Пропоную переглянути матеріал на тему "Складнопідрядне речення, його будова, засоби зв'язку в ньому" для учнів 9 класу. Ознайомитися з поняттям про складнопідрядне речення (СПР) та різними завданнями з даної теми.
Складнопідрядне речення, його будова, засоби зв’язку в ньому. Епіграф: Любить свій край, свою природу-Це значить все любити,У чім його святе ім’я живе. В. Сосюра
Номер слайду 4
Тема. Складнопідрядне речення, його будова, засоби зв’язку в ньому. Мета:навчальна: ознайомити учнів з поняттям про складнопідрядне речення (СПР), з’ясувати відмінності між сполучниками і сполучними словами, навчитися визначати будову, правильно ставити розділові знаки та робити синтаксичний розбір СПР;розвивальна: розвивати вміння знаходити СПР у тексті, визначати головну і підрядну частини;виховна: виховувати культуру мовлення.rr
«Я знову згадав ті хвилини, що душу п'янили мою» (Володимир Сосюра)
Номер слайду 7
Аналіз реченняІз скількох частин складається речення? Знаходимо граматичну основу, підкреслюємо її. Як з'єднуються між собою частини речення? Малюємо схему. Ставимо питання?
Номер слайду 8
Пошуково-дослідницька робота (робота в групах)
Номер слайду 9
Завдання для групи дослідників1. Гроза налетіла вже тоді, коли її не ждали. 2. Не злякать вам нікого, холодні сніги, бо розтопе вас сонце блискуче. 3. Я піду туди, де нині зацвіли троянди. 4. Удосвіта, коли зникають зорі, лишивши в небі ледь помітний слід, здається світ відкритим і прозорим. 5. Скрізь, де не гляну, сухі тумани розляглися (Л. Забашта)
Номер слайду 10
Завдання для групи дослідників-пошуковців[ ], (що…). [ ], (яку…). Де(…), [ ].[ ], (коли…).
Номер слайду 11
Синтаксичний розбір складного речення. Поле вступило в тінь, бо нахлинули хмари (П. Тичина)
Номер слайду 12
Синтаксичний аналіз СПРПоле вступило в тінь, бо нахлинули хмари. (П. Тичина)