Контрольна робота з екології в 11 класі І семестр

Про матеріал

Контрольна робота з екології для учнів 11 класу на І семестр. У роботі представлені різнорівневі завдання. Даний матеріал буде корисний вчителям які викладають екологію в 11 класі.

Перегляд файлу

Контрольна робота № 1

Варіант І

Частина І.

Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

  1.       Потепління клімату Землі пов’язане із:

  1.                зростанням народонаселення;
  2.               руйнуванням озонового шару;
  3.                зростанням великих міст;
  4.               збільшенням концентрації С02 в атмосфері.

  1.       Ерозія ґрунтів — це:

  1.           відкладання солей на поверхні ґрунту;
  2. зменшення родючого шару;
  3.           знищення корисних мешканців ґрунту;
  4.          вирубування лісів

  1.       Випадання кислотних дощів пов’язано з потраплянням в атмосферу:

фреонів;

  1. метеоритних частин;
  2. оксидів Нітрогену і Сульфуру;
  3. вуглекислого газу в надмірній кількості.
  1.       Деградація середовища — це:
  1. ліквідація радіоактивного забруднення з поверхні ґрунту, з предметів;
  2. кількісне і якісне визначення хімічних речовин в об’єктах навколишнього середовища;
  3. погіршення якості природних умов і соціального середовища життя людини;
  4. природне знешкодження забруднення в середовищі у результаті фізичних, хімічних і біологічних процесів.
  1.       Рекультивація — це:
  1. штучне відновлення родючості грунтів і рослинного покриву після техногенного порушення природи;
  2. зміна ландшафтів під впливом виробничої діяльності людини;
  3. використання енергії і речовин, вилучення корисних компонентів з побутових і промислових відходів;
  4. відновлення здоров’я і працездатності шляхом від­починку на лоні природи.
  1.       Стійкість природної системи визначається:
  1. здатністю природної системи до відновлення вну­трішніх параметрів і структур після будь-яких при­родних або антропогенних змін;
  2. суворою послідовністю явищ у природних системах, яка зумовлює виникнення фізіологічно однорідного функціонально єдиного складу;
  3. станом динамічного балансу безперервного речо­винно-енергетичного поновлення з відносним збе­реженням якісно-кількісних характеристик;
  4. здатністю природної системи протистояти зовніш­ньому впливу та повертатись до попереднього стану, не змінюючи при цьому своєї структури.
  1.       Аерозоль — це завислі в газоподібному стані частинки:

  1. твердих і рідких речовин;
  2. тільки твердих;
  3. тільки рідких;
  4. мікроорганізмів.

8. Антропогенні зміни — зміни, які відбуваються у при­роді в результаті:

  1. впливу природних процесів і людської діяльності;
  2. господарської діяльності людини;
  3. впливу зовнішніх чинників;
  4. саморозвитку.

Частина II.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

  1. Вкажіть неправильні твердження щодо біосферного заповідника:
  1. природоохоронна науково-дослідна установа між­народного значення;
  2. спеціальний маршрут для проведення екскурсій у природі;
  3. створений з метою збереження у природному стані природних комплексів біосфери;
  4. порушені в процесі ерозії земельні угіддя, що втра­тили частину природної родючості.
  1. Вкажіть причини деградації водного середовища:
  1. газове, аерозольне, пилове, шумове, радіаційне, електромагнітне забруднення;
  2. прояв несприятливих природно-антропогенних про­цесів: ерозій, засолення, заболочення;
  3. механічне, фізичне і хімічне забруднення;
  4. потрапляння зі стічними водами різних мікроорганіз­мів (бактерій, вірусів), спор грибків, яєць червів тощо.

3. У процесах ґрунтоутворення активну участь беруть:


  1. гриби;
  2. бактерії;
  3. дощові черв’яки;
  4. птахи.

4. Біосфера — це:

  1. жива оболонка Землі;
  2. розумова оболонка Землі;
  3. частина оболонок Землі, населена живими організ­мами;
  4. єдина глобальна екосистема Землі.

Частина III.

Завдання на встановлення відповідності.

  1. Установіть відповідність між терміном і його визна­ченням:

  1. деградація;
  2. гумус;
  3. ерозія;
  4. ГДК.

  1. концентрація шкідливої речовини у воді, яка не по­винна чинити негативної дії на організм людини протягом усього її життя;
  2. погіршення окремих природних компонентів;
  3. гранично допустима концентрація шкідливої речови­ни в одиниці об’єму окремих компонентів природи;
  4. руйнування і знос поверхневих найбільш родючих горизонтів ґрунту;
  5. складова частина ґрунту, що надає йому темного кольору.
  1. Установіть відповідність між формулами речовин — за­бруднювачів природного середовища та їх назвами:

1.Н2S;   А)метан;

2.СО;  Б) сульфур (IV) оксид;

3.NO2; В)гідроген сульфід;

4.СН4; Г)чадний газ;

                Д) нітроген (V) оксид.

Частина IV.

Завдання на встановлення логічної послідовності.

  1. Проаналізуйте ступінь антропогенної перетвореності ландшафтних зон України та розташуйте їх у порядку зрос­тання цього показника:

  1. сильно перетворені;
  2. слабо перетворені;
  3. дуже сильно перетворені;
  4. перетворені;
  5. середньо перетворені.

  1.      Розташуйте складові частини повітря відповідно до їх процентного вмісту:

  1. вуглекислий газ (СО,);
  2. водяна пара (Н,0);
  3. кисень (02);
  4. азот (N2);
  5. аргон (Аr).

Частина V.

Завдання відкритого типу.

  1. Рішення яких двох стратегічних завдань дасть змогу людині і природі розвиватись гармонійно?
  2.      Поясніть, чому окремі компоненти природного середо­вища належать до стійких, а деякі — до нестійких стосовно антропогенних впливів?

Контрольна робота № 1

Варіант II

Частина І.

Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

  1. Найменш стійкими компонентами природного середо­вища до деградаційних процесів вважаються:

  1. атмосфера;
  2. рослинний і тваринний світ;
  3. ґрунт;
  4. водне середовище.

  1.     Наслідком деградації ґрунтів є:
  1. руйнування озонового екрану;
  2. зменшення вмісту гумусу в ґрунтах;
  3. погіршення прозорості атмосфери;
  4. самовідновлення і саморегуляція геосистем.
  1.     Оксиди Сульфуру і Нітрогену викидаються в атмосферу внаслідок роботи:

  1. ТЕС;
  2. ГЕС;
  3. АЕС;
  4. вітрових електростанцій.

  1.     Однією з причин утворення озонових дір є потрапляння в атмосферу:

  1. чадного газу (СО);
  2. вуглекислого газу (СО2);
  3. фреонів;
  4. метеоритних часток.

  1.     Парникові гази це;
  1. продукти радіоактивного розпаду, які випадають на Землю з дощем або снігом;
  2. озоновий шар в атмосфері;
  3. хімічно активні продукти, виділення рослин, що ростуть в парниках;
  4. гази, які здатні поглинати і затримувати теплове ви­промінювання планети.
  1.     Ноосфера, як сфера розуму, пов’язана із:
  1. виникненням і становленням цивілізованого сус­пільства;
  2. передбаченням можливої поведінки природних сис­тем унаслідок впливу природних процесів і людської діяльності;
  3. місце існування угруповання;
  4. частина біосферного заповідника, яка призначена для збереження найбільш цінних природних комплексів.

7. Укажіть, який вчений вперше запропонував термін біосфера:


  1. Ж.-Б. Ламарк;
  2. Е. Зюсс;
  3. В.В. Докучаєв;
  4. В.І. Вернадський

8. До нестійких компонентів навколишнього середовища відносять:


  1. літогенну основу ландшафту;
  2. атмосферу;
  3. ґрунтовий покрив;
  4. водне середовище.

Частина II.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

  1.       Інтенсивність ерозійних процесів ґрунтів залежить від:

  1. природних чинників;
  2. антропогенних впливів;
  3. складу ґрунту;
  4. поверхні місцевості.

  1.       Форми стійкості геосистем до антропогенних наван­тажень:

  1. інертність;
  2. відновлюваність;
  3. активність;
  4. пластичність.

  1.       Вкажіть джерела забруднення природного середовища України:

  1. промислові підприємства;
  2. транспорт;
  3. комунальне господарство;
  4. сільське господарство.

  1.       Вкажіть наслідки деградації атмосфери:

  1. погіршення прозорості;
  2. зміна газового складу;
  3. руйнування озонового екрану;
  4. зміна теплового балансу.

Частина III.

Завдання на встановлення відповідності.

1. Установіть відповідність між терміном і його визна­ченням:

  1. забруднення;
  2. забруднювачі;
  3. водна ерозія грунтів;
  4. канцероген.
  1. речовина або фізичний агент, які пригнічуюче діють на еритроцити крові і сприяють розвитку злоякісних утворень;
  2. збільшення концентрації тих чи інших речовин за природні межі норм;
  3. руйнування грунтів тимчасовими водними потоками;
  4. руйнування і знос поверхневих найбільш родючих горизонтів і підстиляючих їх порід вітром;
  5. речовини та інші агенти, які, потрапляючи в ком­поненти природного середовища, змінюють їхні хімічний склад і властивості, погіршують якість, призводять до їхньої деградації, руйнування.

2. Знайдіть відповідність між причиною деградаційного процесу та географічним середовищем, в якому відбувається деградація.


  1. електромагнітне забруднення;
  2. наявність займистих речовин;
  3. засолення;
  4. вирубування лісів.

 

  1. рослинний і тваринний світ;
  2. літосфера;
  3. водне середовище;
  4. атмосфера;
  5. грунт.

Частина IV.

Завдання на встановлення логічної послідовності.

  1. Встановіть послідовність деградації ґрунтів:
  1. зниження родючості;
  2. накопичення у тканинах людини забруднювальних речовин, розвиток хвороб;
  3. масова загибель мікроорганізмів;
  4. забруднення.
  1. Розмістіть у певному порядку стійкість компонентів природи до антропогенних навантажень:

  1. стійкі;
  2. дуже слабостійкі;
  3. слабостійкі;
  4. середньо стійкі.
  5. сильностійкі;

Частина V.

Завдання відкритого типу.

  1. З якою метою вводять нормативні показники якості природного середовища?
  2. Чому інтенсивність ерозійних процесів на стан ґрун­тового покриву може коливатись? Відповідь підтвердіть при­кладами.

 

docx
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
8077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку