Поглибити і узагальнити знання про складні безсполучникові речення, їх структуру, смислові і синтаксичні зв'язки між частинами складних конструкцій; закріпити знання про правила постановки розділових знаків у БСР, відпрацювати відповідні уміння і навички
Мета: поглибити і узагальнити знання про складні безсполучникові речення, їх структуру, смислові і синтаксичні зв'язки між частинами складних конструкцій; закріпити знання про правила постановки розділових знаків у БСР, відпрацювати відповідні уміння і навички; розвивати творче мислення, зв'язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
Наука вчить багато, а життя – ще більше. Наука вчить багато - життя ще більше. Діла добрих оновлюються, а діла злих гинуть. Діла добрих оновлюються – діла злих гинуть. Людям давно відома одна чудова істинна,що тільки велика мета породжує велику енергію. Людям давно відома одна чудова істинна: тільки велика мета породжує велику енергію. Реконструювання речень ( робота в парах). Трансформуйте подані складні сполучникові речення в безсполучникові. Запишіть змодельовані речення, ставлячи потрібний розділовий знак між частинами
Тихесенько вітер віє степи лани мріють між ярами над ставами верби зеленіють. Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють, між ярами над ставами верби зеленіють. Пунктуаційний практикум . Запишіть речення, розставте розділові знаки та зробіть синтаксичний розбір Реч. розпов., неокл.,складне безсполучн.,одночасн.,коми І р. – пр., двоскл., пошир.,повне, неускладн.; ІІ р. – пр., двоскл., непошир., повне, ускладн. однорідн. підметами; ІІІ р. – пр., двоскл., пошир.,повне, неускладн.
Графічний диктант Побудувати схеми до поданих речень [ ] - [ ] 1.Вправо глянеш там димлять заводи. [ ] : [ ] 2. Запам’ятайте людина має зупинити екологічну небезпеку! [ ] : [ ] 3.Суховії завдають великої шкоди сільському господарству порушують водний баланс рослин. [ ] : [ ] 4.Побутує беззаперечна думка людина дедалі стає небезпечнішою для навколишнього середовища. [ ] , [ ] 5.Природні опади можуть скоротитися приблизно на 40 відсотків випаровування із земної поверхні збільшиться. [ ] : [ ] 6.Виробіть у собі умовний рефлекс переходити дорогу лише на зелений сигнал світлофору.
Повторити §§21-24 ( на вибір): 1.Скласти програму захисту навколишнього середовища, використовуючи безсполучникові складні речення. 2. Написати міні – твір на тему “Ми діти твої, природо!”, використовуючи БСР. 3. Впр. 245 ( І,ІІ завдання), скласти повідомлення на лінгвістичну тему” Все про БСР”