Презентація "Складнопідрядні речення з підрядними обставинними. РМ. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну тему (у)"

Про матеріал
Мета: узагальнити та систематизувати знання про складнопідрядні речення з підрядними обставинними; розвивати вміння створювати повідомлення на основі декількох джерел з використанням складнопідрядних речень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Складнопідрядні речення з підрядними обставинними. РМ. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну тему (у)

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Установіть відповідність. Речення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Скільки хвиль у бурхливому морі, стільки співів у серці моїм. Вид підрядної частини{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}підрядне міри і ступеня дії{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Як не буде птахів, то і людське серце стане черствим.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}підрядне умови{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Де Ярило ступить – ярина виростає.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}підрядне місця{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Я, щоб відновити в пам’яті берег дитинства, відвідав рідне село.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}підрядне мети

Номер слайду 5

Утворіть СПР, додавши до головної частини «Гості нашого міста залюбки відвідують університетський розарій...» підрядну{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 щойно трапляється така нагода.2 оскільки він є найбільшим у Сімферополі.3 щоб помилуватися рідкісними сортами троянд.4 хоча не завжди на екскурсію мають достатньо часу.5 що посадили студенти й викладачі сорок років тому.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}А обставинне часу. Б обставинне допусту. В обставинне мети Г означальне. Д обставинне причини

Номер слайду 6

З’ясуйте, який вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного. Головне речення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ця подія сталася саме тоді, …Вид підрядного речення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}… однак студенти склали іспит.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Це не та зупинка, …{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Журналістка повідомила, …{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}обставинне часу{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}обставинне допустове{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}означальне {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}з’ясувальне

Номер слайду 7

Розвиток мовлення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Повідомлення – один із жанрів усного висловлювання; невеликий за обсягом твір на певну тему в публіцистичному стилі, призначений для публічного виголошення.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Джерелом для повідомлення в публіцистичному стилі може бути:- інформація про події, яку подають ЗМІ;- власні спостереження за фактами і явищами суспільного життя;- інформація в Інтернеті;- література.

Номер слайду 8

Структура повідомлення Вступ (зацікавлення, створення необхідного настрою). Основна частина (наявність доказів на користь власної позиції, наведення переконливих фактів, прикладів). Висновки (узагальнення положень основної частини, спонукання аудиторії до дискусії, виголошення заклику тощо).

Номер слайду 9

Алгоритм підготовки повідомлення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вибір теми й визначення мети повідомлення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Збір інформації {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Структурування матеріалу {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Створення повідомлення

Номер слайду 10

ПАМ’ЯТКА«Як зробити повідомлення у публіцистичному стилі ефективним і цікавим»1) Виберіть тему, яка дійсно хвилює вас.2) Чітко уявіть собі мету вашого повідомлення і дотримуйтесь її.3) Опрацюйте не менше 2-3 джерел.4) Обмежте обсяг матеріалу.5) Наповніть повідомлення прикладами, фактами, які б ілюстрували те, про що говорите.6) Говоріть виразно, правильно, доречно, використовуйте образні вислови.

Номер слайду 11

Орієнтовні теми{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Життєві цінності сучасника.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Мова українського телебачення.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Люди, що створили себе самі.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Молодіжний сленг як мовне явище.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що таке зрада? Чи можна її пробачити?

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Опрацювати відеоролики, повторити §  14-21, пройти тестування за покликанням, підготувати усне коротке повідомлення на одну з тем.

pptx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
24 січня
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку