Тема: СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ З ПІДРЯДНИМИ ОБСТАВИННИМИ
МЕТИ, ПРИЧИНИ
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань
ХІД УРОКУ
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку
- На попередніх уроках ми почали знайомство з другим (перший вид - ССР) видом сполучникових складних речень, це СПР. Ми вже знаємо про підрядні означальні, з’ясувальні, обставинні часу і місця. Сьогодні ми продовжуємо вивчати види підрядних обставинних речень.
І. Організаційний момент
(Перегляд відеоролику про паркур)
III. Актуалізація опорних знань
І ЕТАП –Повторення вивченого
Завдання: Побудуйте лінгвістичне повідомлення про складнопідрядні речення
IV. Вивчення нової теми
-Паркур було засновано в 1987 р. Давидом Беллем у маленькому французькому містечку Лісе.
Ідейні корені цього явища сягають початку XX ст., коли офіцер французького флоту Жорж Ебер із захопленням висловився про фізичний розвиток та навички чоловіків африканських племен, а потім запропонував метод бойової підготовки солдат — так звану смугу перешкод.
дослідження проблеми 1
-Наша задача проспостерігати за поданими двома реченнями і з’ясувати, на яке питання відповідає і як приєднується до головної частини підрядна, а також, яке розташування підрядної частини по відношенню до головної у реченнях мети та причини.
- Для вирішення нашої проблеми нам допоможуть сторінки підручника 64, 65.
Завдання: Запишіть речення. Визначте головну та підрядну частини, з'ясуйте, на яке питання відповідає і як приєднується підрядна частина. З'ясуйте, де підрядна частина речень мети і причини стоїть по відношенню до головної частини.
№1. Трейсери розвиваються в серії спортивно- прикладних дисциплін, для того щоб навчитися достойно виходити з будь-якої ситуації.
№2. Починати займатися паркуром рекомендується з шістнадцяти років, тому що до цього віку організм ще розвивається.
Дослідження проблеми 2
Учитель: Діти, проспостерігайте за цими реченнями і зробіть висновки:
1.Починати займатися паркуром рекомендується з 16 років, тому що до цього віку організм ще розвивається.
2.Починати займатися паркуром рекомендується з 16 років тому, що до цього віку організм ще розвивається.
3. Для того, щоб навчитися достойно виходити з будь-якої ситуації, трейсери розвиваються в серії спортивно- прикладних дисциплін.
4. Для того щоб навчитися достойно виходити з будь-якої ситуації, трейсери розвиваються в серії спортивно- прикладних дисциплін.
V. Діагностика (Закріплення набутих нових знань)
ІІ ЕТАП (учні креслять схеми на дошці)
-Цей етап роботи допоможе скоригувати первинне засвоєння нових отриманих знань на уроці. Для цього виконаємо наступне завдання.
Завдання: Визначте головну і підрядну частини, з’ясуйте, на яке питання відповідає і як приєднується підрядна частина; накресліть схему(на якому місці стоїть підрядна частина по відношенню до головної?).
1група: Досвідчені трейсери спочатку розминаються, щоб тіло було
підготовлено до фізичних навантажень.
2 група: Долаючи перешкоди, хлопці стрімко пересуваються вулицями
тому, що для них не існує кордонів.
3 група: Щоб займатися паркуром, потрібно наполегливо
тренуватися.
4 група: Трейсери свідомо тренують швидкість і реакцію, тому що це
допомагає їм зрозуміти межі своїх можливостей.
Давид Белль вважає паркур філософією тому, що заняття цією дисципліною дають можливість по-іншому дивитися на світ, на навколишній простір.
ІІІ ЕТАП – Дослідження-конструювання
- Паркур — це високоморальна колективна культура, адже однією з його основних рис є альтруїзм — етичний принцип безкорисливої турботи про благо ближнього. Майже всі трейсери займаються в командах, адже там вони можуть дізнатися щось нове, допомогти один одному.
ІІІ ЕТАП – Дослідження-конструювання
Завдання: Подані речення трансформуйте в складнопідрядні з підрядними причини чи мети, застосовуючи сполучники підрядності.
1. Ці майданчики побудовані з певною метою. Важливо усунути бар'єр між досвідченими трейсерами та початківцями.
2. Молодь займається паркуром. Людина хоче відчути свободу та легкість під час руху.
3. Для заняття паркуром у деяких містах збудовано майданчики для тренувань. Необхідно створити максимальні зручності для трейсерів.
4. Трейсери розробили універсальні вправи для тренування. Розвиток сучасного паркуру вимагає надміцних м'язів.
IV ЕТАП – Дослідження - творче спостереження
Завдання: Прочитайте тексти. З’ясуйте, чи є в них СПР з підрядними мети й причини. З якою метою, на вашу думку, використовуються такі речення в текстах? Визначте основну думку текстів, дайте їм заголовок. З’ясуйте стиль і тип мовлення кожного. Знайдіть в текстах СПР з підрядними мети й причини, дайте їм характеристику (головна і підрядна частини, засіб зв’язку).
Паркур – дисципліна, що являє собою сукупність навичок володіння тілом, які в потрібний момент можуть застосовуватися в будь-яких ситуаціях людського життя.
Для того, щоб у вас з’явилося уявлення про нові способи пересування, витратьте деякий час на перегляд відеороликів про професійний паркур. Це буде непоганий початок для занять паркуром.
Головне, що треба пам’ятати: розвиток тіла та розуму – це важливо в паркурі. Усе інше можна перебудувати, пристосувати й головне – подолати!
Для того, щоб у вас з’явилося уявлення про нові способи пересування, витратьте деякий час на перегляд відеороликів про професійний паркур
V ЕТАП – Творча робота Завдання: Складіть міні-твір на тему «Спорт у моєму житті»,»У здоровому тілі здоровий дух», увівши в текст СПР з підрядними обставинними мети, причини.
VIII. Домашнє завдання:
§6,8,9(повторити),§7стор. підр. 45-46(таблиця),§11(вивчити)
Завдання на вибір:
1.Скласти міні-твір на тему «Мій улюблений вид спорту», «Бережи здоров’я змолоду»(6-8 речень), увівши в текст СПР з підрядним обставинним мети, причини.
2.Напишіть репортаж (6-8 реплік) футбольного матчу, увівши в текст СПР з підрядним обставинним мети, причини.
3. Випишіть зі спортивної газети 6-8 речень, у яких вживаються СПР з підрядним обставинним мети, причини.
VI. Рефлексія. Підведення підсумків уроку
VII. Оцінювання