Контрольна робота із зарубіжної літератури для 7 класу на тему "Вступ. Билини і балади".

Про матеріал
Контрольна робота, яка складається із двох варіантів, містить різнорівневі й різнопланові завдання за темою "Вступ. Билини і балади".
Перегляд файлу

 

Контрольна робота

Вступ. Билини й балади

 

Варіант 1

Відповіді

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

В

Б

Б

В

А

Ґ

Б

Г

А

А

Г

В

Б

А

Б

 

 

 

Варіант 2

Відповіді

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

Б

Г

Ґ

А

А

Ґ

Г

Б

Ґ

В

Б

В

г

В

Ґ

ЗА

4 Г

2Б ЗГ

 

 

Перегляд файлу

Контрольна робота

Вступ. Билини й балади

Варіант 1

Тестові завдання

  1. Слово «епос» у перекладі з грецької означає:

А богатир           Б казка          В слово            Г дія                Ґ пісня

  1. Населений пункт, з якого Ілля Муромець від’їжджає у «славний город Київ»:

А Муром    Б Чернігів       В Карачарово      Г Новгород          Ґ Казань

  1. Виконавцями билин у Київській Русі були:

А гуслярі         Б бояни             В аеди               Г рапсоди           Ґ кобзарі

  1. Загін Робіна Гуда розташувався у:

А Лондонському парку          Б Ноттінгемському замку    В Шервудському лісі

Г Йоркширському абатстві   Ґ передмісті Лондона

  1. Продовжте речення — Англійський народ почав створювати балади про Робіна Гуда, тому що:

А простий народ зазнав утисків з боку королівської влади

Б про подвиги Робіна Гуда стало відомо всій країні

В англійському народові захотілося мати свого національного героя

Г це був час розвитку жанру балади

Ґ стало відомо про загибель Робіна Гуда

  1. «Вільне лісове братство» на чолі з Робіном Гудом карало:

А шахраїв і вбивць    Б лісових розбійників    В місцевих багатіїв

Г грабіжників            Ґ королівських чиновників, монахів і священиків

  1. Із героїв балади «Король Лір і його дочки» по-справжньому любить короля Ліра:

А Глостер  Б Корделія    В Гонорелья    Г Регана    Ґ Едмунд

  1. Головний герой балади «Рукавичка» поводиться спокійно, тому що:

А відчуває власну приреченість         Б готовий на смерть заради кохання

В зневажає Кунігунду                        Г має власну гідність та честь

Ґ уміє добре володіти собою

  1. Конфлікт балади «Рукавичка» Ф. Шиллера від­бувається:

А на особистісному рівні (Кунігунда — Делорж)

Б між героями — носіями світогляду різних епох

В між королем та придворними        Г між Делоржем та придворними

Ґ між алегоричними образами лева та тигра

  1.                    Місто в баладі «Світязь» було:

А поглинуто водами озера       Б пограбовано ворогом    В тримало довгу облогу Г дало достойну відсіч ворогу                         Ґ було переможене ворогом

  1.                    Таємницю озера Світязь місцеві жителі Дізналися від:

А врятованого рибалки             Б заїжджого мандрівника

В старого воїна                         Г водяної німфи                     Ґ робітника музею

  1.                    Історичною основою балади «Вересовий напій» стала:

А міфологічна історія    Б епізод із життя Р. Стівенсона

В легенда про піктів, які боролися проти іноземних загарбників

Г події на острові Самоа             Ґ боротьба тубільців за незалежність

  1.                    У баладі «Вересовий напій» домінуючим худож­нім прийомом є:

А гіпербола     Б антитеза     В рефрен      Г уособлення         Ґ алегорія

 

  1.                    У баладі «Вересовий напій» верес є символом:

А любові до рідної землі, свободи, незалежності           Б мудрої природи

В милосердя          Г справжнього героїзму                   Ґ краси природи

  1.                    Ворожбит пророкує князю Олегу:

А загибель на бранному полі   Б смерть від коня     В довге й щасливе життя

Г славу та здобуття нових земель                            Ґ смерть від важкої хвороби


 


 

Завдання на встановлення відповідностей

16. Установіть відповідність між уривком і назвою твору.

 

Уривок

 

Твір

1

«Він гнав їх, неначе ланей,

По вересових горбах,

Мчав по тилах спогорда,

Сіяв і смерть, і жах»

 

А

«Світязь»

2

«І, повні подиву й жаху німого, Лицарі й дами глядять на нього,

 А він спокійний, назад іде — ...»

Б

«Ілля Муромець і Соловей-розбійник»

3

«Сам ввійшов він у палати княжії, Хрест-то він клав по-писаному, Поклін-то вів по-ученому...»

В

«Рукавичка»

4

«Волхви не бояться міцних владарів,

Волхвам за пророче їх слово —

Не треба багатих князівських дарів,

Правдива і вільна їх мова»

Г

«Балада про вересовий напій»

 

 

Ґ

«Пісня про віщого Олега»

17. Установіть відповідність між твором та країною, літературу якої він представляє.

Твір

Країна

1

«Рукавичка»

А

Англія

2

«Балада про вересовий напій»

Б

Росія

3

«Світязь»

В

Німеччина

4

«Пісня про віщого Олега»

Г

Польща

 

 

Ґ

Шотландія

 

18. Установіть відповідність між твором та його головною ідеєю.

 

Твір

Головна ідея

1

«Світязь»

А

Готовність пожертвувати життям, щоб не дістатися ворогу

2

«Балади про Робіна Гуда»

Б

Служіння князю, захист рідної землі

3

«Рукавичка»

В

Відстоювання честі й гідності лицаря

4

«Балада про вересовий напій»

Г

Відстоювання справедливості у світі

 

 

Ґ

Готовність пожертвувати життям в ім’я збереження свободи та незалежності народу

 

 

 

Перегляд файлу

Контрольна робота

Вступ. Билини й балади

Варіант 2

Тестові завдання

  1. У народі билини здавна називали:

А піснями       Б старинами        В казками       Г баладами    Ґ легендами

  1. Ілля Муромець був за походженням:

А боярином                 Б князівським сином                  В купцем

Г селянським сином            Ґ сином попа

  1. Слово «балада» в перекладі означає:

А історична пісня                 Б лірична пісня                 В народна пісня

Г ритмічна пісня                          Ґ танцювальна пісня

  1. Билини й народні балади виконувалися:

А речитативом                         Б у супроводі волинки                      В хором 

Г у супроводі кобзи                  Ґ дуетом

  1. В уривку з билини «Ілля Муромець і Соловей-розбійник»

«Став Ілля Муромець дуби з корінням вивертати,

Дуби рве самі коренистії та мости мостить,

Шлях укладає та все прямоїжджий...» використовується:

А гіпербола        Б метафора      В антитеза      Г порівняння      Ґ уособлення

  1. Загін Робіна Гуда складався з:

А робітників Б рабів     В монахів      Г військових        Ґ селян

  1. Назвіть країну, до фольклору якої належать балади про Робіна Гуда:

А Шотландія    Б Франція            В Данія        Г Англія        Ґ Італія

  1. Події, описані в баладі «Рукавичка», відбувалися при дворі:

А іспанського короля       Б французького короля      В англійського короля

Г  данського короля         Ґ німецького канцлера

  1. Події балади «Король Лір і його дочки» відбуваються у:

А Шотландії       Б Франції        В Іспанії       Г Данії         Ґ Англії

  1.                    В основі сюжету балади «Рукавичка» Ф. Шиллера лежить:

А зображення королівської забави

Б зображення прекрасної глузливої красуні Кунігунди

В розповідь про примху дами, яка могла коштувати лицарю життя

Г розповідь про бій звірів у королівському звіринці

Ґ опис мужнього лицаря Делоржа

  1.                    Народна фантазія перетворила жінок Світязя на:

А жайворонків   Б білі купави    В білий бузок      Г червоні маки   Ґ метеликів

  1.                    Таємниця озера Світязь полягає в тому, що:

А мешканці топили в озері всі дорогоцінності      Б це найглибше озеро у світі

В на дні його поховане старовинне місто             Г це найчистіше озеро на планеті

Ґ із дна озера б’ють лікувальні джерела

  1.                    Батько в баладі «Вересовий напій» просить короля вбити свого сина, тому що:

А виявляє недовіру до нього                         Б такою ціною купує своє життя

В відмовляється від сина                              Г обирає йому легшу смерть

Ґ не може зрадити в присутності сина

 

 

  1.                    Загарбники із балади «Вересовий трунок» не знали, як варити напій, тому що:

А пікти забули його таємницю                        Б рецепта напою не існувало

В вороги вбили всіх піктів                              Г верес перестав цвісти

Ґ вороги вирубали весь верес

  1.                    Волхв відмовився від подарунка князя Олега, тому що:

А боявся князя                                             Б йому не потрібні земні багатства

В не хотів принижуватися                           Г насміхався над князем

Ґ мав значно більший дар — пророцтво

 

Завдання на встановлення відповідностей

16. Установіть відповідність між героєм та його вчинком:

Герої

Учинки

1

Делорж

А

боротьба за справедливість

2

Корделія

Б

був переможений богатирем

3

Робін Гуд

В

захистив лицарську честь

4

Ілля Муромець

Г

служив вірою і правдою князю

 

 

Ґ

віддано любила батька

 

17. Установіть відповідність між уривком і героєм, якому належать ці слова:

 

Цитати

 

Персонаж

1

«Батьку! — кажу я, — снагою і хистом

Допоможи батьківщині!

Бог захистить нас. Уночі я над містом

Ангела бачила нині»

А

єпископ

2

«0, будь милосердним, Робін Гуд,

Коли б знав, що стріну тебе,

Я б іншим шляхом подавсь!»

Б

водяна німфа

3

«Сьогодні рано з рідним батьком

І ненькою прощавсь,

На полудник хотілось мені

У тебе правувати»

В

Ілля Муромець

4

«Старість життя цінує.

Щоб жити, я все зроблю,

І тайну трунку відкрию, —

Так він сказав королю»

Г

старий пікт

 

 

Ґ

Робін Гуд

 

18. Установіть відповідність між іменами героїв балад та їхніми рисами характеру:

Герой

Риса характеру

1

Пікт

А

почуття власної гідності

2

Світязянка

Б

незламність духу

3

Глостер

В

прагнення до самовдосконалення

4

Делорж

Г

неповага до батьків

 

 

Ґ

мужність та патріотизм

 

zip
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку