Контрольна робота на тему: "Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему. Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил"

Про матеріал
Контрольна робота на тему "Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему. Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови" для учнів 10 класу (профільного рівня)
Перегляд файлу

Контрольна робота №2

Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему. Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови

Варіант 1

1. Співвідношення між буквами і звуками української мови подано в рядку...


А. 32 букви і 32 звуки;  

Б. 33 букви і 23 звуки;  

В. 28 букв і 38 звуків;  

Г. 33 букви і 38 звуків. 


2. Тільки глухі приголосні є в рядку:


А. тисяча, п’єса, Оксана;  

Б. хусточка, нігтик, берег;  

В. секція, цитата, стаття;  

Г. спочатку, фікус, Чоп.


3. У якому рядку звуки [у] — [в] розрізняють значення слів?


А. Вправа, вклад;  

Б. урожай, вчинок;  

В. вголос, увечері;  

Г. уміння, учення.


4. Прийменник у слід уживати у словосполученнях яких рядків?

А. Експонат (в, у) музеї, птах (в, у) небі, участь (в, у) форумі;  

Б. поїхати (в, у) відрядження, наймиліше (в, у) світі, здали (у, в) архів;  

В. побувати (в, у) Львові, квітник (в, у) саду, залишиться (у, в) спогадах;  

Г. оселя (в, у) рушниках, віра (в, у) безсмертя, вишня (в, у) цвіту.  

5. Позначте рядок, де усі приголосні  тверді:

А. Батьки, любов, справедливість, щирість.           Б. Шана, повага, істина, тепло. 

В. Подяка, мама, тато, синівська.                 Г. Колиска, родина, добро, щастя. 

6. У якому рядку в усіх словах не відбувається спрощення?

А. Шіс…надцять, хвас...ливий, балас...ний, кіс…лявий;

Б. Випус...ний, хворос…няк, щас…ливий, абонен…ський;  

В. Влас…ний, парламен…ський, учас…ник, компос…ний.  

Г. Радіс…ний, корис…ний, контрас…ний, тиж…невий. Г 

7. М’які приголосні є в усіх словах рядка:

А. рівнина; дерево, В’єтнам;  Б. Дніпро, Десна, Світязь;  

В. життєпис, тополя, робота;  Г. льодовик, в’юн, пролісок.  

8. Явище, при якому в слові один звук вимовляється як парний йому глухий або дзвінкий, називається:

А. Спрощенням в групі приголосних;                Б. Чергуванням приголосних; 

В. Уподібненням (асиміляцією) приголосних;        Г. Подовженням приголосних. 

9. Чергування відбувається в усіх словах у рядку:

А. Струмінь, лежить, скатерть.    Б. Лев, тремтіти, розплести.  

В. Муха, рука, камінь.                Г. Променистий, дерево, шепіт. 

10. Установіть відповідність між характеристикою приголосних звуків і конкретним словом:

А. у слові чотири твердих приголосних звуки;

1. лялька

Б. у слові три твердих і один м’який приголосний звук;

2. щуреня

В. у слові два твердих і один м’який приголосний звук;

3. дзьобати

Г.  у слові два м’яких і один твердий приголосний звук.

4. крапка

 

11. Установіть відповідність між словом та орфограмою в ньому:

А. Ссавець

1. спрощення в групах приголосних

Б.  віддзеркалити

2. асиміляція приголосних

В. просьба

3. подовження приголосних

Г. кількісний

4. подвоєння приголосних

 12. Запишіть слова фонетичною транскрипцією:

Здоров’я , узбережжя, щастя, здивуєшся, зозулястий .

 

Контрольна робота №2

Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему. Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови

Варіант 2

1. Чергування о,е з і відбувається у всіх словах рядка:

А. село, корінь, вода;  Б. лебідь; школа,робота;  

В. береза, коза, брова;  Г. верба, дорога, дерево.  

2. Укажіть рядок, у якому в усіх коренях дієслів потрібно писати літеру и.

А. бл..щати, зв..личувати, покр..вати, прот..рла Б. зав..сати, упл..сти, защ..міло, прор..ваєш

В. прост..ляв, в..рушати, приб..ру, вим..тала Г. розл..ватися, завм..раю, вид..рати, перет..нати.                           

3. Співвідношення між голосними та приголосними звуками української мови подано в рядку...

А. 6 голосних та 28 приголосних;  Б. 10 голосних та 28 приголосних;  

В. 6 голосних та 32 приголосних;  Г. 6 голосних та 36 приголосних.  

4. Позначте рядок, де усі приголосні  тверді:

А. Батьки, любов, справедливість, щирість.   Б. Шана, повага, істина, тепло. 

В. Подяка, мама, тато, синівська.                Г. Колиска, родина, добро, щастя. 

5. М’які приголосні є в усіх словах рядка:

А. рівнина; дерево, В’єтнам;  Б. Дніпро, Десна, Світязь;  

В. життєпис, тополя, робота;  Г. льодовик, в’юн, пролісок.  

6. Тільки глухі приголосні є в рядку:

А. тисяча, п’єса, Оксана;  Б. хусточка, нігтик, берег;  

В. секція, цитата, стаття;  Г. спочатку, фікус, Чоп. Г 

7. У якому ряду усі звуки дзвінкі?

А. [б],  [в],  [г],  [т]                Б. [м],  [н],  [в],  [р]  

В. [дз],  [г],  [д],  [з]                Г. [дж],  [ж],  [х],  [е] 

8. У якому рядку підкреслена буква в усіх словах позначає один і той самий звук?

А. тісто, тьохкати, тяжко                Б. сніжинка, Настя, сонце  

В. Лівадія, білет, Львів                             Г. під'ярок, дятел, діброва 

9. У якому ряду усі звуки сонорні?

А. [в],  [н],  [р],  [л]                       Б. [й],  [р],  [д],  [з]  

В. [ж],  [ч],  [ш],  [ч]                     Г. [б],  [п],  [в],  [ф]  

 

10. Установіть відповідність між характеристикою приголосних звуків і конкретним словом:

А. у слові чотири твердих приголосних звуки;

1. щириця

Б. у слові три твердих і один м’який приголосний звук;

2. ступка

В. у слові два твердих і один м’який приголосний звук;

3. тюлень

Г.  у слові два м’яких і один твердий приголосний звук.

4. льодок

 

11. Установіть відповідність між словом та орфограмою в ньому:

А. спросоння

1. спрощення в групах приголосних

Б.  молотьба

2. асиміляція приголосних

В. якісний

3. подовження приголосних

Г. юннат

4. подвоєння приголосних

 

12. Запишіть слова фонетичною транскрипцією:

Каяття, дзюрчати, стихія, колеться, легковажність .Кожум’яка - _____________________________              Узлісся - ____________________________________ 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
9135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку