Контрольна робота містить тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді, кількох правильних відповідей, встановлення відповідності), а також практичне завдання ( поставити розділові знаки в реченнях) з теми "Систематизація та узагальнення вивченого в 5-9 класах". Відповідає вимогам оновленої програми.
Систематизація та узагальнення вивченого в 5-9класах
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (5б)
1. Виділіть рядок, у якому у всі слова мають однакову кількість букв і звуків:
а) кілька, яблуня, знайомий, рясно;
б) олія, якість, об’єкт, усміхається;
в) адрес, київський, ясність, тигреня;
г) щастя, хутірець, приїжджати, м’ячик.
2. Порушено літературну вимову слова в рядку:
а) просьба - [проз´ба]
б) здійсниться - [зд´ійсниц´:а ]
в) раджу - [раджу ]
г) дощик - [дошчик ]
3. Виділіть рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом:
а) з..їзд, пів..ящика, Мін..юст, зв..язок;
б) р...яст, люб..язний, Лук..янівка, пів..Бердянська;
в) пів..зошита, Мар..янівка, під’їхати, Р..ябко;
г) кучер..явий, інтер..єр, солов..ї, тьм..яний.
4. М’який знак треба писати в усіх словах у рядку:
а) зірон..ці, сяд.., ковал..ський, порт..єра;
б) корін..чик, ред…ці, дал..., Сибір;
в) наймен..ший, Волод..чин, радіс..тю, с..огодні;
г) намагаєт..ся, стат..тя, просиш.., близ..ко.
5. Частку не слід писати окремо в рядку:
а) не/ук, не/типове рішення, не/відправлений лист; не/злий, а добрий;
б) не/вирішене мною питання, не/швидкий, а повільний; не/тиха розмова;
в) не/мовля, не/спитати, не/нависний, не/жить;
г) не/прошений, не/біж, не/відповів, не/квапом.
6. Усі прислівники (прислівникові сполуки) треба писати окремо в рядку:
а) по/правді, без/жалю, без/вісти, до/тла;
б) на/щастя, до/вподоби, по/суті, день/у/день;
в) в/літку, на/пам’ять, до/речі, з-за/кордону;
г) на/зло, що/далі, кінець/кінцем, тишком/нишком.
7. Подвоєння та подовження приголосних відбувається в усіх словах у рядку:
а) туман..ий, об..ити, зав..ишки, священ..ик;
б) Ган..а, колос..я, знаряд..ь, л..ю;
в) с..авці, пооран..ий, збіж..я, мудріст..ю;
г) бов..аніти, знан..я, несказан..ий, сторіч..ю.
8. Позначте рядок слів, у якому правильно вказано місця переносу:
а) во-до-грай, відк-леї-ти, при-го-лос-ний;
б) жи-ття, свя-щен-ний, рай-он;
в) на-зва, под-вій-ник, ґуд-зик;
г) до-слів-ний, ба-гат-тя, хо-джу.
9.Укажіть групу слів-синонімів:
а) дивний, неймовірний, великий; б) сучасний, нинішній, модерний;
в) м’який, лагідний, пухкий; г) тихий, беззвучний, сонячний.
10. Позначте рядок, у якому подані багатозначні слова:
а) коса, ключ, ласка; б) журавель, поле, земля;
в) клин, кувати, скат; г) кран, лама, качка.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
11. Виберіть рядки, у яких правильно поставлено розділові знаки: (1б)
а) В криницю старості не заглядай, про те, яким ти будеш, не питай.
б) Жовте листя, на вітрах розвіяне поховала у снігах зима.
в) Нависло низько хмар глухе склепіння, і, шурхаючи крилами об них, летять
чайки.
г) Уже потемніли сади, і сутінки стали густими.
12. Усі складні слова треба писати через дефіс у рядках: (1б)
а) з давніх/давен, сила/силенна, міськ/рада, одно/денний;
б) видимо/невидимо, з діда/прадіда, науково/технічний, щастя/доля;
в) грушо/подібний, військово/полонений, кисло/солодкий, біло/сніжний;
г) по/латині, лікар/еколог, міні/футбол, віце/президент.
Завдання на встановлення відповідності
13. Установіть відповідність (2б)
Вид підрядного речення |
Приклад |
1. обставинне умови |
а) Доки сонце зійде, роса очі виїсть. |
2. означальне
|
б) Добре йти з думками наодинці у краю, де молодість пройшла. |
3. обставинне причини
|
в) Адже матінка недурно казали, що світ не без добрих людей. |
4. з’ясувальне
|
г) Якби життя за мене говорило, бажав би я весь час мовчать. |
|
д) Ніколи серце не заплаче, бо все обернеться на спів. |
14. Поставте розділові знаки в реченнях: (3б)
а) Карає час всевладний цар і кат того хто слово винесе на продаж.
б) Сонце і повітря лоскочуть щоки а зелень ялинкових гілок виглядає з-під
снігу так свіжо що здається надворі стоїть весна одягнена у білі шати.
в) Умовк кобзар сумуючи щось руки не грають.