План-конспект уроку української мови"СПР з підрядними обставинними" 9 клас

Про матеріал
План-конспект уроку української мови"Складнопідрядне речення з підрядними обставинними" 9 клас
Перегляд файлу

Тема: СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ З ПІДРЯДНИМИ ОБСТАВИННИМИ

             МЕТИ, ПРИЧИНИ

Мета:

  • Узагальнити вивчене про складнопідрядні речення з підрядним означальним, з’ясувальним, обставинними часу, місця;
  • Навчити розрізняти складнопідрядні речення з підрядним обставинним мети, причини та моделювати їх варіанти;
  • Сформувати навички синтаксичного правопису складнопідрядних речень з підрядними обставинними мети, причини;
  • Розвивати пам’ять, логічне мислення;
  • Виховувати наполегливість, вести здоровий спосіб життя.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

ХІД УРОКУ

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     Повідомлення теми, мети, завдань уроку

- На попередніх уроках ми почали знайомство з  другим (перший вид - ССР) видом сполучникових складних речень, це СПР. Ми вже знаємо про підрядні означальні, з’ясувальні, обставинні часу і місця. Сьогодні ми продовжуємо вивчати види підрядних обставинних речень.

І. Організаційний момент

 (Перегляд відеоролику про паркур)

III. Актуалізація опорних знань

              І ЕТАП –Повторення вивченого

Завдання: Побудуйте лінгвістичне повідомлення про складнопідрядні речення

IV. Вивчення нової теми

         -Паркур було засновано в 1987 р. Давидом Беллем у маленькому французькому містечку Лісе.

          Ідейні корені цього явища сягають початку XX ст., коли офіцер французького флоту Жорж Ебер із захопленням висловився про фізичний розвиток та навички чоловіків африканських племен, а потім запропонував метод бойової підготовки солдат — так звану смугу перешкод.

  • Ми теж спробуємо подолати лінгвістичну смугу перешкод

дослідження проблеми 1

-Наша задача проспостерігати за поданими двома реченнями і з’ясувати, на яке питання відповідає і як приєднується до головної частини підрядна, а також, яке розташування підрядної частини по відношенню до головної у реченнях мети та причини.

- Для вирішення нашої проблеми нам допоможуть  сторінки підручника 64, 65.

Завдання: Запишіть речення. Визначте головну та підрядну частини, з'ясуйте, на яке питання відповідає і як приєднується підрядна частина. З'ясуйте, де підрядна частина  речень мети і причини  стоїть по відношенню до  головної частини.

№1. Трейсери розвиваються в серії спортивно- прикладних дисциплін, для того щоб навчитися достойно виходити з будь-якої ситуації.

№2. Починати займатися паркуром рекомендується з шістнадцяти  років, тому що до цього віку організм ще розвивається.

Дослідження проблеми 2

Учитель: Діти, проспостерігайте за цими реченнями і зробіть висновки:

1.Починати займатися паркуром рекомендується з 16 років, тому що до цього віку організм ще розвивається.

 2.Починати займатися паркуром рекомендується з 16 років тому, що до цього віку організм ще розвивається.

 3.  Для того, щоб навчитися достойно виходити з будь-якої ситуації, трейсери розвиваються в серії спортивно- прикладних дисциплін.

 4. Для того щоб навчитися достойно виходити з будь-якої ситуації, трейсери розвиваються в серії спортивно- прикладних дисциплін.

V. Діагностика (Закріплення набутих нових знань)

ІІ ЕТАП (учні  креслять схеми на дошці)

-Цей етап роботи допоможе скоригувати первинне засвоєння нових отриманих знань на уроці. Для цього виконаємо наступне завдання.

Завдання: Визначте головну і підрядну частини, з’ясуйте, на яке питання відповідає і як приєднується підрядна частина; накресліть схему(на якому місці стоїть підрядна частина по відношенню до головної?).

1група:  Досвідчені трейсери спочатку розминаються, щоб тіло було         

                підготовлено до фізичних навантажень.

  • Перевірка правильності виконання

2 група:  Долаючи перешкоди, хлопці стрімко пересуваються вулицями

                 тому, що для них не існує кордонів.

  • Перевірка правильності виконання

3 група:   Щоб   займатися   паркуром, потрібно наполегливо 

                тренуватися.

  • Перевірка правильності виконання

4 група: Трейсери свідомо тренують швидкість і реакцію, тому що це

                допомагає їм зрозуміти межі своїх можливостей.

  • Перевірка правильності виконання

      Давид Белль вважає паркур філософією тому, що заняття цією дисципліною дають можливість по-іншому дивитися на світ, на навколишній простір.

  • З чим не згодні у розборі речення?

ІІІ ЕТАП – Дослідження-конструювання

- Паркур — це високоморальна колективна культура, адже однією з його основних рис є альтруїзм — етичний принцип безкорисливої  турботи про благо ближнього. Майже всі трейсери займаються в командах, адже там вони можуть дізнатися щось нове, допомогти один одному.

ІІІ ЕТАП – Дослідження-конструювання

Завдання:  Подані речення трансформуйте в складнопідрядні з підрядними причини чи мети, застосовуючи сполучники підрядності.

1. Ці майданчики побудовані з певною метою. Важливо усунути бар'єр між досвідченими трейсерами та початківцями.

2. Молодь займається паркуром. Людина хоче відчути свободу та легкість під час руху.

3. Для заняття паркуром у деяких містах збудовано майданчики для тренувань. Необхідно створити максимальні зручності для трейсерів.

4. Трейсери розробили універсальні вправи для тренування. Розвиток сучасного паркуру вимагає надміцних м'язів.

IV ЕТАПДослідження  - творче спостереження

        Завдання: Прочитайте тексти. З’ясуйте, чи є в них СПР з підрядними мети й причини. З якою метою, на вашу думку, використовуються такі речення в текстах? Визначте основну думку текстів, дайте їм заголовок. З’ясуйте стиль і тип мовлення кожного. Знайдіть в текстах СПР з підрядними мети й причини, дайте їм характеристику (головна і підрядна частини, засіб зв’язку).

  • Накреслити схему  речення  на дошці.

         Паркур – дисципліна, що являє собою сукупність навичок володіння тілом, які в потрібний момент можуть застосовуватися в будь-яких ситуаціях людського життя.

         Для того, щоб у вас з’явилося уявлення про нові способи пересування, витратьте деякий час на перегляд відеороликів про  професійний паркур. Це буде непоганий початок для занять паркуром.

        Головне, що треба  пам’ятати: розвиток тіла та розуму – це важливо в паркурі. Усе інше можна перебудувати, пристосувати й головне – подолати!

Для того, щоб у вас з’явилося уявлення про нові способи пересування, витратьте деякий час на перегляд відеороликів про  професійний паркур

V ЕТАПТворча робота Завдання:  Складіть міні-твір на тему «Спорт у моєму житті»,»У здоровому тілі здоровий дух», увівши в текст СПР з підрядними обставинними мети, причини.

VIII. Домашнє завдання:

§6,8,9(повторити),§7стор. підр. 45-46(таблиця),§11(вивчити)

Завдання на вибір:

1.Скласти міні-твір на тему «Мій улюблений вид спорту», «Бережи здоров’я змолоду»(6-8 речень), увівши в текст СПР з підрядним обставинним мети, причини.

2.Напишіть  репортаж (6-8 реплік) футбольного матчу, увівши в текст СПР з підрядним обставинним мети, причини.

3. Випишіть зі спортивної газети 6-8 речень, у яких вживаються СПР з підрядним обставинним мети, причини.

VI. Рефлексія. Підведення підсумків уроку 

VII. Оцінювання

docx
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
1094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку