Контрольна робота за розділом «Сила творчої уяви» містить різнорівневі завдання. Робота побудована за матеріалом підручника О.М. Ніколенко Зарубіжна література 5 клас, охоплює творчість Льюїса Керролла, Марини Цветаєвої.
Контрольна робота
Л. Керролл «Аліса в Країні Див», М. Цветаєва «Книги в червоній палітурці»
I-й варіант.
1-рівень. Тест
1. Шалений Заєць, Капелюшник, Сонько увесь час пили чай, тому що:
а) дуже любили чай; б) у них зупинився час; в) їх зачарував злий чаклун.
2. Гусінь порадила Алісі для коригування зросту:
а) прочитати заклинання; б) тікати якнайдальше від цього місця; в) відкусити гриба з обох боків.
3. Суд у Країні Див відбувся тому, що
а) вкрали пирога; б) вкрали корону; в) викрали королеву.
4. У вірші «Книги у червоній палітурці» серед улюблених композиторів названо:
а) Баха; б) Шумана; в) Бетховена; г) Шопена.
5. Хто мав звичку з’являтися у вигляді однієї голови або посмішки:
а) Синя Гусінь, що курила кальян; б) Сонько-Гризун; в) Чеширський Кіт; в)Лакей-Керол.
6. Кого героїня вірша М. Цветаєвої називає «незрадливими любими друзями»?
а) своїх однокласників; б) героїв прочитаних у дитинстві книг; в) книги прочитані у дитинстві; г) сусідів-однолітків.
2- рівень.
1. Розташуй події у сюжетній послідовності:
А) Аліса розмовляє з Синьою Гусінню; Б) Аліса падає в кролячу нору; В) Аліса виступає в суді; Г) Аліса розмовляє з Герцогинею у неї вдома.
2. Які художні світи наявні у вірші М. Цветаєвої? Обери провильний ряд:
А) світ дітей, світ дорослих, світ вигадки;
Б) світ дітей, світ дорослих, світ Книги;
В) світ дітей, світ дорослих, світ природи.
3. Встановіть відповідність між цитатою та героєм:
1. «До побачення, ноги! . . мусите давати собі раду самі». А) Капелюшник.
2. «О, кудись ти дійдеш. . . треба тільки достатньо пройти». Б) Королева.
3. «Спершу страта, а тоді вирок!» В) Аліса.
4. «Чим крук схожий на капшук?» Г) Чеширський Кіт
3- й рівень.
1. Поясніть, що таке фантастична література.
2. Розкажіть історію написання вірша М. Цветаєвої «Книги в червоній палітурці».
4 –й рівень.
Поясніть, як ви розумієте рядки вірша М. Цветаєвої:
З раю моїх дитячих літ
Ви, незрадливі любі друзі,
Шлете мені палкий привіт
В старій червоній палітурці.
II –й варіант.
1-й рівень. Тест.
1. Миша розсердилася на Алісу через те, що
а) смикнула її за хвіст; б)насміхалася над нею; в) згадувала свою кішку; г) вимагала розповісти таємницю.
2. Бавили дитя-порося в книзі «Аліса в Країні Див»:
а) королева; б) герцогиня; в) Шалений Заєць; г) Білий Кролик.
3. Знаряддям для королівського крокету не були:
а) фламінго-молотки; б) їжаки-м’ячі; в) жирафи-ворота; г) воїни-карти.
4. У вірші М. Цветаєвої не названо серед улюблених героїв ім’я:
а) Тома Сойєра; б) Беккі Тетчер; в) Гека Фінна; г) Полліанну.
5. Назвіть найулюбленішу фразу Королеви:
а) винагородити; б) відрубати голову; в) вигнати; г) засадити до в’язниці.
6. Яку фразу проголосила Аліса під час суду над Валетом?
а) «Ху , нарешті голова вільна?» б) «О людоньки, що за дурниці я верзу!» в) «Ви ж просто колода карт!» г) «Я завжди думаю».
2 –й рівень.
1. До якого жанру належить книга Л. Керролла «Аліса в Країні Див»?
А) поезія; Б) повість; В) казка; Г) повість-казка; Д) п’єса.
2. Що потрібно робити людям, аби світ творчої уяви залишався відкритим назавжди?
А) потрібно багато читати; Б) потрібно фантазувати; В) потрібно книги сприймати не тільки розумом, а й серцем; Г) потрібно стати письменником.
3. Встановіть відповідність між рисою вдачі та героєм:
1. Мораль. А) Аліса.
2. Боягузтво. Б) Королева
3. Самодурство В) Герцогиня
4. Сміливість Г) Капелюшник
3 –й рівень.
1. Поясніть, що таке фігурні вірші.
2. Розкажіть історію написання книги «Аліса в Країні Див»
.
4 –й рівень.
Поясніть, як ви розумієте рядки вірша М. Цветаєвої:
З раю моїх дитячих літ
Ви, незрадливі любі друзі,
Шлете мені палкий привіт
В старій червоній палітурці.