________________________________________
Прізвище, ім’я
_____________________________________________
Фразеологія. Лексикографія. Морфеміка і словотвір
І варіант
Початковий рівень (3 бали: 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
№ з/п |
Зміст |
Бал |
1. |
Лексикографія – це ____________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
|
|
2. |
Морфеміка – це _______________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
|
|
3. |
Значущі частини слова:_________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
|
|
4. |
Фразеологізм відрізняється від вільного словосполучення тим, що ___________________ _____________________________________________________________________________
|
|
5. |
Залежно від лексичного матеріалу, способу його опрацювання й призначення розрізняють словники _____________________________________________________________________
|
|
6. |
Морфологічні способи творення: _________________________________________________ ______________________________________________________________________________
|
|
Середній рівень (3 бали: 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
№ з/п |
Зміст |
Бал |
1. |
Усі сполучення є фразеологізмами у рядку гнути спину, читати голосно прикусити язика, тримати дзеркало клепку втратити, горшки побити пасти задніх, чистити зуби |
|
2. |
Усі слова в рядку мають однакову будову, ОКРІМ тихо, весело сніг, лід підсніжник, подорожник говорити, розказати |
|
3. |
Усі слова в рядку треба писати з префіксом с-, ОКРІМ ..творити, ..писати ..чистити, ..шити ..колихнути, ..хвалити ..ховати, ..казати |
|
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
№ з/п |
Зміст |
Бал |
4. |
Усі слова треба писати із префіксом при- в рядках пр..дорожній, пр..чарувати пр..чудовий, пр..в’язати пр..високий, пр..вокзальний пр..дорожній, пр..міський |
|
5. |
Усі слова із сполучним голосним о в рядках земл..коп, чорн..зем сво..рідний, зор..пад страрш..курсник, груш..подібний ясн..чолий, чорн..слив |
|
6. |
Усі слова пишуться разом із пів- у рядках (пів) яблука, (пів) озера (пів) яхти, (пів) Ялти (пів) Києва, (пів) юрти (пів) обрію, (пів) аркуша |
|
Достатній рівень (3 бали: 1 бал за кожну правильну відповідь)
Яснозорий, контратака, супер’яхта, рукопис, життєпис, екстраклас, змієлов, ультразвук.
Слова, які мають один корінь |
Слова, які мають два і більше коренів |
Бал |
|
|
|
|
|
|
Підводний, водій, вода, водити, водяний, водійський.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Унтерофіцер, прадавній
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-роздум «Нахабство – друге щастя», використовуючи слова різних способів творення. Підкресліть по одному слову на кожен із морфологічних способів творення.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка _____________________
___________________
Прізвище, ім’я
_________________________________________
Фразеологія. Лексикографія. Морфеміка і словотвір
ІІ варіант
Початковий рівень (3 бали: 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
№ з/п |
Зміст |
Бал |
1. |
Фразеологія – це ______________________________________________________________ ______________________________________________________________________________
|
|
2. |
Словотвір – це _________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________
|
|
3. |
Неморфологічні способи словотворення:___________________________________________ ______________________________________________________________________________
|
|
4. |
За кількістю основ слова поділяються на ___________________________________________ ______________________________________________________________________________
|
|
5. |
У лінгвістичних словниках з’ясовується значення слова або подається _________________ ______________________________________________________________________________
|
|
6. |
Загальні назви з частинами пів-, полу-, напів- пишуться _____________________________ ______________________________________________________________________________
|
|
Середній рівень (3 бали: 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
№ з/п |
Зміст |
Бал |
1. |
Усі сполучення є фразеологізмами у рядку накивати п’ятами, голосно кричати точити ляси, пасти задніх втратити свідомість, горшки побити братися за розум, чудова пісня |
|
2. |
Усі слова в рядку мають однакову будову, ОКРІМ сумно, гарно журі, таксі підвезти, подорожник писати, казати |
|
3. |
Усі слова в рядку треба писати з префіксом з-, ОКРІМ ..чистити, ..тримати ..малювати, ..шити ..в’язати, ..робити ..майструвати, ..чепити |
|
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
№ з/п |
Зміст |
Бал |
4. |
Усі слова треба писати із префіксом пре- в рядках пр..милий, пр..чудовий пр..цікавий, пр..тримати пр..високий, пр..вокзальний пр..гарний, пр..дужий |
|
5. |
Усі слова із сполучним голосним е в рядках земл..коп, бур..лом сво..рідний, груш..подібний страрш..курсник, ясн..чолий зор..пад, прац..любний |
|
6. |
Усі слова пишуться через дефіс із пів- у рядках (пів) яблука, (пів) Львова (пів) яхти, (пів) Ялти (пів) Києва, (пів) Європи (пів) Ялти, (пів) Львова |
|
Достатній рівень (3 бали: 1 бал за кожну правильну відповідь)
1. Запишіть подані слова у дві колонки:
- слова, які мають один корінь; - слова, які мають два і більше коренів.
Ясноокий, лісостеп, суперфінал, суперфільм, костоправ, інтерклуб, працелюб, екс-президент.
Слова, які мають один корінь |
Слова, які мають два і більше коренів |
Бал |
|
|
|
|
|
|
Міст, заміський, місто, місточок, містечко, місток.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Зробіть словотвірний та морфемний розбір слів.
Суперфінал, виграти.
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-роздум «Нахабство – друге щастя», використовуючи слова різних способів творення. Підкресліть по одному слову на кожен із морфологічних способів творення.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка __________