Презентація "Бар'єри у спілкуванні"

Про матеріал
Матеріал розрахований для уроків української мови та літератури,для купрсів "Культуора спілкування","Культура мовлення"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бар'єри у спілкуванні і шляхи їх подолання

Номер слайду 2

Спілкування    Спілкування є невід'ємним аспектом існування людини, важливою передумовою формування її як соціальної істоти, взаємодії з різноманітними спільнотами, а також необхідною умовою існування суспільства. На роботі, під час навчання, в транспорті, вдома, в інтернеті – ми можемо спілкуватись. Воно займає велику частку нашого часу. І все було б нічого, якби не бар`єри спілкування. Саме вони, ці прикрі перешкоди, що заважають нам отримувати від нього задоволення і користь. Ці бар`єри виникають в різних ситуаціях і практично у кожної людини. Тому, для того щоб досягти успіху в житті, вам необхідно добре розбиратися в тому, які бувають бар`єри спілкування і засоби їх подолання.

Номер слайду 3

Hello!Напевно, у кожної з вас бувало відчуття, що співрозмовник ніби захищається, споруджуючи невидиму стіну між вами. Ця стіна і є той самий горезвісний бар`єр. Звідки ж вони беруться? Бар`єри спілкування з`являються в нашому житті з різних причин - як правило, це тісна сплетіння особливостей наших характерів і ситуації. Як вже було сказано вище, з проблемами в різних ситуаціях спілкування стикався практично кожна людина. Це може означати лише одне - причини, за якими виникають бар`єри в спілкуванні, різні, і вони присутні в житті кожної людини.

Номер слайду 4

1. Види бар`єрів у спілкуванні

Номер слайду 5

“У спілкуванні найважливіше - чути те, що не сказано.” П. Друке

Номер слайду 6

Семантичний бар’єр. Він трапляється на вашому шляху тоді, коли ви і ваш співрозмовник під одними і тими ж поняттями маєте на увазі зовсім різні речі. Виникає практично завжди і скрізь, тому що ми по-різному розуміємо багато речей. Для того, щоб зруйнувати цей бар`єр необхідно добре розуміти людину з якою ви розмовляєте і його картину світу - ті поняття, які він вкладає в свої висловлювання. У разі можливих неточностей завжди докладно пояснюйте, що ви маєте на увазі, і намагайтеся використовувати зрозумілі для співбесідника слова та словосполучення.

Номер слайду 7

Логічний та фонетичний бар’єри. Це невміння виражати свої думки. У промові такої людини плутаються причинно-наслідкові зв`язки, відбувається підміна понять. Або йому буває складно підібрати слова для тих складних думок, які пробігають в його голові. Це погана техніка мовлення - коли незрозуміло, що говорить співрозмовник, і це заважає сприймати інформацію. При формальному або діловому спілкуванні вам доведеться пристосуватися до його манері говорити, зрідка перепитуючи в незрозумілих моментах.

Номер слайду 8

Модальний та особистісний бар’єр. Всі ми сприймаємо світ за допомогою п’яти органів чуття. Наприклад, люди з візуальної модальністю найкраще засвоюють побачену інформацію, а ось почуту - набагато гірше. Знаючи про це, намагайтеся з ходу визначити модальність вашого співрозмовника. У кожного з нас є характер, і деякі його риси можуть когось не влаштовувати. Але у кого-то ці риси настільки загострені, що його характер може бути бар`єром у спілкуванні. Це може бути пов`язано з незнанням своїх особливостей або з нестачею самоконтролю. Наприклад, надмірна повільність може дратувати вашого співбесідника.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Як виявити бар’єр у спілкуванні?

Номер слайду 11

По-перше, це положення тіла. Відчувши труднощі в спілкуванні, люди найчастіше приймають або неприродні, незграбні і напружені пози, або навпаки, неадекватно розслаблені, іноді навіть розхлябані. Дуже часто положення тіла буває закритим (схрещені руки, ноги, тіло відвертається від співрозмовника) або "піднесеним" (прагнення сісти вище, дивитися на співрозмовника зверху вниз).

Номер слайду 12

По-друге, це контакт очей. У випадку з бар`єрами спілкування він, як правило, рідкісний, неінтенсивний, а іноді і повністю відсутній. Погляди на партнера можуть бути присутніми (бувають навіть тривалі), але всі вони припадають на момент активної комунікації - особливо коли співрозмовник висловлює щось неприємне, але важливе. При цьому якщо співрозмовник почне відводити очі, відчувши недобре, наш "суб`єкт" тут же спробує прикинутися душкою і заглянути в них - але цей погляд на самому справі буде холодним і твердим.

Номер слайду 13

По-третє, жести. Як правило, вони різкі й інтенсивні, що теж неприродно. Чітко виражене прагнення сховати руки (наприклад, в кишені, або за спину), стиснути кулаки, "захопити" або зайняти собі побільше простору за рахунок пози та жестів.

Номер слайду 14

По-четверте, міміка. Особа часто висловлює напруга. Міміка дивна - наприклад, рот може посміхатися, а очі залишаються нерухомими. У загальному і цілому, властиві особі вирази, що демонструють недовіру і недоброзичливість до співрозмовника, а також презирство і гнів.

Номер слайду 15

Дякую за увагу

pptx
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
2713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку