Контрольна робота "Пунктуаційна норма"

Про матеріал
Тестові завдання для контрольної чи самостійної роботи. Охоплюють матеріал тем "Просте ускладнене речення" та "Складне речення"
Перегляд файлу

Контрольна робота «Пунктуаційна норма»

1.Пунктуаційна помилка - це...

А) недотримання правил уживання розділових знаків.

Б)вживання слова в невластивому значенні, тавтологія, перекручування та вживання зайвих слів.

В)недотримання правил правопису, неправильне написання слів, наприклад, вживання великої літери, апострофа

Г)порушення будь-якої граматичної норми - словотворчої, морфологічної, синтаксичної, наприклад, неправильне утворення відмінкових форм іменника, ступенів порівняння прикметників і прислівників...

2.Які смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення, у якому ставимо двокрапку?

А)часова послідовність дій, процесів або станів

Б)одночасність подій (дій), процесів або станів

В)у другій частині вказано на причину дій у першій

Г)друга частина виражає наслідок, різку зміну подій

3.У всіх запропонованих варіантах тире ставиться між частинами безсполучникового складного речення, ОКРІМ

А)Співають солов'ї - душа моя радіє!

Б)Співають солов'ї - співці весни й любові.

В)Зрубав хоч одне дерево - посади два!

Г)Вдарив грім - наполохані птахи розлетілися.

4.Знайдіть правильну схему речення(розділові знаки пропущено):
Дуже радіє бджола   яблунька розцвіла!

А.[ ] , [ ]

Б.[ ] - [ ]

В.[ ] : [ ]

Г.[ ] ; [ ]

5.Якщо частини безсполучникового складного речення не тісно пов'язані за змістом і мають усередині свої розділові знаки, то необхідно поставити…

А.кому

Б.двокрапку

В.тире

Г.крапку з комою

6.Установіть відповідність між розділовим знаком і реченням, у якому він має стояти.

розділовий знак

1.кома

2.двокрапка

3.крапка з комою

4.тире

5.немає розділового знака

речення

А.. Вдарить мороз на озимину __ залишимося без урожаю.

Б.Відбились зорі у воді ___ місяць відвивається...

В.Я знаю ___ мова - душа народу!

Г.Реве, стогне завірюха, котить, верне полем ___ стоїть Катря серед поля, дала сльозам волю...

7.Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Правило

1.тире між підметом і присудком

2.тире перед узагальнювальним словом

3.тире на місці пропущеного члена речення

4.тире в безсполучниковому реченні

Приклад речення

А.Осінь йде за гаєм — засіки повняться врожаєм.

Б.Він побачив село — нужденну купку солом’яних стріх.

В.Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.

Г.Від малих дітей голова болить, а від великих — серце.

Д.І один у полі - воїн.

8.Правильно поставлені розділові знаки в реченні

А.Я маю посадити в житті, принаймні, одне дерево.

Б.Старий Кайдаш, видно: не зрозумів жарту.

В.Радість, кажуть, прийде, як будеш вірити щиро.

Г.Моє серце мабуть болітиме, як не стрінемось ми...

9.Знайдіть речення, у якому НЕМАЄ звертання (розділові знаки пропущені)

А.Лишили предки нам духовний сладок.

Б.Запалай мій вогнику полум"ям крилатим.

В.Спасибі вам предки за духовний спадок.

Г.Старі дуби вклоняюся вам я щиро.

10.Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини
"Сніг уночі випав… додати фрагмент рядка

А)... і запорошив усе навкруги."

Б)... і діти зраділи цьому диву."

В)...але зранку все розтануло."

Г)... і це спричинило затори."

11.Доберіть відповідник до відокремлених членів речення

Відокремлені члени речення

1.означення

2.прикладка (як різновид означення)

3.додаток

4.обставина

Приклади

А.Старий зараз ніякої роботи не визнає, окрім пасіки (М. Стельмах).

Б.Степ, струснувши з себе росу, горить рівним жовто-зеленим кольором (Панас Мирний).

В.Солов’ї, нічні товариші мої, у сад злетілись до вікна (П. Воронько).

Г.Галченя, налякане котом, пурхнуло з підвіконня (О. Гончар).

Д.Неси мене, коню, по чистому полю (І. Франко).

12.Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено)

Приклад

1.Ет байдуже озвалася матуся то був не день, то сполох був, та й годі.

2.А ясень їй киває в верховітті Найкраща в світі!

3.Це і все. Я йду помститися, Олесю сказала Христя.

4.Драбиною її плещи, та добре! кричала Кайдашиха Нехай не збирає яєць на нашому горищі

Схема речення

А)А: «П!»

 Б)«П», — а.

В) «П, — а, — п».

Г) «П, — а: — П».

Д) «П! — а. — П!»

13.Однорідними додатками ускладнено речення

А.Оленка любить читати оповідання і казки.

Б.Іванко хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.

В.Микола мав давню мрію: закінчити військову академію і літати.

Г.Цікавими і плідними були заняття з театральної майстерності.

Д.Назар бере наплічник і вирушає мандрувати і пізнавати нові світи.

14.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Дівчата то співали,(1) то замовкали,(2) сидячи в задумі,(3) і тоді здавалося,(4) що зникнуть погані думки,(5) які кружляють над ним,(6) засмучуючи їх безмежно,(7) і лише теплі спогади зігрівали душу.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

А.кома 1 – між однорідними членами речення

Б.коми 2, 6 – при відокремленій обставині

В.кома 3 – на межі сурядних частин складного речення

Г.коми 4, 5 – на межі підрядних частин складного речення

Д.кома 7 – при однорідних членах речення

 

15.Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире

Випадок уживання тире

1.тире при відокремленій прикладці

2.тире в складносурядному реченні

3.тире між підметом і присудком

4.тире при однорідних членах речення

Приклад речення

А.Вулицями Чернівців майоріли первоцвіти – перші вісники весни.

Б.Мама усміхнулася щиро – і все навкруг зраділо, повеселіло.

В.Книга - джерело знань.

Г.На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша.

Д.А довкола - рідна Україна.

 

16.Приєднайте до частини речення «Увесь народ має допомогти армії…» запропоновані фрагменти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.

Фрагмент

1.оскільки у єдності сила!

2.й підтримувати у боротьбі.

3.і ми всі маємо згуртуватися.

4.воює весь народ, а не лише солдати!

Тип речення

А.просте з однорідними членами

Б.просте з відокремленими членами

В.складнопідрядне

Г.складносурядне

Д.складне безсполучникове

17.Ніколи не буває вставним словом

А.мабуть

Б.може

В,навіть

Г.справді

18.Якщо вписати на місці крапок слово МОЖЕ, то ускладненим вставним стане речення

А.Мій тато _______ Дніпро перепливти.

Б._____ довгождана весна вже настала.

В.Кожен _______ мріяти про велике.

Г._______ здійнятися орел вище хмар.

Д. Наша Україна _____ знову перемогти.

 

19.Установіть відповідність.

Значення вставного слова

1.впевненість/невпевненість

2.джерело інформації

3.активізація уваги

4.емоційна оцінка

5.порядок викладу думок

Приклад

А.На переконання Сковороди, людина - коваль свого щастя.

Б.Мабуть, то лебеді на крилах принесли весну.

В.На жаль, важкі спогади огорнули душу.

Г.Знаєш, є такі речі, які слід забувати, щоб не псувати собі життя.

docx
Додано
4 березня
Переглядів
329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку