Контрольна робота (диктант)
Мета: з’ясувати рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів; рівень сформованості комунікативних умінь, зокрема вміння слухати й розуміти почуте; удосконалювати вміння застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці, розвивати логічне мислення, слухову пам’ять, удосконалювати навички самостійної роботи.
Обладнання: текст диктанту, текст для аудіювання.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. Виконати творчий диктант та словниковий диктант (вказати розряд займенників за значенням)
Словниковий диктант. Мій, мене, кожний, що, хтось, нічого, інший, скільки, вона, себе, хто-небудь, ніякий, чий, весь, я, дехто, абищо, той, всякий.
Творчий диктант. І. Від займенників хто, що, який, чий, котрий, скільки, утворіть за допомогою будь - , де - , аби- , небудь неозначені займенники. ІІ. За допомогою частки ні утворіть заперечні займенники, поставте їх у родовому та орудному відмінках.
III. основний зміст РОБОТИ
1. Попереднє ознайомлення з текстом диктанту.
2. Відповіді вчителя на запитання учнів щодо незнайомих слів (пояснення лексичного значення).
3. Написання диктанту.
Хліб
Яке щастя, яке добро, що є хліб на світі! Спочатку він у землі, потім у борошні й, нарешті, на столі – зарум’янений, пахучий, вірний наш годувальник, смачний хліб. Народжений працею.
Розкажімо дитині про хліб. Заспіваймо їй пісеньку, розмалюймо фарбою колоски, нагадаймо вкотре: мий руки, коли берешся за хліб! І ви збагатите її, допоможете суспільству виростити працьовиту й чесну людину.
Якби в нас було хліба стільки, що могли ним прогодувати весь світ, ми все одно сказали б : бережіть кожну скибочку хліба, кожний колосок, кожну зернину, бережіть не тому, що ми скупі, а тому що це наш хліб!
Споконвіку називали хліб святим. Прославляйте хліб та людей, які вирощують його.
( 106 слів)
( М. Польовий)
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Скласти словниковий диктант (12 слів) .