Контрольна робота "Складнопідрядне речення з кількома підрядними. Безсполучникове складне речення"

Про матеріал
Контрольна складена за двома варіантами, кожний містить 4 рівні І рівень - ТАК/НІ (6 тверджень); ІІ рівень - тестові завдання з вибором однієї відповіді (6 завдань); ІІІ рівень - робота з реченням (3 речення); ІV рівень - творче завдання на конструювання речень за схемами (3 схеми).
Перегляд файлу

Контрольна робота

Складнопідрядне речення з кількома підрядними. Безсполучникове складне речення

Варіант І

І рівень. Прочитайте твердження. Напишіть, чи це правда (ТАК), чи хиба (НІ) (3 бали).

  1. Існує два види підрядності: однорідна та послідовна.
  2. У СПР з неоднорідною підрядністю підрядні частини можуть відповідати на одне питання, проте стосуються різних слів у головній частині.
  3. Зображена схема – це умовне позначення СПР з однорідною підрядністю.
  4. У безсполучниковому складному реченні частини є умовно нерівноправними, якщо друга вказує на причину того, про що йдеться в першій.
  5. У БСР треба ставити тире між частими, якщо друга частина далека за змістом від першої.
  6. У БСР відсутні словесні засоби зв’язку.

ІІ рівень. Виберіть ОДНУ правильну відповідь (3 бали).

  1. Тире треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Посієш впору збереш зерна гору.

Б Знаю одне мені вистачить сил подолать перешкоди.

В Тихо довкола лише лине пісня солов’я.

Г Бачу до двору заходять місяць і зоря.

 

  1. Складнопідрядне речення з однорідною підрядністю утвориться, якщо серед варіантів продовження Ми розпочали гру, коли пролунав свист… вибрати

А дзвінкий, тривожний, ніби попередження.

Б коли засвітилися софіти.

В який вгамував глядачів.

Г і завершили її з тим же свистком.

 

  1. Безсполучниковим складним є речення (розділові знаки пропущено)

А Хто не жив посеред бурі

   Той ціни не знає силі.

 

Б Чия сила того й воля.

 

 

 

В Не поет хто забуває

   Про страшні народні рани

   Щоб собі на вільні руки

  Золоті надіть кайдани!

Г Зосталася тільки надія одна

Надія вернутись ще раз на Вкраїну.


  1. Укажіть безсполучникове складне речення, у якому друга частина доповнює зміст першої.

А Віднині знав: там живе вічна й свята таїна.

Б Я усміхнусь — і все навкруг сміється.

В Соловей співає - серце завмирає

Г Сонце світило яскраво, небо голубіло усюди.

 

  1. Безсполучникове речення утвориться, якщо серед варіантів продовження Люблю теплу весняну порувибрати

А сонячну, ніжну, п’янку.

Б коли ночами чути солов’їний спів.

В у цей час народжується нове життя.

Г якщо сонячне проміння вже прогріло землю.

 

  1. Кому треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Невідомо звідки налетів вітер зашуміли гіллями берези… 

Б Прийде час всі дороги на світі повернуть у край 

В Знаю одне мені вистачить сил подолать перешкоди.

Г Дзвенить у зорях небо чисте палає синім льодом шлях.

 

ІІІ рівень. Перепишіть речення, поставте розділові знаки, підкресліть граматичні основи, побудуйте схеми. (3 бали).

  1. Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.
  2. Здалось на мить пливе у небі срібний човен.
  3. Ліс гомонів про те що скоро зима що замовкне він без птахів які відлетять у вирій.

 

ІV рівень. Складіть речення за схемами, визначте вид складного речення (3 бали).

  1. [  ]  -  [   ].                       
  2. [  ]  ;  [   ].     

 

                 

  1. [  ], (коли …), (коли…).

 

 

 

Контрольна робота

Складнопідрядне речення з кількома підрядними. Безсполучникове складне речення

Варіант ІІ

І рівень. Прочитайте твердження. Напишіть, чи це правда (ТАК), чи хиба (НІ) (3 бали).

  1. Складнопідрядним реченням із кількома підрядними  називається таке  речення, до складу якого входить головна частина та кілька підрядних.
  2. У СПР з однорідною підрядністю підрядні частини відповідають на одне питання, проте стосуються різних слів у головній частині.
  3. Зображена схема – це умовне позначення СПР з послідовною підрядністю.
  4. У безсполучниковому складному реченні частини можуть бути умовно рівноправними.
  5. У БСР треба ставити двокрапку між частими, якщо друга частина доповнює першу.
  6. У БСР єдиними засобом зв’язку між частнами є інтонація.

ІІ рівень. Виберіть ОДНУ правильну відповідь (3 бали).

  1. Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Реве Дніпро  й лани широкополі медами пахнуть колосом шумлять .

Б Подивилась ясно заспівали скрипки.

В Тихо в лісі тільки поскрипує веселий морозець.

Г Бачу до двору заходять місяць і зоря.

 

  1. Складнопідрядне речення з послідовною підрядністю утвориться, якщо серед варіантів продовження Ми розпочали гру, коли пролунав свист… вибрати

А дзвінкий, тривожний, ніби попередження.

Б коли засвітилися софіти.

В який вгамував глядачів.

Г і завершили її з тим же свистком.

 

  1. Безсполучниковим складним є речення (розділові знаки пропущено)

А Світ бачся широкий

   Та нема де прихилитись

   В світі одиноким.

Б В своїй хаті своя й правда

   І сила і воля.

 

В Україно, Україно!

   Серце моє, ненько!

   Як згадаю твою долю заплаче     серденько!
Г Борітеся поборете,

   Вам Бог помагає!


  1. Укажіть безсполучникове складне речення, у якому друга частина вказує на причину того, про що йдеться в першому реченні.

А Тарас хвилювався: уже три тижні не було дощу.

Б Видно здалеку: подорожній швидко наближався.

В Не русалонька блукає — то дівчина ходить.

Г Сонце світило яскраво, небо голубіло усюди.

 

  1. Безсполучникове речення утвориться, якщо серед варіантів продовження Повертатися було пізно…вибрати

А та й ночувати в дорозі страшно.

Б залишатися ж у горах необачно.

В тому Іван прийняв рішення розбити намет.

Г незважаючи на те що сонце тільки почало заходити.

 

  1. Тире треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Невідомо звідки налетів вітер зашуміли гіллями берези… 

Б Прийде час всі дороги на світі повернуть у край 

В Знаю одне мені вистачить сил подолать перешкоди.

Г Дзвенить у зорях небо чисте палає синім льодом шлях.

 

ІІІ рівень. Перепишіть речення, поставте розділові знаки, підкресліть граматичні основи, побудуйте схеми. (3 бали).

  1. Мало життя прожити треба життя зрозуміти.
  2. Люблю теплу весняну пору у цей час народжуються мрії.
  3. Коли мій колега на отримує завдання то відразу береться до роботи, щоб швидко впоратися. 

 

ІV рівень. Складіть речення за схемами, визначте вид складного речення (3 бали).

  1. [  ]  -  [   ].                       
  2. [  ]  ;  [   ].     

 

                 

  1. [  ], (що …), (що…).
docx
Додано
28 лютого
Переглядів
1705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку