Дата ___________ Клас 7 Прізвище, ім’я _____________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Вступ. Билини і балади
І – ІІ рівні (за перші 8 правильні відповіді — по 0,5 бала)
1.Билини створені
А) переважно за часів Київської Русі;
Б) в ХVІІ столітті;
В) в ІІІ столітті до н.е.;
Г) в ХХ столітті.
2. Головними героями билин є...
А)селяни;
Б) богатирі;
В) воїни;
Г) чаклуни та інші фантастичні істоти.
3.Ілля Муромець був родом
А) із м.Києва с.Карачаєва;
Б) із м.Муромля с.Карачаєва;
В) із с.Муромля м.Карачаєва;
Г) із м.Чернігова
4. За тематикою літературні балади бувають:
А) про тварин, героїко-фантастичні, соціально-побутові;
Б) народні та літературні;
В) військово-патріотичні, соціально-побутові, чарівні;
Г) фантастичні, історико-героїчні, соціально-побутові.
5. Які моральні проблеми порушує англійська балада «Король Лір і його дочки»?
А) Захист рідної землі від загарбників;
Б) кохання;
В) стосунки батьків та дітей;
Г) важка доля народу.
6. Яка основна думка балади Ф. Шиллера «Рукавичка»?
А) Невірність коханої;
Б) жорстокість короля;
В) людська гідність та честь;
Г) стосунки людей та тварин.
7. Білі квітки, на які перетворилися жінки та дівчата Світязя, символізують:
А) поразку у нерівнім бою;
Б) чистоту та красу жінки;
В) духовну красу та незламність народу;
Г) тісний зв'язок з таємничими силами природи.
8. Визначте головну ідею твору Р.Л. Стівенсона «Балада про вересовий напій»:
А) вірність традиціям;
Б) жорстокість батька щодо власного сина;
В) жорстокість загарбників;
Г) утвердження духовної сили народу, його героїзму в захисті національних цінностей.
9. Установіть відповідність між героєм та рисою характеру (1 бал)
А) Ілля Муромець 1. Любов до батька
Б) Соловей-Розбійник 2. Вірність рідній землі
В) король Лір 3. Прагнення захопити чужу землю
Г) Корделія 4. Егоїзм
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
ІІІ рівень (за кожну правильну відповідь — по 2 бали)
10. Дайте визначення билини і назвіть головні ознаки цього жанру.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Установіть відповідність між героєм твору та країною, де народився твір:
А) Маріан 1. Шотландія
Б) Делорж 2. Англія
В) княжна 3. Франція
Г) старий пікт 4. Польща
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
VІ рівень (за одне з завдань — 3 бали)
12. Виконайте одне із завдань на вибір
1) Напишіть твір – мініатюру на тему «Мій улюблений герой літературної балади».
2) Дайте розширену відповідь на питання «Чому образ короля Ліра з однойменної балади відносять до вічних образів?»
3) Охарактеризуйте образ Іллі Муромця як захисника Київської Русі
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________