Контрольна робота №2 ."Синтаксис і пунктуація. Словосполучення".

Про матеріал
Тестовий матеріал для перевірки знань , умінь та навичок учнів 8 класу з поглибленим вивченням української мови з теми "Синтаксис і пунктуація. Словосполучення".
Перегляд файлу

Тема.   Контрольна тестова робота №2 . Синтаксис і пунктуація. Словосполучення .

 Мета : за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань , умінь та навичок з вивченої теми , закріпити їх;

розвивати увагу , пам’ять , кмітливість , уміння акумулювати отримані знання і застосовувати їх під час виконання завдань;

виховувати наполегливість , старанність , силу волі , інтерес до наслідків власної праці , пунктуальність .

Тип уроку : контроль  знань та вмінь.

Обладнання : тестові завдання , практичні завдання .

                                                     Хід уроку

І. Організаційний момент .

ІІ. Оголошення теми , мети уроку .

Мотивація навчальної діяльності учнів .

ІІІ. Презентація вчителем контрольної тестової роботи .

ІV. Хід контрольної роботи .

                                                    І – варіант

1.Укажіть правильне твердження :

А. Синтаксис – це розділ науки про мову , який вивчає словосполучення та їх будову.

Б. Пунктуація – це розділ науки про мову , який вивчає правила вживання розділових знаків .

В. Словосполучення – це  синтаксична одиниця , яка  вивчає явища , що характеризують граматичну природу слова як граматичної одиниці мови.

Г. Речення – це синтаксична одиниця  , яка утворюється поєднанням двох і більше повнозначних слів .                                                                                     0,5 б

2.Знайдіть рядок зі смисловими відношеннями між словами в словосполученні.

А. Узгодження , керування , прилягання .   Б. Головні , залежні .

В. Іменні , дієслівні , прислівникові .  Г. Означальні , додаткові , обставинні . 0,5б

3. Не є словосполученням :

А. Надзвичайно сміливий .                             Б. Прийшли в зоопарк .

В. Більш спокійний .                                          Г. Червона калина .                    0,5 б

4. Укажіть іменне словосполучення.

А. Будинок над озером .                                 Б. Стояти у воді .

В. Відпочивати біля озера .                             Г. Високо в небі .                         0,5б

5. Укажіть дієслівне словосполучення.

А. Надто голосно .                                             Б. Милуючись квіткою .

В. Надзвичайно гарно .                                    Г. Високо в небі .                          0,5б

6. Укажіть прислівникове словосполучення .

А. Збережена для нащадків .                        Б. Спів жайворонка.

В. Спостерігаючи за природою .                   Г. Всюди гарно .               0,5б

7. Знайдіть поширене словосполучення .

А. Зупинитися біля будинку  .                         Б. Сидіти в новому залі .                   

В. Проходити поблизу школи .                       Г. Гратися коло лісу .                   0,5б

8. Знайдіть лексичне словосполучення .

А. Дехто з учнів .                   Б. Грати першу скрипку .

В. Четвертий день .               Г. Біла Церква .                                                              0,5б

9. Знайдіть речення із видільною пунктограмою .

А. Скоро ранок зіп’ється на сині , розбурхані води(Є.Гуцало) .  

Б. Життя – це божевільне ралі (Л.Костенко).

В. На жаль , чудес на світі не буває(П.Воронько) .

Г. Хто її від такого лиха вбереже?(Г.Квітка-Основ’яненко).                                   0,5б

10. Установіть відповідність .

1. Узгодження .                                   А. Належить людству і епохам .

2. Керування .                                      Б. Надзвичайно цікаво .

3. Прилягання .                                    В. Інший день  .                

                                                                 Г. Повітря було чисте .                                    1,5б

11. Із поданих слів побудуйте словосполучення . Позначте головне й залежне слова .

Здібний , наука , до  ;  дивовижний марево .                                                             1б

12. Випишіть із речення всі можливі словосполучення . Виконайте синтаксичний розбір.

Батько й син неквапно рушили до великої вітальні .                                               2б

13. Напишіть міні твір на тему «Земля не вибачає байдужості» .                          3б

                                                    ІІ – варіант

1.Укажіть правильне твердження :

А. Синтаксис – це розділ науки про мову , який вивчає правила вживання розділових знаків .

Б. Пунктуація – це розділ науки про мову , який вивчає словосполучення та їх будову.

В. Словосполучення – це синтаксична одиниця  , яка утворюється поєднанням двох і більше повнозначних слів .                    

Г. Речення –  це  синтаксична одиниця , яка  вивчає явища , що характеризують граматичну природу слова як граматичної одиниці .                                          0,5 б

  2. Знайдіть рядок з типами зв’язку  між словами в словосполученні.

А. Узгодження , керування , прилягання .   Б. Головні , залежні .

В. Іменні , дієслівні , прислівникові .  Г. Означальні , додаткові , обставинні . 0,5б

3. Укажіть словосполучення :

А. Річки й озера .                                         Б. Знайомий з дитинства .

В. Буду ходити  .                                          Г.  Коло берега .                    0,5 б

4. Укажіть іменне словосполучення.

А. Хтось з учнів .                                          Б. Нагрітий сонцем .

В. Посаджений батьком .                         Г. Розімлілий від сонця .                         0,5б

5. Укажіть дієслівне словосполучення.

А. Досить рано.                                            Б. Починати вранці .

В. Утричі ближче .                                       Г. Далекий друг .                          0,5б

6. Укажіть прислівникове словосполучення .

А. Занадто серйозний .                        Б. Триматися стійко .

В. Прийти вчасно .                                 Г. Надзвичайно енергійно .               0,5б

7. Знайдіть поширене словосполучення .

А. Сховатись за кущем .                         Б. Задоволення від виконаної роботи .                   

В. Піднятись на вершину .                     Г. Бігати  навколо школи.                   0,5б

8. Знайдіть фразеологічне словосполучення .

А. Четвертий за списком .                Б. Ламати голову .

В. Кривий Ріг  .                                     Г. Ламати дрова .                                       0,5б

9. Знайдіть речення з роздільною пунктограмою .

А. Папери були скрізь : і на столі , і на полицях ( М . Коцюбинський ) .  

Б. Хлюпни нам , море , свіжої лави ( П . Тичина ) .

В. Село , зачароване зоряним небом , синіє розкиданими хатками (М.Стельмах).                                   

Г.  Кажуть , навчання починається з «азів» ( А . Коваль ) .                              0,5б                                 

10. Установіть відповідність .

1. Узгодження .                                   А. Зруйнований бурею .

2. Керування .                                      Б. Стояти непорушно.

3. Прилягання .                                    В.  Такі вісті .                

                                                                 Г. Вийти з ладу .                                      1,5б

11. Із поданих слів побудуйте словосполучення . Позначте головне й залежне слова .

Зустрітись , товариш , з ; чотири будинок .                                                    1б

12. Випишіть із речення всі можливі словосполучення . Виконайте синтаксичний розбір.

Хай дальній берег в сонці медом плавиться .                                                    2б

13. Напишіть міні твір на тему «Мистецтво як засіб творення особистості».                         

                                                                                                                                           3б

V.Підсумок уроку.         

VІ. Домашнє завдання .

Повторити вивчені відомості  про речення . Підготувати усне повідомлення  або тест про словосполучення  .             

docx
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
1762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку