця
Провідний мотив |
Назва твору |
1 побивання матері-вдови за загиблим сином 2 торжество кохання, попри тимчасову розлуку молодої пари 3 загибель козака 4 вірність, чесність, ніжність – головне в стосунках закоханих |
А «Місяць на небі , зіроньки сяють» Б «Ой на горі вогонь горить» В «Цвіте терен, цвіте терен» Г «Сонце низенько» Д «Ой летіла стріла» |
А гіпербола, метаморфоза Б метаморфоза, трагічність
В трагічність, виконання речитативом Г стислість викладу, персоніфікація
А Дунай розлився Б земля сухенька
В сліз криниця Г калюж багато
А радості і щастя Б голоду і страждання
В горя і зради Г гноблення і приниження
А усна форма, анонімність, колективність, повчальність, традиційність
Б письмова форма, традиційність, колективність, варіантність, анонімність
В усна форма, авторське світобачення, колективність, варіантність
Г усна форма, варіантність, традиційність, колективність, анонімність