Контрольна робота з теми "Складне речення з різними видами зв'язку"

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Складне речення з різними видами зв'язку" для 9 класу за підручником О. В. Заболотного.
Перегляд файлу

Складне речення з різними видами зв’язку

Початковий рівень (0,5+0,5+0,5… б.)

  1.                Складним з різними видами зв’язку є речення

А) Рушники, які часто розвішували над вікнами і дверима, мали оберігати оселю від усього нечистого, що могло до неї потрапити.

Б) Над притомленим завороженим степом стояла така тиша, що чути було, як знизу дихає колос, а згори випадають роси…

В) Данилко постукав у віконце, щоб мати одчинила йому двері, прислухався до її ходи.

Г) Споконвіку в народі побутує думка: хто першим побачить цвіт ліщини, тому весь вік посміхатиметься щастя.

  1.                Складним із сурядним і підрядним зв’язком є речення

А) Ось мати ступила вбік, і тепер кругла таріль сонця засріблилась у густій блакиті, а довкола материної голови вже не іскрився й не мерехтів німб.

Б) А тобі якусь хвилю здалося, що зараз ось іде вона мимо криниці, під яблунею, а отой німб таки світиться довкола її посіченої сивиною голови.

В) Тут росли колючі кущі терну, шипшини та глоду, красувалися й дозрівали на вітах ламкої крушини темно-червоні ягоди, що їх у народі звуть вовчими.

Г) На землі різні справи є, звісно, та слід твердо усім пам’ятати: не буває нічийного крісла, лиш буває нічийна лопата.

  1.                Речення Там, де стояв явір понад плаями, знову я чую відлуння пісень: одна верба співає ночами, друга верба співає удень є складним із зв’язком

А) сурядним і підрядним

Б) сурядним і безсполучниковим

В) підрядним і безсполучниковим

Г) сурядним, підрядним і безсполучниковим

  1.                Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А) Коли є і звичаї, і традиції, і пісні, то приймаєш їх як щось цілком природне, а, коли це зникає, то починаєш докопуватися до причин того, що раніше тобі здавалося незникненним.

Б) І легко дишеться, і груди знов охочі вдихати сум квіток, що липнув від роси.

В) Саме тоді викінчено Софію Київську, і собор стояв рожевим дивом посеред білих снігів, а невидимий християнський Бог ждав, щоб його намалювали на стінах, упевнений у своїй незамінимості.

Г) Дивись: де сонце умивалось, там стільки крапель золотих кульбабиних в траві зосталось, що й небо мружиться від них.

  1.                  З трьох простих речень складається складне речення (розділові знаки пропущено)

А) Я знаю ми підемо туди  де здійсняться наші мрії.

Б) Брязкали сталевими тарелями вагонні буфети  перегукувалися дударі-стрілочники сюрчали у свої сюрчки й вимахували ліхтарями зчіплювачі вагонів видзвонювали молоточками по колесах обходчики поїздів...

В) Сутеніє густий туман поле укриває  я починаю хвилюватися тому що мені треба поспішати.

Г) Пташки замовкли трави стихли лише берези сколихнулись лише вербиці поклонились та вітер золотим од дерева до дерева почав шпурляти кружляючи червоне.

  1.                У реченні Минає літо, осінь вже бреде (1) лісів багрець торкнувся вересневий (2) і пахне чебрецем (3) і листя (4) де-не-де, кружляючи, лягає під дерева  кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

А) 1

Б) 2

В) 3

Г) 4

Середній рівень (1+1+1 б.)

  1.                Доберіть приклад до кожного виду складного речення.

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв’язку

 

 

 

 

 

А) Стояла ніч, красива, мов Кармен, червоні й чорні міряла троянди.

Б) Іронія – це блискавка ума, яка освітить всі глибини смислу.

В) Візьми від життя все, що зможеш, і воно засяє всіма барвами.

Г) Зіграй мені мелодію любові і обернеться хай на щастя розпач!

Д) Завалились мости кам’яні – подорожні шукають веселку.


  1.                Установіть відповідність між реченнями та видами зв’язку, поєднаними у них

1 сурядний і підрядний

2 сурядний і безсполучниковий

3 підрядний і безсполучниковий

4 сурядний, підрядний і безсполучниковий

 

 

 

 

 

 

 

 

А) Я знаю: тут проходили бої і вороги ломились в ці ворота.

Б) Сади осипалися милі, що чарували так мене, і знов Дніпра чекають хвилі, коли їх крига одягне.

В) Бо така таємниця агави: вона цвіте, щоб умерти, і умирає, щоб цвісти.

В) Повний місяць стояв над степом, через нього перепливали легкі хмарки, і здавалося, що місяць котився морем.

Г) Настане час, коли наші нащадки дивуватимуться, що ми не знали таких очевидних речей.


 

  1.                Доберіть до кожного речення схему (схеми подано без сполучників і сполучних слів)

1 [  ]: [  ], (…).

2 [  ], [  ] – [  ].

3 [  ]: (…), [  ].

4 [  ], [  ]: [  ], [  ].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А) На берегах Нілу росла тростина, однак вигляд у неї був трохи незвичний: висотою вона сягала 4-5 метрів, а завершувалося її стебло суцвіттям у формі парасольки.

Б) Дуб зацепенів від страху: він бачив, як колись ось такими сокирами звалювали сусідні дерева.

В) Ось сопілка захурчала, дві ноти, змінюючи одна одну, затріпалися в повітрі — і в очах стоїть картина.

Г) Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють.

Д)  Споконвіку в народі побутує думка: хто першим побачить цвіт ліщини, тому вік посміхатиметься щастя.


Достатній рівень (1,5+1,5 б.)

  1.            Спишіть речення, розставляючи розділові знаки на місці пропусків.

Мотоцикл і я(1) це окрема тема(2) тиждень ремонтую(3) аби 20 хвилин проїхати іноді(4) навіть(5) із вітерцем перед обуреними сусідками.

  1.              Складіть речення за схемою: [  ], і [  ], (  ).

Високий рівень (3б.)

  1.            Складіть і запишіть невелике есе (6-8 речень) на тему «За що я люблю Україну», використовуючи складні речення з різними видами зв’язку.  
docx
Додано
3 березня
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку