Контрольна робота №3 . "Речення як комунікативна одиниця"

Про матеріал
Матеріал для контролю знань , умінь та навичок учнів восьмого класу з поглибленим вивченням української мови з теми "Речення як комунікативна одиниця".
Перегляд файлу

Тема . Контрольна тестова робота № 3 . Речення як комунікативна одиниця

Мета : за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань , умінь та навичок з вивченої теми , закріпити їх;

розвивати увагу , пам’ять , рішучість , кмітливість , уміння акумулювати отримані знання і застосовувати їх під час виконання завдань;

виховувати наполегливість , старанність , силу волі , інтерес до наслідків власної праці , пунктуальність .

Тип уроку : контроль , корекція знань та вмінь.

Обладнання : тестові завдання , практичні завдання .

                                                     Хід уроку

І. Організаційний момент .

ІІ. Оголошення теми , мети уроку .

Мотивація навчальної діяльності учнів .

ІІІ. Презентація вчителем контрольної тестової роботи .

ІV. Хід контрольної роботи .

                                                        І- варіант

1 .Особисте ставлення мовця до свого висловлювання – це …

А  предикативність;               Б  модальність ;

В  комунікативність ;             Г смислова завершеність .

2 . За метою висловлювання речення бувають …

А  розповідні , питальні , окличні ;         Б  розповідні , спонукальні , неокличні ;

В  розповідні , питальні , спонукальні ;       Г розповідні , окличні , неокличні .

3 . Питально-риторичне речення – це таке речення , яке …

А  вимагає обов’язкової відповіді ; 

Б  не потребує відповіді , бо вона міститься в самому питанні ;

В  містить у собі спонукання до дії ;

Г  інформує про факт дійсності , подію , явище .

4 . Загальнозаперечним є речення :

А  Ще не засипав сніг сільські дороги .        Б  Лунали не веселі , а сумні пісні .

В  У кабінеті довелося прибирати не  хлопцям , а дівчатам .

Г  Не сон-трава , а пролісок розцвів на галявині .

5 . Укажіть правильне твердження .

А Любіть свій рідний край усією душею! – це речення спонукально-окличне .

Б  Предикативність у реченні дуже рідко передається формами дієслова .

В  Речення не може складатися з одного слова .

Г  Інтонація розповідного речення  характеризується підвищенням тону наприкінці речення .

6 . Непоширеним є речення …

А  Люблю дивитися на небо .          Б  Бережіть природу рідного краю!

В  Зима – чудова пора року .           Г  Надходить зима .

7 . Укажіть речення , у якому неправильно поставлено розділові знаки .

А  Пройшла гроза , і ніч промчала , і знову день шумить кругом .

Б   Ах , як усього багато : неба , сонця , веселої зелені .

В   Ліс , зелена скарбниця природи .

Г  Люди , охороняйте тварин !

8 . Складним є речення …

А  Я звуки твої люблю , наче очі дитини .

Б  Знай , бережи , збагачуй велике духовне надбання свого народу – рідну українську мову .

В  Стало смеркати , розігралася буря .

Г  Треба було озватися до неї , привітатись …                                       /4б

9 . Скласти поширене речення з прямим порядком слів .                   1б

10 . Скласти поширене речення з інверсією .                                          1б

11 . Записати речення , поставити розділові знаки , підкреслити головні і другорядні члени.

Старенька груша дихає на пальці їй певно сняться повні жмені груш .     1,5б

12 . Установити відповідність

1  Питально-спонукальне речення .      А  Хто може повернути час назад ?

2  Власне питальне речення .                  Б  Які в тебе плани на майбутнє ?

3 Питально-риторичне речення .           В  Скажи вже , що з тобою сталося ?

                                                                        Г  Невже ти не зрозумів цього?!      1,5б

13 . Написати міні твір на тему «Що я в людині ціную найбільше» . У творі вжити різні за метою висловлювання речення .                                                               3б

                                              

                                                          ІІ- варіант

1 . Зв’язок висловлювання з дійсністю , який встановлюється в момент мовлення – це …

А  модальність ;                                  Б  комунікативність ;

В  предикативність ;                          Г  змістова завершеність .

2 . За емоційним забарвленням речення бувають …

А  окличні , неокличні ;                        Б  розповідні , питальні , спонукальні ;

В  прості , складні ;                                Г  поширені , непоширені .

3 . Власне питальне речення …

А   не вимагає відповіді ;                   Б  містить у собі наказ , вимогу , заклик ;

В  передбачає обов’язкову відповідь ;         Г інформує про факт дійсності .

4 . Частковозаперечним є речення …

А  На жаль , яблука в саду не достигли .

Б  Уже декілька днів не з’являлося на небі сонце .

В  Не чути було ні веселих пісень , ні дзвінких голосів .

Г  У полі розквітли не тендітні ромашки , а синьоокі волошки .

5 . Укажіть правильне твердження .

А  Речення – найменша одиниця мовного спілкування і вираження думки .

Б  Питальні речення не можуть бути окличними .

В  Граматична основа простого речення завжди складається з підмета і присудка .

Г  За будовою речення поділяються на поширені й непоширені .

6 . Непоширеним є речення …

А  Земля вкрита жовтим листям .             Б  Природа буде відпочивати .

В  Навесні тут розливається вода .            Г   Гроза розбила дерево .

7 . Укажіть речення , у якому неправильно поставлено розділові знаки .

А  Світить сонце в блакиті , зеленіють гори , джерельною свіжістю дихає вода .

Б  Високі скелі , гордо навислі над морем , піддались нарешті .

В  Жовте листя упало з дерев , і усіяло береги .

Г  Дерева , кущі , квіти і трави освітлені місячним сяйвом .

8 . Укажіть складне речення ( розділові знаки пропущено).

А Дзвінка пшениця летить кидається уплав . Б  Красується жито сріблиться овес .         В  Соловейко то сміявся то плакав .                  Г  Сонце світить але не гріє .       / 4б

9 . Скласти поширене речення з інверсією .                                                                 1б

10 .  Скласти поширене речення з прямим порядком слів .                                     1б

11 . Записати речення , поставити розділові знаки , підкреслити головні й другорядні члени .

Птахи вириваючись у сизі присмерки степу не могли залітати дуже далеко і високо бо крила їх мабуть робилися зволоженими …                                          1,5б

  1. . Установити відповідність                                                                                       1,5б
  1. Власне питальне речення.              А  Зізнайся , ти справді цього хочеш ?
  2. Питально-риторичне речення .     Б  Хто може виконати це завдання ?
  3. Питально-спонукальне речення . В  Хто може сонце погасити ?

                                                           Г Невже ви можете таке вчинити зі мною?!

13 . Написати  міні твір на тему «Як я розумію поняття «дружба» ? У творі вжити різні за метою висловлювання речення .                                                   3б

V. Підсумок уроку .

VІ . Домашнє завдання .

Повторити вивчені відомості про головні та другорядні члени речення , скласти усне повідомлення або тест на тему «Речення як комунікативна одиниця».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку