Контрольна робота. 9 клас.
Складнопідрядне речення.
І варіант
І завдання (1 бал)
Визначити вид складнопідрядного речення.
Все, що серцю треба, є в нас на землі ( Т.Масенко ).
Відповіді :
а) причини;
б) способу дії;
в) означальне;
г) з’ясувальне.
ІІ завдання (1бал)
До якого виду підрядних відносяться подані сполучні засоби?
Як, мов, немов, немовби, наче, неначе.
а) з’ясувальні;
б) мети;
в) способу дії;
г) порівняльне.
ІІІ завдання (1 бал)
Доповніть правило.
Підрядні речення умовні вказують на …
ІV завдання (1 бал)
Запишіть прислівники, знімаючи риску.
По /нашому/, не/в/довзі, без/кінця/краю, зроду/віку, до/побачення.
V завдання (3 бали)
Розставити розділові знаки і зробити синтаксичний розбір речення, накреслити схему.
Запишалася калина що вона червона що у неї сонцевинні соковиті грона. ( М.Сингаївський).
VI завдання (2 бали)
Відредагуйте речення і запишіть.
Цього року ми закінчуємо школу, яка стала рідною для всіх учнів, які провчилися у ній 8 років і які пам’ятатимуть її усе життя.
VII завдання (3 бали)
Напишіть міні-твір на тему « Для чого потрібно вчитися культури мовлення?». Використайте складнопідрядні речення.
Контрольна робота. 9 клас.
Складнопідрядне речення.
ІІ варіант
І завдання (1 бал)
Визначити вид складнопідрядного речення.
Хотів би я знати, про що той струмочок у мріях своїх гомонить між травою. (П.Тичина)
а) причини;
б) способу дії;
в) означальне;
г) з’ясувальне.
ІІ завдання (1бал)
До якого виду підрядних відносяться подані сполучні засоби?
Щоб, для того щоб, аби, з тим щоб.
а) з’ясувальні;
б) мети;
в) способу дії;
г) порівняльне.
ІІІ завдання (1 бал)
Доповніть правило.
Підрядні наслідкові речення вказують на …
ІV завдання (1 бал)
Запишіть прислівники, знімаючи риску.
По/батькові, до/вподоби, на/жаль, пліч/о/пліч, в/цілому.
V завдання (3 бали)
Розставити розділові знаки і зробити синтаксичний розбір речення, накреслити схему.
Лише завзяті лісоруби яких стежина привела присядуть біля джерела де клен шумить зеленочубий (К.Дрок)
VI завдання (2 бали)
Відредагуйте речення і запишіть.
Ми чекаємо приїзду гостей, які приїдуть поїздом «Будапешт-Київ», який прибуде о восьмій годині вечора.
VII завдання (3 бали)
Напишіть міні-твір на тему « Чи треба в Україні пропагувати українську мову?». Використайте складнопідрядні речення.