Контрольна робота 5 клас
Відомості з синтаксису та пунктуації
(Словосполучення, речення, головні та другорядні члени речення)
I варіант
А. прийшов до школи; весняний ліс; виписати в зошит.
Б. високо в горах; запашне жито; за лісом.
В. фіалки та ромашки; весела гра; невтомно працює.
Г. впала роса; яскраве сонце; прочитала в журналі.
А. Осінь вкриває землю опалим листям.
Б. Самотні дерева скидають листя.
В . Птахи покидають рідні домівки.
Г . Хмари струшують на землю холодні дощі.
.
А. Забіліли шляхи у степу .
Б. Я так люблю веселий сміх.
В. Птах гордо розправив крила.
Г. Вітер заводив пісню високо в небі.
4. В якому реченні правильно визначено підмет ?
А. Не бійтесь заглядати у словник.
Б. Учень із задоволенням прочитав твір.
В. Діти записали речення в зошит.
Г. Рідна мова зберігає пам’ять про минуле.
5. Укажіть непоширене словосполучення
А. Читати фантастичні твори.
Б. Прочитав у книжці.
В. Вивчив складне правило.
Г. Розв’язав важку задачу.
6. Укажіть спонукальне речення
А. Я отримав гарну оцінку.
Б. Наполегливо вивчай рідну мову.
В. Сьогодні було цікаве заняття.
Г. Мова – це предків надбання.
7. В якому реченні виділене слово виступає додатком?
А. Спить село біля лісу.
Б. В степу колишуться буйні трави.
В. У медицині використовують соснові бруньки.
Г. У книзі розповідається про лікарські рослини.
8-9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою: (2 б)
А. Підмет 1. Цвіте духмяна липа.
Б. Означення 2. Дерево цвіте в липні.
В. Обставина 3. Люди використовують лікувальний цвіт липи.
Г. Присудок 4. Липовий чай використовують також у косметиці.
10. Напишіть твір-мініатюру «Рідна мова», використовуючи різні види речень за метою висловлення та за емоційним забарвленням. (3 бали)