Контрольна робота № 1 за темою "Вступ. Билини і балади" за програмою 7 класу. Мета даної роботи: з'ясувати ступінь засвоєння учнями знань з теми "Вступ. Билини і балади" . Завдання передбачають виконання тестів; встановлення відповідності між письменником та його країною-батьківщиною, а також твором та країною, в ньому змальованою; між автором і твором; між твором та його ідеєю. Також треба визначити автора наведених поетичних рядків.
Контрольна робота № 1. Вступ. Билини і балади.
1 варіант
1. Ліро-епічний твір фантастичного, історико-героїчного чи побутового змісту з напруженим сюжетом – це:
а) билина;
б) балада;
в) байка.
2.Ілля Муромець був родом
а) із м.Києва с.Карачаєва;
б) із м.Муромля с.Карачаєва;
в) із м.Чернігова
3.Балади бувають:
а) історико – героїчні,
б) соціально – побутові,
в) казково – фантастичні,
г) наукові.
4. Які два світи можна визначити в баладі «Рукавичка» Ф. Шіллера?
а) Реальний і фантастичний;
б) світ звірів і світ людей;
в) світ народу і аристократів.
5. Що зробила Кунігунда для того, щоб лицар переконав її у своєму коханні?
а) Влаштувала лицарський турнір;
б) попросила підняти рукавичку, яка ненароком опинилась у звіринці;
в) загадала заспівати серенаду.
6. Який художній прийом використаний у творі «Вересовий трунок»?
а) порівняння;
б) алегорія;
в) антитеза.
7. Що знайшов королівський васал (за баладою Р. Л. Стівенсона «Вересковий мед»)?
а) Двох броварів;
б) бочки з вересовим медом;
в) поклади руди.
8. За якої умови король обіцяв зберегти броварям життя?
а) Показати місце, де варили мед;
б) розказати про сховище напою;
в) відкрити таємницю виготовлення меду.
9. Якого кольору був верес, з якого пікти варили напій:
а) білого;
б) синього;
в) червоного?
10. Установіть відповідність між країною-батьківщиною та письменником:
1 Польща А Ф.Шиллер;
2. Німеччина Б Р.Стівенсон;
3 Шотландія В А.Міцкевич;
11. Установіть відповідність між автором і твором:
1 А.Міцкевич А "Світязь";
2 Р.Л.Стівенсон Б "Вересовий трунок".;
3 Ф.Шиллер В "Рукавичка".
12. Укажи ім’я автора цих рядків.
«Мовила й зникла княжна під водою,
З нею човни всі та сіті,
З плескотом враз розійшлися надвоє
Води, туманом повиті.»
А. Р.Стівенсон
Б. А.Міцкевич
В. Ф.Шиллер
Контрольна робота № 1. Вступ. Билини і балади.
2 варіант
1. Героїко-патріотичні пісні, в яких йдеться про подвиги богатирів та про події Давньої Русі ХІ- ХVІ ст. – це:
а) байки;
б) балади;
в) билини.
2.Соловей Розбійник засвистів на повний свист бо:
а) прочував свій кінець;
б) щоб залякати князя Володимира;
в) хотів похизуватися.
3. Антитеза – це:
а) зіставлення протилежних явищ;
б) повторення слова, звуків на початку віршованих рядків;
в) художнє перебільшення.
4. У баладі Ф. Шіллера «Рукавичка» показаний конфлікт між:
а) лицарем і хижими звірами;
б) особистою честю та коханням;
в) лицарем і королем.
5. Навіщо красуня кинула рукавичку на арену?
а) Щоб лицар довів своє кохання до неї;
б) її примусив це зробити король;
в) щоб привернути увагу принца.
6. Який постійний епітет вживається в билинах про Іллю Муромця до слова «Русь»?
а) Київська;
б) рідна;
в) свята.
7. Хто відкрив таємницю меду володарю шотландському (за баладою Р. Л. Стівенсона «Вересковий мед»?)
а) син-пивовар;
б) батько-пивовар;
в) ніхто.
8. За якої умови батько-пивовар погодився відкрити королю таємницю меду?
а) якщо сина скинуть у кручі;
б) якщо йому заплатять;
в) якщо його надалі захистять.
9. Що таке верес?
а) птах;
б) кущ;
в) напій.
10. Установіть відповідність між твором і країною, в ньому змальованою:
1 «Світязь» А Шотландія;
2 «Вересовий трунок» Б Німеччина;
3 «Рукавичка» В Білорусь;
11. Установіть відповідність між твором і його ідеєю:
1 «Вересовий трунок» А. честь і гідність варті того,
щоб за них віддати життя;
2 «Рукавичка» Б. уславлення патріотизму
простих людей;
3 «Світязь» В. ціна справжнього
кохання «красної дами» й рицаря;
12. Укажи ім’я автора цих рядків.
«Раз по Литві покотилась тривога:
Цар із Русі наступає,
Військо його оточило Мендога,
Сили ж у князя немає.»
А. Р.Стівенсон
Б. А.Міцкевич
В. Ф.Шиллер