Контрольна робота №2. Українська мова. Лексикологія. 5 кл.

Про матеріал

Пропоную тестові завдання з української мови для учнів 5 класу, які містять чотири завдання закритого типу, що передбачають вибір однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; у шостому завдані потрібно відредагувати словосполучення; у сьомому - вставити пропущені антоніми.

Тема "Лексикологія".

Подано два варіанти контрольної роботи.

Перегляд файлу

Контрольна робота №2

Лексикологія

Варіант 1

 

1.  Антоніми — це слова:

а) протилежні за значенням;

б) однакові за звучанням, але різні за значенням;

в) однакові за звучанням, але різні за написанням.

2.  Багатозначними словами називають слова, що:

а) позначають велику кількість одних і тих самих предметів, явищ тощо;

б) позначають великі за розміром предмети, явища;

в) мають кілька лексичних значень.

3.  Паронімами називають слова:

а) близькі (не однакові) за звучанням, але різні за значенням і написанням;

б) однакові за звучанням, але різні за написанням;

в) однакові за звучанням, але різні за значенням.

4. Лексичну помилку допущено у рядку

а) плутати слова                    б) вимикати світло

в) освітлена вулиця               г) мішати вчитися.

   5.  Доберіть до слова «говорити» не менше трьох синонімів.

6. Відредагуйте подані словосполучення

Відкрити зошит –

Контрольна по біології –

Відкрити двері навстіж –  

 

7.  Вставте пропущені слова у прислів’я. (антоніми)

Багато диму –  _______ тепла.

Менше базікай, а ___________ слухай.

Праця чоловіка годує, а ________ марнує.

 

8. Запишіть словосполучення у дві колонки: пряме значення, переносне значення.

Солодкий сон, солодкий цукор, плаче дитина, плаче верба,  гострий меч, гостре слово.

Приклад

Пряме значення

Переносне значення

Сяє сонце

Сяє обличчя (від радості)

 

 

9. Складіть речення зі словами музикальний, музичний.

10.  Напишіть невеличку розповідь про свого домашнього улюбленця. (3-5 речень)

 


 

Контрольна робота №2

Лексикологія

Варіант 2

1. Синоніми — це слова:

а) що мають протилежне значення;

б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;

в) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значенням.

2.  Переносне значення слова виникає, коли:

а) людина хоче назвати предмет або явище;

б) назва з одного предмета чи явища переноситься на інше завдяки схожості ознак;

в) між предметами та явищами немає нічого схо­жого.

3.  Омонімами називають слова:

а) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;

б) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значення

в) що мають протилежне лексичне значення.

4. Немає лексичної помилки у сполученні

а) музикальний слух                                           б) освічені вулиці

в) парове молоко                                                 в) спостережливий пункт.

 

5. Доберіть до слова «іти» не менше трьох синонімів.

6. Відредагуйте подані словосполучення

Люба мелодія –

Переводити текст –

Чекали два часа -

 

7. Вставте пропущені слова у прислів’я. (антоніми)

             Пізня пташка очі продира, а __________ уже носок витира.

            На чорній землі _________ хліб родить.

            Багатому життя, а ____________ виття.

 

8. Запишіть словосполучення у дві колонки: пряме значення, переносне значення.

Промінь світла, промінь надії,  пливе думка, пливе корабель,  м’яка тканина, м’який характер.

Приклад

Пряме значення

Переносне значення

Сяє сонце

Сяє обличчя (від радості)

 

9. Складіть речення зі словами лікувати, лічити.

10.  Напишіть невеличку розповідь про свого домашнього улюбленця. (3-5 речень)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Starchenko Anna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
4971
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку