Контрольна робота 10 клас Україна у складі тоталітарної імперії – СРСР

Про матеріал
Контрольна робота 10 клас "Україна у складі тоталітарної імперії – СРСР" Тестова робота ( з використання тестів ЗНО)
Перегляд файлу

Контрольна робота 10 клас Україна у складі тоталітарної імперії – СРСР

І варіант

  1.      Жертвою якої репресивної акції став С. Єфремов? (6б)

Асправи «Спілки визволення України» Б«Шахтинської справи» ВГолодомору Г«Закону про п’ять колосків»

  1.      «Перекачування коштів із села в місто» наприкінці 1920–1930-х рр. було одним із

Ашляхів стримування зростання цін на сільгосппродукцію. Бспособів матеріального стимулювання селянства. Вджерел фінансування індустріалізації. Гінструментів проведення грошової реформи.

  1.      У 1932 р. кількість членів КП(б)У становила понад 500 тис. осіб, а в 1938 р. — близько 260 тис. осіб. Що зумовило скорочення чисельності Компартії України?

Азневіра в можливості побудови соціалізму Бздійснення масових репресій у республіці Внаростання загрози Другої світової війни Гзгортання політики «українізації»

  1.      Результатом здійснення якої політики є подані нижче дані?
    «Індекс фізичного обсягу промислової продукції в СРСР у 1937 р., порівняно з рівнем 1913 р., склав 820, у США — 154, Німеччині — 119, Великій Британії — 110, Франції — 101. За обсягами виробництва СРСР із п’ятого місця в світі у 1928 р. перейшов на третє у 1932 р., у 1937 р. — на друге…»

Атехнічна перебудова Бфорсована індустріалізація Впромисловий переворот Гтехнологічна реконструкція

  1.      Який висновок можна зробити, аналізуючи цитований документ?
    «Кампанія щодо виселення куркулів і їхніх родин проводиться передусім у таких регіонах СРСР: з України — 30 000–35 000 родин; з Білорусії — 6000–7000 родин; з Середньоволзького краю — 8000–10 000 родин; з Уралу — 10 000-15 000 родин».

ААктивний опір, який чинило селянство колективізації, спонукав радянську владу здійснювати репресивні заходи. БНестача вільних сільськогосподарських земель спричинила масове переселення селян у малозаселені регіони СРСР. ВНаявність цілинних земель спонукала радянський уряд залучати до їх освоєння найбільш активних селян. ГВідведення земель під новобудови перших п’ятирічок спонукало владу до масового переселення селян.

  1.      Що характеризувало політику радянського керівництва щодо українського села в роки першої п’ятирічки
  1.      Сприяння вільній торгівлі хлібом та іншими сільгоп-продуктами
  2.      Заниження цін на сільськогосподарську продукцію – «ножиці цін»
  3.      Репресії через саботаж селян колективізації та примусове вилучення зерна
  4.      Відновлення ринкових відносин, фінансова допомога одноосібним господарствам
  5.      Використання матеріальних стимулів для заохочення до праці колгоспників

А 1,3  Б 2,3  В 2,5  Г 4,5

  1.      Що стало результатом державної політики в галузі культури в СРСР та УРСР наприкінці 1930-х рр.?

Арозквіт авангардного мистецтва Бутвердження ідейного різноманіття в мистецтві Вскасування цензури засобів масової інформації Гліквідація масової неписьменності дорослих

  1.      Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання. «Експропріація непродуктивних класів, анулювання боргів, зосередження доходів від промисловості, держторгівлі (внутрішньої і зовнішньої) і всієї кредитної системи в руках держави і т. ін. — самі по собі дають можливість такого нагромадження всередині країни, яке забезпечує необхідний для соціалістичного будівництва темп розвитку індустрії». В уривку вказано на

Апричини індустріалізації. Бджерела індустріалізації. Внаслідки індустріалізації. Гетапи індустріалізації.

  1.      Другу п’ятирічку в СРСР було проголошено «безбожною п’ятирічкою», «п’ятирічкою знищення релігії». Який із відомих храмів часів Київської Русі зруйновано в цей період?

АСобор Святої Софії в Києві БМихайлівський Золотоверхий собор у Києві ВУспенський собор Києво-Печерської лаври ГСпасо-Преображенський собор у Чернігові

  1. Що було характерним для культурного життя України в 1930-ті рр.?
  1. Проведення політики «українізації».
  2. Масове знищення культових споруд.
  3. Початок русифікації української школи.
  4. Запровадження обов’язкової середньої освіти.
  5. Створення творчих літературно-мистецьких об’єднань та угрупувань.
  6. Утвердження жорсткого ідеологічного контролю за діяльністю творчих спілок.

А1, 4, 6 Б1, 3, 5 В2, 3, 6 Г2, 4, 5

  1. Політика «ліквідації куркульства як класу», здійснювана партійно-радянським керівництвом СРСР і УСРР у 1930–1931 рр., мала за мету

Авигнати куркулів зі створюваних колгоспів і радгоспів.

Бзмусити більшу частину селянства об’єднуватися в колгоспи.

Впосилити матеріальну зацікавленість селян у суспільній праці.

Гперерозподілити землю куркулів на користь бідняків.

  1. Зрощення правлячої партії з державним апаратом, установлення жорсткого контролю за суспільно-політичним життям та економічною сферою в Україні в 1920—1930-х рр. свідчило про

Азростання ролі громадянського суспільства.

Бзавершення будівництва основ соціалізму.

Взниження рівня життя населення.

Гзміцнення тоталітарного ладу.

13. Установіть відповідність між визначеннями та поняттями, що характеризують соціально-економічне життя УСРР в 1920–1930-х рр.  (1б)

1об’єднання селянських господарств у великі підприємства шляхом примусового усуспільнення землі, реманенту та худоби

2створення великого машинного виробництва в усіх галузях господарства, насамперед у промисловості

3тверда норма обсягів натурального відрахування державі частки продукції, виробленої селянськими господарствами

4форма господарювання в державних підприємствах на основі фінансової самостій ності в умовах збереження централізованого керівництва

А«госпрозрахунок» Б«індустріалізація» В«денаціоналізація» Г«продподаток» Д«колективізація»

  1. Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й термінами, які слід використовувати, характеризуючи їх. (1б)

1Українська революція (1917–1918 рр.)

2Україна в боротьбі за збереження державної незалежності (1918–1920 рр.)

3Україна в умовах нової економічної політики (1921–1928 рр.)

4Радянська модернізація України (1929–1938 рр.)

Аасиміляція, осадники, пацифікація, інтегральний націоналізм, Карпатська Україна

Бфорсована індустріалізація, колективізація, «закон про п’ять колосків», голодомор, «розстріляне відродження» Вукраїнізація армії, самостійники, Універсали Української Центральної Ради, Генеральний секретаріат, Народний секретаріат Гпродподаток, українізація, автокефальна церква, політичні процеси, ВАПЛІТЕ Дгетьманат, Директорія, Акт злуки, Українська Галицька армія, «воєнний комунізм»

  1. Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя 1920–1930-х років. (1б)

Аперенесення столиці Української СРР з Харкова до Києва Бпроведення судового процесу в справі «Спілки визволення України» Вухвалення Конституції («сталінської») Української РСР Гпроведення судового процесу в «Шахтинській справі»

  1. Охарактеризуйте передумови, причини, масштаби та наслідки Голодомору 1932-1933 (3б)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

  1.          Про який судовий процес йдеться в цитованому документі: «На лаву підсудних сіло 45 осіб: академіки, професори, лікарі, священики, письменники, студенти та викладачі вищої школи, вчителі. Основним обвинувачуваним влада зробила віце-президента ВУАН С. Єфремова. Звинувачувальний вирок зайняв кілька номерів столичної газети «Вісті ВУЦВК»?

Асправу «Промпартії» Б«Шахтинську справу» Всправу «Спілки визволення України» Гсправу «Українського національного центру»

  1.          С. Косіор, виступаючи на з’їзді КП(б)У, заявив, що «...на Україні класова боротьба більш напружена, ніж в інших містах, і ворог, націоналіст — у нас більш досвідчений, лютіший, ніж де б то не було в інших республіках і областях Союзу». Ця теза стала підґрунтям для здійснення в республіці

Акампанії з розкуркулення в 1929 — 1932 рр. Бтерору голодом у 1932 — 1933 рр. Вполітики коренізації на початку 1930-х рр. Гмасових репресій у другій половині 1930-х рр.

  1.          Що стало наслідком форсованої індустріалізації, здійснюваної в Україні наприкінці 1920 — у 1930-х рр.?

Акомплексний розвиток народного господарства Бвисокі темпи розвитку важкої промисловості Вінтенсивний розвиток легкої промисловості Гдецентралізація управління промисловістю

  1.          Який перелік назв і термінів стосується суспільного життя України 1930-х рр.?

АЛікнеп, непман, «Плуг». Б«Інтегральний націоналізм», русофільство, румунізація. ВСоціалістичний реалізм, Великий терор, «стаханівський рух». ГУкраїнська академія наук, Українська автокефальна православна церква, «Молодий театр» Леся Курбаса.

  1.          Що стало наслідком створення Спілки письменників України (1934 р.)?

Априпинення масових репресій серед літераторів Бутвердження ідеологічного контролю за творчістю митців

Вформування самобутньої літературної течії модерністів Гпоглиблення процесів «українізації»

  1.          Що стало наслідком розгортання в СРСР стахановського руху?

Ауведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу Бзаборона робітникам самовільно залишати підприємства Впідвищення норм виробітку продукції Гзапровадження семиденного робочого тижня

  1.          Уривок джерела, у якому схарактеризовано часи Голодомору: «Урожай у нас був хороший, але радянська влада, «заготовляючи» наш хліб, до тих пір доводила свої плани й завдання до нас, до поки не залишились [ми] без фунта хліба», можна використати для пояснення його

Апричин. Бпередумов. Взначення. Гмети.

  1.          Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Експропріація непродуктивних класів, анулювання боргів, зосередження доходів від промисловості, держторгівлі (внутрішньої і зовнішньої) і всієї кредитної системи в руках держави – самі по собі дають можливість такого нагромадження всередині країни, яке забезпечує необхідний для соціалістичного будівництва темп розвитку індустрії».В уривку вказано на

Аджерела індустріалізації. Бнаслідки індустріалізації. Ветапи індустріалізації. Гпричини індустріалізації.

  1.          «Закон про п'ять колосків» був складовою політики

Авведення госпрозрахунку між державою та колгоспами. Бпередання земель заможних селян бідняцьким господарствам. Вмасових репресій проти селянства. Госвоєння цілинних та перелогових земель.

  1.     Укажіть рік, у якому був проголошений курс на суцільну колективізацію сільського господарства.

А1925 р. Б1929 р. В1930 р. Г1932 р.

  1.     У 1931 р. в УСРР діяло 226 дитячих будинків, у яких перебувало 39 318 дітей. Наприкінці 1933 р. таких будинків було вже 452, у яких перебувало 96 057 дітей. Що спричинило зазначені зміни?

А«червоний терор» БГолодомор В«Великий терор» Г«радянізація» Західної України

  1.     Утвердження в Українській СРР колгоспно-радгоспної системи господарю- вання, багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села – це наслідки здійснення політики

А«воєнного комунізму». Бсуцільної колективізації. Внової економічної політики. Г«коренізації».

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.     Установіть відповідність між явищем періоду радянської модернізації та його наслідком. (1б)

Період радянської модернізації:

1індустріалізація

2колективізація

3масові репресії

4культурна реолюція

Наслідки:

Аліквідація індивідуального селянського господарства

Бперевищення промислового виробництва над сільськогосподарським

Внав’язування суспільству комуністичної ідеології

Гліквідація багатопартійності

Днасадження в суспільстві атмосфери страху

  1.     Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя 1920–1930-х років. (1б)

Аперенесення столиці Української СРР з Харкова до Києва

Бпроведення судового процесу в справі «Спілки визволення України»

Вухвалення Конституції («сталінської») Української РСР

Гпроведення судового процесу в «Шахтинській справі»

  1.      

Розташуйте події в хронологічній послідовності. (1б)

Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел.

А«Я готовий вислухати будь-які заяви, окрім тих, що стосуються голоду на селі та прохання допомогти. Голодують нероби й ледарі, які мають по 30-40 трудоднів на рік...»

Б«Нове в Шахтинській справі те, що вона має суто контрреволюційний характер...»

В«Допомогу отримають 8 % голодуючих, якщо реалізувати план організації харчування за рахунок закордонних комісій допомоги...»

Г«Провести роз'яснювальну роботу серед широких верств населення стосовно доцільності ліквідації так званої "Української автокефальної православної церкви" як осередку відвертої петлюрівщини...»

  1. Якими були підсумки та наслідки суцільної колективізації для України. Поясніть свою думку (3б)
docx
Додано
10 березня
Переглядів
1077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку