Контрольна робота (тест) з української мови для 5 кл. "Відомості із синтаксису та пунктуації. Складне речення. Пряма мова. Діалог"

Про матеріал

Контрольна робота з української мови для 5 класу "Відомості із синтаксису та пунктуації. Складне речення. Пряма мова. Діалог" складена у формі тесту у двох варіантах. Кожен варіант містить дванадцять завдань, з яких дев'ять - тестового характеру (одна правильна відповідь з чотирьох); десяте завдання передбачає трансформувати речення з прямою мовою на непряму мову; завдання 11-12 пропонує записати текст у формі діалогу та розставити потрібні розділові знаки.

Перегляд файлу

                                                    Контрольна робота                                             5кл.

                                                              (тест)

 

                                  Відомості із синтаксису й пунктуації 

 

                                 ( Складне речення. Пряма мова. Діалог)

 

                                                             І варіант

 

1. Складне речення є в рядку:

   а) Сонце дівчинка малює, мир і тишу всім віщує.

   б) Жайворонку, вийся над полями!

   в) Тихо, ніщо не шерехне.

   г) Здавалося, природа жартувала, гралася.  

2. З трьох частин складається речення (розділові знаки пропущені):

   а) Грім креснув і дощ полився.

   б) Відцвіли голубі матіоли згасло літо на жовтих полях.

   в) Дрімає сад і гостро пахне м’ята.

   г) Шофер гальмує мимоволі стоять колеса в шелюзі несе хтось яблука в приполі.

3. Складне речення зі сполучниковим зв’язком є в рядку:

   а) На тиху ніч, на вечір золотий  у синє небо висипали роси.

   б) Проводжають мене чорні очі ожин, між березами дуб заблудився крислатий.

   в) Сонце світить так ласкаво, що аж каміння сміється.

   г) Сани біліють у лузі, у сани запряжено вітер.

4. Складне речення із безсполучниковим зв’язком є в рядку:

   а) Життя біжить, як музика дзвенить.

   б) Ожиною терпкою пахне ліс, на пагорбі замріялась ялиця.

   в) Зібрала ніч поважно зорі в клунок, бо стукає світанок у вікно.

   г) Вродлива пісня розсипає бризки, гойдає в небі золоті колиски.

5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

   а) Він сопілку з очерету ріже, і лунає тихий полонез.

   б) Думка спить і серденько спочило.

   в) Хто тому винен, я не знаю.

   г) Орали натомлене поле, й стурбовані бусли ходили.

6. Речення з прямою мовою правильно записано в рядку:

   а) Говорив старий Хома: - «Узимку краще сидіти вдома».

   б) «Буде дощ!» - Затремтіли тополі.

   в) «А що тут діється у вас?» - питає він.

   г) «Он чутливо спить очеретина і шепоче світу»: Не буди!

7. Речення з непрямою мовою є в рядку:

   а) Гордо каркнув чорний крук, що він з самісіньких Прилук.

   б) Ходім, сп’ємо з прадавньої криниці.

   в) Пахне, кажуть, ромен гіркотою.

   г) Бувайте здорові, гори барвінкові!

8. Пунктуаційної помилки НЕМАЄ в рядку:

   а) Казав Наум: - «Бери на ум!»

   б) «У піджмурки зіграємо» - вітер прорік і в ліску затих.

   в) Піднімає джміль фіранку, каже: «Доброго вам ранку!»

   г) «Я – пан Коцький», - каже Кіт: - Це славетний дуже рід».

9. Укажіть неправильне твердження:

   а) Кожна репліка в діалозі пишеться з нового рядка.

   б) При прямій мові обов’язково ставляться лапки.

   в) Діалог –це розмова двох чи більше осіб.

   г) Пряма мова супроводжується вставними словами.

10. Перебудуй  подане речення на речення з непрямою мовою.

    «Погано, коли в людини все сіре: і душа, і думки, і погляд», - писав М. Стельмах.

11-12. Прочитай текст і запиши його у вигляді діалогу, розстав необхідні розділові

      знаки.

     Влітку дід Іван та його внук Івась пасли череду та знайшли бузинову палицю

     Івась каже

     Дідусю я поганятиму нею корів

     Дід відповів

    З неї можна зробити щось краще

    Що питає Івась

    Дзвінку сопілку внучку усміхнувся дідусь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Контрольна робота                                             5кл.   

                                                                 (тест)

 

                                  Відомості із синтаксису й пунктуації 

 

                                 ( Складне речення. Пряма мова. Діалог)

 

                                                             ІІ варіант

 

1. Складне речення є в рядку:

   а) У сонячнім промінні купались і ярі лани, і весела гора.

   б) Синіють небо, і ліс, і гори.

   в) Тече вода в синє море, та не витікає.

   г) Літо минуло, і осінь приспіла.

2. З двох частин складається речення (розділові знаки пропущені):

   а) Хмара небо криє сонечко не блисне вітер вовком виє дощ потоком висне.

   б) Цвіте й гуде земля і серце повне вщерть.

   в) Іду шляхом сонце сяє вітер з травами говорить.

   г) Пишається калинонька явір молодіє кругом їх верболози й лози зеленіють.

3. Складне речення зі сполучниковим зв’язком є в рядку:

   а) Я люблю, як у вечірній час сопілка заспіває переливна.

   б) Дихання осені на квіти впало, у зелені дерев сумує де-не-де пожовклий лист.

   в) Калина розпашіла під вікном, верба журбу гойдає над ставком.

   г) Листя вмирає й на брук осипається. 

4. Складне речення із безсполучниковим зв’язком є в рядку:

   а) Був теплий дощ, в траві стоїть вода, на гілці синя бабка обсихає.

   б) Стежинку відшукати треба, щоб ходив ти вік у щасті.

   в) Сміюсь я, жартую, співаю, не скаржусь на долю зовсім.

   г) Послухайте, як дихає земля.

5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

   а) Я іду по парку золотому, і прощально листя шелестить.

   б) Чи то я заспівав, чи то мною земля заспівала?

   в) Де відвага там перемога.

   г) Щоб уволю всього мати, треба добре працювати.

6. Неправильно розставлено розділові знаки в реченні з прямою мовою:

   а) «Запрягайте, хлопці, коні», - лине в небо молоде.

   б) Ледар каже: «Зроблю завтра, поспішать не варто».

   в) «Жива!», - відповіла трава.

   г) Щебечуть квіти з-під роси: «Це день життя, це день краси!»

7. Речення з непрямою мовою є в рядку:

   а) Люби природу не для себе, люби для неї.

   б) Гордо крикнула ворона, що вона із Лісабона.

   в) Куди ти ділась, річенько? Воскресни!

   г) Кому ж, коли не нам, міцними буть, як криця?

8. Пунктуаційної помилки НЕМАЄ в рядку:

   а) Якось сонечко казало: - «Буду все собі світити!»

   б) «Це вже грудень» - кажуть люди і вдягають кожухи.

   в) Кричу я: «Зливо, йди в степи! Тобі ми дуже раді!»

   г) «Насуплю я брови!», - говорить зима, і вітер з морозом повіє.

9. Укажіть неправильне твердження:

   а) Кожна репліка в діалозі пишеться з великої букви.

   б) При діалозі обов’язково ставляться лапки.

   в) Полілог –це розмова багатьох осіб.

   г) Пряма мова супроводжується словами автора.

10. Перебудуй  подане речення на речення з непрямою мовою.

    «Караюсь, мучусь, але не каюсь!» - стверджував Тарас Шевченко.

11-12. Прочитай текст і запиши його у вигляді діалогу, розстав необхідні розділові

      знаки.

     Переді мною зеленіють лани а на обрії громадиться ліс

     А що за лісом питаю я в старшого брата

     Брат, на хвилинку замислившись, відповів

     Дніпро

     І знову повертаюся до брата

     А за Дніпром що

     Знову поля села ліси замріяно каже він 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
2.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Sukhenko Anastasia
    Загальна:
    1.3
    Структурованість
    2.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
10715
Оцінка розробки
1.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку