9)Коли ставимо крапку з комою? Крапка з комою ставиться іноді між поширеними однорідними членами речення, особливо якщо в їхньому складі є розділові знаки Кома ставиться між однорідними членами речення, якщо вони поєднані безсполучниковим зв’язком, якщо вони поєднані протиставним сполучником а, але, та (=але), зате, проте, однак, якщо вони поєднані повторюваними сполучниками, між однорідними членами речення, уведеними парами 8)Коли ставимо кому?
Вправа 1 Уважно подивіться на ці ряди слів. Як ви думаєте, які з них мають об`єднувальне, узагальнювальне значення? A) Взимку , восени, завжди, влітку, навесні Б)Зверху, скрізь, справа, зліва, зісподу В)Орел, деркач, птахи, сова, горобець Г)Орати, сіяти, молотити, працювати Д)Жоржини, мальви, квіти, васильки
Вправа 1 Уважно подивіться на ці ряди слів. Як ви думаєте, які з них мають об`єднувальне, узагальнювальне значення? A) Взимку , восени, завжди, влітку, навесні Б)Зверху, скрізь, справа, зліва, зісподу В)Орел, деркач, птахи, сова, горобець Г)Орати, сіяти, молотити, працювати Д)Жоржини, мальви, квіти, васильки
Вправа 1 Уважно подивіться на ці ряди слів. Як ви думаєте, які з них мають об`єднувальне, узагальнювальне значення? A) Взимку , восени, завжди, влітку, навесні Б)Зверху, скрізь, справа, зліва, зісподу В)Орел, деркач, птахи, сова, горобець Г)Орати, сіяти, молотити, працювати Д)Жоржини, мальви, квіти, васильки
Вправа 1 Уважно подивіться на ці ряди слів. Як ви думаєте, які з них мають об`єднувальне, узагальнювальне значення? A) Взимку , восени, завжди, влітку, навесні Б)Зверху, скрізь, справа, зліва, зісподу В)Орел, деркач, птахи, сова, горобець Г)Орати, сіяти, молотити, працювати Д)Жоржини, мальви, квіти, васильки
Вправа 1 Уважно подивіться на ці ряди слів. Як ви думаєте, які з них мають об`єднувальне, узагальнювальне значення? A) Взимку , восени, завжди, влітку, навесні Б)Зверху, скрізь, справа, зліва, зісподу В)Орел, деркач, птахи, сова, горобець Г)Орати, сіяти, молотити, працювати Д)Жоржини, мальви, квіти, васильки
Вправа 1 Уважно подивіться на ці ряди слів. Як ви думаєте, які з них мають об`єднувальне, узагальнювальне значення? A) Взимку , восени, завжди, влітку, навесні Б)Зверху, скрізь, справа, зліва, зісподу В)Орел, деркач, птахи, сова, горобець Г)Орати, сіяти, молотити, працювати Д)Жоржини, мальви, квіти, васильки
1. Майдани, парки, вулиці, мости, напнуті над трамваями дроти, розсипані у просторі вогні - усе немовби в летаргійнім сні (М. Луків). 2. Ні спека дня, ні бурі, ні морози - ніщо не вб’є любов мою живу (В. Сосюра). 3. Бачиш, скільки в степу живих друзів: і жайворонок, і орел, і чорногуз, і ящірка, дикі бджоли, ховрашок... (Ю. Яновський).
4. Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі, і тиша в тиші, і тумани в полі... (Б. Олійник). 5. На конференцію запросили представників різних професій, як-от: юристів, учителів, економістів, лікарів (3 листа). 6. Усюди: і на вулицях, і круг стадіону, і обабіч дороги - росли молоді осокори (В. Собко).
Вправа 4. Перед вами речення, трансформуйте його так, щоб узагальнювальне слово знаходилося в іншій позиції по відношенню до однорідних членів, як зміниться розділовий знак ? У кожному регіоні України є свої визначні пам`ятки: середньовічні фортеці, палаци та садиби, стародавні монастирі та храми.
Вправа 5.1 Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Прочитайте речення з правильною інтонацією. 1. Усе тут радує зір рівні стрункі берізки не понівечені любителями березового соку гінкі бурштинові сосни, що мов корабельні щогли сурмлять у сизу небовінь (АКамінчук). 2. Я полюбив усе, що суще і ліс і хмиз і хвилі плин і звірів таємниці в пущі і комашину і полин (В. Підпалий).
3. Усе і небо і перемелене на труху в глибоких коліях дороги сіно і вогкий гнилуватий повів ріки і тривожний крик птиці і невисока росиста отава сповіщало, що літо вже здає ключі сумовитій осені (М. Стельмах). 4. Всяке птаство як-от деркачів перепілок куликів курочок можна було викосити косою в траві або впіймати (О. Довженко).