Реалізація поставлених завдань передбачає перевірку знань учнів із даної теми. Подані завдання для проведення контрольного оцінювання допоможуть під час підготовки до ЗНО, олімпіад та різних мовних конкурсів.
Контрольна робота
Українська мова
10 клас (профіль)
Морфеміка і словотвір української мови
І варіант
1.Назвіть морфологічні способи творення (навести приклад). (1бал)
2.Зробіть повний морфемний аналіз слова:(1.5бала)
Весело
3.Розібрати слова за будовою, в дужках вказати спосіб творення.(2бали)
Використаний, прозріння, розправити, невпинно, попідтинню, безсилля, присипаний, безтурботний, підвіконня, перевиробництво, читалися, хлібопекарня, сталевар, носитися.
4.Розташувати подані слова за принципом похідності, утворити словотвірне гніздо. (1.5бала)
Зимувати, зимовий, зимонька, зима, перезимувати, відзимувати, зазимувати,
перезимування, зимно.
5. За допомогою афіксів утворити якомога більше нових слів від поданого.(1бал)
Мороз
6. Від поданих іменників за допомогою суфіксів утворити відносні прикметники. (2бали)
Буг, Дрогобич, Прилуки, Овруч, Кривий Ріг, Лейпциг, Запоріжжя, Волинь, Золотоноша, Прага, Дамаск, Іртиш, Бахмач, Одеса, Карпати, Вінниця, Кагарлик, Трускавець, Калуш, Вільнюс, Норвегія, Волга, Рига, Сиваш, Кавказ, Гадяч; солдат, таджик, викладач, козак, якут, узбек, волох, чех, казах, юнак, турок, грек, парубок, чумак, латиш, гірник, ткач, боягуз, ненець, гігант, архіпелаг.
7. Написати міні-твір «Совість – прикраса людини».(3бали)
Контрольна робота
Українська мова
10 клас (профіль)
Морфеміка і словотвір української мови
ІІ варіант
1.Назвіть неморфологічні способи творення (навести приклад). (1бал)
2.Зробіть повний морфемний аналіз слів:(1.5бала)
Весняний
3.Розібрати слова за будовою, в дужках вказати спосіб творення.(2бали)
Щонайтепліший, подякувати, приміський, купе, гордувати, по-моєму, звучання, білосніжний, чесатися, заготовлений, чорнозем, СНД, закосичений, сміятимуться.
4.Розташувати подані слова за принципом похідності, утворити словотвірне гніздо.(1.5бала)
Зелень, позеленіти, зелений, зазеленітися, зеленка, зазеленіти, зеленіти, зелененький, зеленесенько.
5. За допомогою афіксів утворити якомога більше нових слів від поданого.(1бал)
Мова
6. Від поданих іменників за допомогою суфіксів утворити відносні прикметники.(2бали)
Буг, Дрогобич, Прилуки, Овруч, Кривий Ріг, Лейпциг, Запоріжжя, Волинь, Золотоноша, Прага, Дамаск, Іртиш, Бахмач, Одеса, Карпати, Вінниця, Кагарлик, Трускавець, Калуш, Вільнюс, Норвегія, Волга, Рига, Сиваш, Кавказ, Гадяч; солдат, таджик, викладач, козак, якут, узбек, волох, чех, казах, юнак, турок, грек, парубок, чумак, латиш, гірник, ткач, боягуз, ненець, гігант, архіпелаг.
7. Написати міні-твір «Ціна правди».(3бали)