Контрольна робота. Тема "Односкладні речення. Повні і неповні речення"

Про матеріал
Публікація містить тести відкритого й закритого типу для контролю знань, умінь та навичок учнів 8 класу з теми " "Односкладні речення. Повні і неповні речення"
Перегляд файлу

Контрольна робота №3

Односкладне речення. Повні й неповні речення.

І варіант

Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Позначте правильний, на вашу думку, варіант відповіді. (Кожна правильна відповідь-0,5, усього-2 бали)

  1. Яке речення називається односкладним?

А  Речення з одним другорядним членом речення.

Б   Речення з однією граматичною основою.

В   Речення з одним головним членом.

Г   Речення, у якому є односкладне слово.

2.   Односкладне речення з головним членом — підметом — це:

А   безособове речення;

Б   називне речення;

В   узагальнено-особове;

Г   означено-особове.

3. Укажіть ПРАВИЛЬНЕ твердження

А  Повним є речення, у якому наявна граматична основа

Б   Неповним є речення, у якому відсутні всі другорядні члени речення

В   У повних реченнях наявні всі необхідні для розуміння змісту члени речення

4.Укажіть частину, яка НЕ може бути продовженням речення.

Зміст неповного речення можна відновити..

А   З наступного чи попереднього речення

Б   З ситуації мовлення

В   неможливо

Завдання 5-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Позначте правильний, на вашу думку, варіант відповіді. (Кожна правильна відповідь-1 бал, усього-4 бали)

5.Укажіть односкладне речення.

А   На полі одразу зчинився галас. (М. Стельмах)

Б   Я йшов все далі й далі в глибину лісів. (М. Грушевський)

В   У тихій радості — журбі вклонявся вечір дневі. (М. Рильський)

Г   Не люблю осінньої ночі. (Б. Лепкий)

6. Двоскладним є речення:

А  Пісок і літо, дощі та райдуги.

Б  Хочеться спочити в холодку.

В  Все навколо зеленіє.

Г  Весело в саду.

7. Укажіть неправильно визначений тип односкладного речення.

А  Не називаю її раєм, тії хатиночки у гаї над чистим ставом край села. (Означено-особове)

Б   Хвалися не родичами-орлами, а своїми ділами. (Узагальнено-особове)

В   З лози молодої ольшини роблять свистки. (Неозначено-особове)

Г   Усю худобу звичайно пасли на луках. (Означено-особове)

 

 

8. Знайдіть серед запропонованих варіантів односкладне речення з головним членом підметом:

А   Аж он передо мною неначе дива виринають. Із хмари тихо виступають обрив високий, гай, байрак.

Б   Високо в захмар’я здіймались гостроверхі ялини. Це була Біловезька Пуща.

В   Була весна весела, щедра, мила, промінням грала, сипала квітки.

Г  Польові стежки, цвіт гороху і гречки, літній вилинялий цвіт неба, сірий цвіт каміння. Одеси з морем не видно, сонце у хмари сідає.

 

Завдання 9-10 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

9.  Установіть відповідність між видами  односкладних  речень та прикладами (2 бали)

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

А  Піду блукать по всесвіту широкім.

Б Дитячих  літ  моїх  ожина. 

В Зрубали  яблуню  стару  в  саду. 

Г Когось на пісню раптом потягло.

Д На  чужім  мотузку  в  колодязь  на  спускайся. 

10.Установіть відповідність (2 бали)

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 називне

4 безособове

 

А Яку ще хочем собі славу?

Б Солодке тяжіння земної орбіти.

В У моїй сльозі є сіль землі.

Г Небо затягло сизими хмарками.

Д Тут уміють цінувати працю хлібороба.

 

Завдання 11-12 передбачають письмову відповідь. (2 бали)

11-12. Зробити синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, дати характеристику реченню):

Словом і піснею хочу славити нашу родину (М. Сингаївський).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №3

Односкладне речення. Повні й неповні речення.

ІІ варіант

Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Позначте правильний, на вашу думку, варіант відповіді. (Кожна правильна відповідь-0,5, усього-2 бали)

1. За наявністю головних членів речення поділяють на:

А   Поширені  та непоширені

Б   Односкладні та двоскладні

В   Повні і та неповні

Г   Односкладні  та поширені

2. Двоскладним реченням називаються речення:

А   У  яких наявні обидва головні члени - підмет і присудок - із залежними від них словами чи без них

Б   З  одним головним членом

В  У яких головний член означає дію, що стосується певної особи

Г  У  яких дійова особа мислиться неозначено

3. Неповним називають речення, у якому: 

А   Попущено всі другорядні члени

Б   У  якому відсутній один із членів речення;

В   У  якому попущено один або кілька членів речення, потрібних для цілісної граматичної структури

Г   У якому наявний лише один головний член

4. Укажіть ПРАВИЛЬНЕ твердження.

А   Неповними можуть бути тільки односкладні речення.

Б  У неповних реченнях пропускається тільки один із головних членів речення.

В   У неповних реченнях можуть пропускатися головні, другорядні або кілька членів одночасно.

Завдання 5-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Позначте правильний, на вашу думку, варіант відповіді. (Кожна правильна відповідь-1 бал, усього-4 бали)

5. Укажіть односкладне речення.

А  Надвечір дивізія увійшла в місто. (П. Панч)

Б   Люблю тебе, столице України. (В. Сосюра)

В   Одноманітно вистукували колеса на стиках рейок. (А. Головко)

Г   Просто на південь ледь помітно миготіли вогники. (П. Панч)

6. Двоскладним є речення:

А  Друзі, вивчайте рідну мову.                                   

Б   Не можна не любити рідної мови.

В   Мова об'єднує людей у національну спіль­ноту.

Г   Люблю красу рідного слова.

7. Укажіть неправильно визначений тип односкладного речення.

А Умивай же біле личко дрібними сльозами. (Означено-особове)

Б  Лічу в неволі дні і ночі і лік забуваю. (Узагальнено-особове)

В Після цього яйце фарбують у жовтий колір. (Неозначено-особове)

Г Корені лікарських рослин викопували наприкінці літа. (Неозначено-особове)

8. Знайдіть серед запропонованих варіантів односкладне речення з головним членом підметом:

А Були полки і зброя розмаїта. Залоги скрізь, і тут, і за Дніпром.

Б Зелені вали посадок. Темні далекі скирти. Чабан з отарою на смузі неба.

В Коли я вчився у латинській школі, був знак мені, і дуже дивний знак.

Г Єсть на світі доля, а хто її знає? Єсть на світі воля, а хто її має?

 

Завдання 9-10 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

9.  Установіть відповідність між видами  односкладних  речень та прикладами (2 бали)

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

А  На  вигоні  палили  вогнище. 

Б Буду сонцем у серце дивитись.

В На горизонті — обрис корабля.

Г Нам   треба  голосу  Тараса.

Д Решетом воду не носять.

10.Установіть відповідність (2 бали)

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 називне

4 безособове

 

А Прямо над нашою хатою пролітають лебеді.

Б  Ощадливо витрачаю сили.

В  Усіх покарано цією зимою.

Г  У школі готуються до свята рідної мови.

Д  Приємний ранок.

 

Завдання 11-12 передбачають письмову відповідь. (2 бали)

11-12. Зробити синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, дати характеристику реченню):

Страждаю, мучусь, і живу, і гину, благословляю біль твоїх тенет. (Л.Костенко)..

 

docx
Додав(-ла)
Гандзин Ольга
Додано
4 лютого
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку