Контрольна робота для учнів 5 класу з теми "Пряма мова. Діалог". Матеріал містить тестові питання та практичне застовування знань учнями, які вони отримали під час вивчення теми.
5 клас Контрольна робота
Пряма мова. Діалог
І варіант
1. Пряма мова - це
а) висловлювання певної особи, передане від імені того, хто з нею спілкувався;
б) точно відтворене висловлюння певної особи, передане від її імені;
в) приблизно передане висловлювання певної особи.
2. Пряма мова береться
а) в лапки; б) в дужки; в) в тире з обох боків.
3. Діалог - це
а) зв’язне висловлювання однієї особи;
б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
в) слова, які вказують, кому належить пряма мова.
4. Репліка - це
а) слово, яке називає особу, яка бере участь у діалозі;
б) заключні слова кожного з діалогів;
в) слова одного з учасників діалогу.
5. У реченні Казав пан: «Кожух дам!» слова кожух дам є
а) вставними словами; б) словами автора; в) прямою мовою.
6. Висловлювання Поїхали з нами, бабусю! Ніколи, синку, їхать, треба йти! – відказала бабуся.
а) є реченням з прямою мовою;
б) є діалогом із двох реплік;
в) є діалогом із трьох реплік.
7. Скласти схеми речень з прямою мовою.
Світить нам у віки пророцтво Тарасад: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля».
«Ти бачив мальовничі й чарівні Карпати?» - запитала Леся.
8. Поставити розділові знаки у поданому діалозі:
Мамо татку До нас колядники йдуть закричали діти
Дядьку пустіть козу в хату
Холоду напустите Та й хата маленька
Та й наша коза маленька – в щілинку влізе
То заходьте
9. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки.
Їхав козак за Дунай сказав Дівчино прощай
Спасибі бабусю мовила тихенько і поклонилася
10. Перебудуйте речення так, щоб замість них були речення з прямою мовою і словами автора.
Я запитав товариша, чи він піде в бібліотеку. Мама попросила Максима, щоб він купив хліба.
11. Зробити повний синтаксичний розбір речення.
Книжки дарують людям і мудрість і мужність.
5 клас Контрольна робота
Пряма мова. Діалог
ІІ варіант
1. Діалог - це
а) зв’язне висловлювання однієї особи;
б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
в) слова, які вказують, кому належить пряма мова.
2. Репліка – це
а) слова одного з учасників діалогу.
б) слово, яке називає особу, яка бере участь у діалозі;
в) заключні слова кожного з діалогів;
3. Непряма мова – це
а) приблизно передане висловлення певної особи;
б) висловлення певної особи, передане від імені того, хто з нею спілкувався;
в) точно відтворене висловлення певної особи, передане від її імені.
2. Пряма мова береться
а) в дужки; б) в лапки; в) в тире з обох боків.
5. У реченні І гукнуло військо хором: «Ми готові йти до бою…» слова і гукнуло військо хором є
а) вставними словами; б) словами автора; в) прямою мовою.
6. Висловлювання Тату, а ти плавав на теплоході? Доводилось, синку, - відказав тато. Цікаво?
Дуже. То незабутні враження.
а) є реченням з прямою мовою;
б) є діалогом із двох реплік;
в) є діалогом із чотирьох реплік.
7. Скласти схеми речень з прямою мовою.
«Три біди є у людини – смерть, старість і погані діти», - говорить українська мудрість.
Кажуть у народі: «Нема України без верби і калини».
8. Поставити розділові знаки у поданому діалозі:
Журавлі Діду журавлі летять!
Повертаються з вирію веселики наші прошепотів дідусь
А чому веселики
Бо повертаються птахи додому і радіють що здолали далеку дорогу.
9. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки.
Козаки співали висип же, мила, високу могилу та посади, мила, червону калину.
Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.
10. Перебудуйте речення так, щоб замість них були речення з прямою мовою і словами автора.
Колись моя бабуся говорила, хто дітей любить, той добрий чоловік. Мама просила сина, щоб приніс води до хати.
11. Зробити повний синтаксичний розбір речення.
До людей неси і розраду і пораду.