Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Контрольна робота №3 "Будова слова. Орфографія", 5 клас

Про матеріал
Контрольна робота містить різнорівневі тестові запитання і завдання. Стане в пригоді вчителям української мови
Перегляд файлу

Контрольна робота №3

Будова слова. Орфографія
 

                                                                    І та II рівні ( 6 б.)
1. Лексичне значення слова містить:
а) основа слова;
б) закінчення слова;
в) префікс;
г) суфікс.
2. Граматичне значення слова містить:
а) основа слова;
б) закінчення слова або закінчення і прийменник;
в) корінь слова;
г) префікс і суфікс.
3. Корінь слова – це
а) змінна значуща частина слова, що виражає його граматичне значення;
б) частина слова без закінчення;
в) головна значуща частина слова, що містить спільне значення споріднених слів;
г) значуща частина слова, що служить для творення слів з новим лексичним значенням або новим відтінком у значенні.
4. Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:
а) носити, принести, безносий, занесений;
б) водити, приводити, вода, заводний;
в) вкусити, куснути, прикушений, прикус;
г) в’язкий, прив’язнути, без’язикий, в’язати.
5. Слова сонце – сонцем -  це:
а) різні форми одного слова;
б) спільнокореневі слова;
в) синоніми;
г) омоніми.
6. Позначте рядок, у якому подано спільнокореневі антоніми:
а) чужина – батьківщина;
б) щастя - нещастя;
в) юність – старість;
г) злість - доброта.
7. Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) зріст, радість, збори, вгору;
б) день, воля, зріст, вітер;
в) дзвін, журі, дощовий, кошик;
г) вік, звіт, джміль, пліт.
 

8. Позначте рядок, у якому всі слова не мають закінчення:
а) леді, вгору, учора, мить;
б) таксі, щиро, здавна, колібрі;
в) шоу, вар’єте, бокс, відважно;
г) поні, містер, парі, пепсі.

9. Указати рядок, де в усіх словах треба писати префікс пре-:

     а) пр….білий, пр….буток, пр….давити;

     б) пр…смачний, пр….гарний, пр….мудрий;

     в) пр…злий, пр…красний, пр…вітний.

     г)  пр..краса, пр..дужий, пр..дорожній.

10. Указати рядок, де в усіх словах треба писати префікс при-:

     а) пр…линути, пр…вести, пр…знатися;

     б) пр…красний, пр…бігти, пр…чарувати;

     в) пр…пливти, пр…голосно, пр…швидко.

       Г) пр..линути, пр…чудовий, пр..мудрий.

11. Виділити рядок, у якому в усіх словах наявні префікси:

    а) переліт, сказати, віднести, здати; 

    б) донести, прибігти, сидіти, впасти; 

    в) видихнути, спати, допливти, знести.

    г)  підійти, фотограф, відліт, вийти.

12.Виділіть рядок, у якому вказані різні форми одного слова:

А)  собака, собачка, собацюра;

Б)  малий, маленький, малим;

В)  пісня, піснею, у пісні .

Г)  пісенька, пісняр, пісенний.

                                                       III рівень

1. Розібрати подані слова за будовою. ( 1 б.)

Підберезовик, вгору, найсмачніший, підсніжник.

 2. Замінити словосполучення словами з префіксами пре-, при-. (1 б.)

Будинок біля міста.. Невеличкий мороз. Дуже гарний. Сісти на краєчок стільця. Дуже високий. Місто біля моря. Дуже веселий.

3. Підібрати спільнокореневі слова до даних. (1 б.)

Дощ-               .                       Ліс-                        .

IV рівень

    Написати твір-мініатюру «Моє село» з використанням слів із префіксами пре-, при-. ( 3б.)

 

 

docx
Додано
18 листопада 2020
Переглядів
2186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку