Пропоную тестові завдання з української мови для учнів 5 класу, які містять чотири завдання закритого типу, що передбачають вибір однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; у шостому завдані потрібно відредагувати словосполучення; у сьомому - вставити пропущені антоніми.
Тема "Лексикологія".
Подано два варіанти контрольної роботи.
Контрольна робота №2
Лексикологія
Варіант 1
1. Антоніми — це слова:
а) протилежні за значенням;
б) однакові за звучанням, але різні за значенням;
в) однакові за звучанням, але різні за написанням.
2. Багатозначними словами називають слова, що:
а) позначають велику кількість одних і тих самих предметів, явищ тощо;
б) позначають великі за розміром предмети, явища;
в) мають кілька лексичних значень.
3. Паронімами називають слова:
а) близькі (не однакові) за звучанням, але різні за значенням і написанням;
б) однакові за звучанням, але різні за написанням;
в) однакові за звучанням, але різні за значенням.
4. Лексичну помилку допущено у рядку
а) плутати слова б) вимикати світло
в) освітлена вулиця г) мішати вчитися.
5. Доберіть до слова «говорити» не менше трьох синонімів.
6. Відредагуйте подані словосполучення
Відкрити зошит –
Контрольна по біології –
Відкрити двері навстіж –
7. Вставте пропущені слова у прислів’я. (антоніми)
Багато диму – _______ тепла.
Менше базікай, а ___________ слухай.
Праця чоловіка годує, а ________ марнує.
8. Запишіть словосполучення у дві колонки: пряме значення, переносне значення.
Солодкий сон, солодкий цукор, плаче дитина, плаче верба, гострий меч, гостре слово.
Приклад
Пряме значення |
Переносне значення |
Сяє сонце |
Сяє обличчя (від радості) |
9. Складіть речення зі словами музикальний, музичний.
10. Напишіть невеличку розповідь про свого домашнього улюбленця. (3-5 речень)
Контрольна робота №2
Лексикологія
Варіант 2
1. Синоніми — це слова:
а) що мають протилежне значення;
б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
в) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значенням.
2. Переносне значення слова виникає, коли:
а) людина хоче назвати предмет або явище;
б) назва з одного предмета чи явища переноситься на інше завдяки схожості ознак;
в) між предметами та явищами немає нічого схожого.
3. Омонімами називають слова:
а) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
б) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значення
в) що мають протилежне лексичне значення.
4. Немає лексичної помилки у сполученні
а) музикальний слух б) освічені вулиці
в) парове молоко в) спостережливий пункт.
5. Доберіть до слова «іти» не менше трьох синонімів.
6. Відредагуйте подані словосполучення
Люба мелодія –
Переводити текст –
Чекали два часа -
7. Вставте пропущені слова у прислів’я. (антоніми)
Пізня пташка очі продира, а __________ уже носок витира.
На чорній землі _________ хліб родить.
Багатому життя, а ____________ виття.
8. Запишіть словосполучення у дві колонки: пряме значення, переносне значення.
Промінь світла, промінь надії, пливе думка, пливе корабель, м’яка тканина, м’який характер.
Приклад
Пряме значення |
Переносне значення |
Сяє сонце |
Сяє обличчя (від радості) |
9. Складіть речення зі словами лікувати, лічити.
10. Напишіть невеличку розповідь про свого домашнього улюбленця. (3-5 речень)