Контрольна робота з екології для учнів 11 класу на ІІ семестр

Про матеріал

Контрольна робота з екології для учнів 11 класу на ІІ семестр. Робота містить різнорівневі завдання. Даний матеріал буде корисний вчителям які викладають екологію в 11 класі.

Перегляд файлу

Контрольна робота № 2

Варіант І

Частина І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

  1.      Конвенція про біорізноманіття, ухвалена Конференцією ООН, вперше оголосила збереження біорізноманіття пріори­тетним напрямом діяльності людини у:

  1.      1840 р.;
  2.     1992 р.;
  3.      1990 р.;
  4.     2010 р.

  1.      Зазначте, що називають заповідниками:
  1.      природоохоронні науково-дослідні установи за­гальнодержавного значення, створені з метою збереження у природному стані типових для даної місцевості або унікальних природних комплексів і явищ, у яких відбуваються розробки наукових засад охорони природи;
  2.     природні території, створені з метою збереження і відтворення певних природних комплексів або окремих видів організмів;
  3.      природні території, які створюються для вивчення, збереження, акліматизації та ефективного госпо­дарського використання рідкісних й інших видів як місцевої, так і світової фауни і флори;
  4.     природоохоронні установи місцевого значення, які за статусом близькі до національних парків.
  1.      Вкажіть, яке біорізноманіття можна вважати генетич­ним:
  1.      сукупність генофондів різних популяцій одного виду;
  2.     сукупність унікальних і типових лісових, лучних, болотних, степових, гірських, рівнинних, морських, річкових угруповань;
  3.      сукупність видів, що населяють територію;
  4.     сукупність видів, стан популяцій яких завдяки вжи­тим заходам охорони не викликає стурбованості.
  1.      Червона книга — це:
  1.      відомості про цінні види;
  2.     опис видів, які перебувають під загрозою зникнен­ня і потребують спеціальних заходів щодо їхньої охорони;
  3.      відомості про зниклі види;
  4.     загальна характеристика флори і фауни.
  1.      Вкажіть заповідний об’єкт, який не належить до при­родних територій та об’єктів:

  1.      національні парки;
  2.     біосферні заповідники;
  3.      заказники;
  4.     дендрологічні парки.

  1.      Заповідний фонд України становить:

  1.      0,5 млн га;
  2.     5 млн га;
  3.      3 млн га;
  4.     10 млн га.

  1.      Вкажіть структурний елемент екомережі:
  1.      державні заповідні урочища;
  2.     буферні території;
  3.      пам’ятники садово-паркового мистецтва;
  4.     зоологічні парки.
  1.      Вкажіть, яка з перелічених рослин занесена до Червоної книги України:

  1.      сон-трава велика;
  2.     перстач прямостоячий;
  3.      вороняче око;
  4.     пижмо звичайне.

Частина II. Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

  1.      Вкажіть неправильні твердження щодо екомережі:
  1.      територія, виділена з метою збереження, відтворення та відновлення окремих або кількох компонентів найбільш цінних типових чи унікальних комплексів;
  2.     територія, виділена з метою збереження, відтворення та відновлення окремих або кількох цінних компо­нентів природи;
  3.      єдина територіальна система об’єктів, що перебува­ють під охороною, з метою збереження всього біо­тичного і ландшафтного різноманіття, поліпшення стану навколишнього середовища;
  4.     лісові, степові та інші природні комплекси, що ма­ють велике наукове, природоохоронне й естетичне значення.
  1. Програма ООН з навколишнього середовища це:
  1.      міжурядова програма, почата з ініціативи Стокгольм­ської конференції ООН з навколишнього середови­ща (1972 р.);
  2.     програма згідно з рішеннями Генеральної Асамблеї ООН (1973 р.);
  3.      програма, спрямована на вирішення найбільш го­стрих проблем сучасної екологічної кризи (спустелення, деградації ґрунтів; погіршення якості і зменшення кількості прісних вод, забруднення Світового океану);
  4.     система спостережень за станом навколишнього середовища.
  1. Заповідники України — це:
  1.      Канівський, Розточчя, Медобори;
  2.     Чорноморський, Асканія Нова, Луганський;
  3.      Березинський, Біловезька пуща, Поліський;
  4.     Кримський, Ялтинський гірсько-лісовий, Карадазь­кий.

4. Вкажіть основні законодавчі акти, які регулюють пи­тання охорони навколишнього середовища України:

  1.      Кодекс України про надра;
  2.     Закон України про охорону атмосферного повітря;
  3.      Основний закон нашої держави — Конституція України;
  4.     Закон України про тваринний світ.

Частина III.  Завдання на встановлення відповідності.

  1.      Установіть відповідність між принципами побудови екомережі та їх характеристиками:

  1.      цілісність;
  2.      відповідність;
  3.      єдність;
  4.      ієрархічність.

  1.      підпорядкованість екомереж нижчого рангу вищим;
  2.      співмірність наявної природно-антропогенної будови
  3.      території з ландшафтною структурою території;
  4.      взаємопов’язана єдність компонентів, за якої фор­мується якісно нове ціле;
  5.      виконання природно-екологічних, соціальних і еко­номічних завдань;
  6.      територіально-функціональна, ландшафтна.
  1.      Установіть відповідність між категорією заповідного об’єкта та його назвою:

  1.      національний природний парк;
  2.      біосферний заповідник;
  3.      природний заповідник;
  4.      ботанічний сад.
  1.      Синевір;
  2.      Медобори;
  3.      Кременецький;
  4.      Асканія-Нова.

Частина IV. Завдання на встановлення логічної послідовності.

1. Розташуйте об’єкти природно-заповідного фонду України у порядку їх кількості:


  1.      пам’ятки природи;
  2.      біосферні заповідники;
  3.      заказники;
  4.      зоопарки.

2. Розташуйте законодавчу базу щодо охорони природи в Україні у хронологічній послідовності:

  1.      Закон України про охорону навколишнього середо ­вища;
  2.      Закон України про тваринний світ;
  3.      Основний закон нашої держави — Конституція України;
  4.      Закон України про атмосферне повітря.

Частина V. Завдання відкритого типу.

  1.      Дайте загальну характеристику природно-заповідного фонду України.
  2.      У контексті яких міжнародних програм відбувається розбудова екомережі України?

Контрольна робота № 2

Варіант II

Частина І.  Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

  1.      Визначте, який із принципів побудови екомережі спря­мований на виконання природно-екологічних, соціальних і економічних завдань:

  1.      поліфункціональність;
  2.      цілісність;
  3.      комплементарність;
  4.      єдність.

  1.      Вкажіть, які види називають рідкісними:
  1.      ті, які в недалекому майбутньому можуть бути за­раховані до категорії зникаючих, якщо не вжити негайних заходів-для їх збереження;
  2.      ті, які потребують охорони, але відсутність інфор­мації не дає змоги визначити, до якої саме категорії їх слід класифікувати;
  3.      ті, яким у даний час не загрожує зникнення, хоча внаслідок їх незначної чисельності або обмеженого ареолу така загроза може виникнути за несприятли­вих змін середовища існування;
  4.      ті, стан популяцій яких завдяки вжитим заходам охорони не викликає стурбованості.
  1.      Вкажіть неправильне твердження щодо природоохо­ронного виховання:
  1.      формування у людини свідомого сприйняття до­вкілля з метою вироблення гуманістичних природо­охоронних поглядів;
  2.      людина повинна стати над природою, відокремитись від неї і керувати природними процесами;
  3.      ми повинні знати, розуміти природні процеси і співпрацювати з природою, враховуючи її закони;
  4.      визнання незаперечного, факту обмеженості при­родних ресурсів.
  1.      Вкажіть твердження, яке не стосується екомережі:
  1.      єдина територіальна система, яка створена з метою поліпшення екологічних умов для формування та відновлення довкілля;
  2.      система, метою якої є підвищення природно-ре­сурсного потенціалу, збереження ландшафтного біорізноманіття;
  3.      території для місць оселення та зростання цінних видів тваринного і рослинного світу, генетичного фонду;
  4.      спеціальний маршрут для проведення екскурсій у природі.
  1.      Концепція екомережі є інтегруючою на даному етапі збереження природи тому, що:
  1.      забезпечує збереження і відтворення біологічного і ландшафтного різноманіття;
  2.      підтримує екологічну рівновагу та екобезпечний стан довкілля;
  3.      зберігає та відновлює умови невиснажливого при­родокористування;
  4.      поєднує в єдине ціле наявні концепції і системи охорони природи.
  1.      Знайдіть найбільш повне і правильне визначення кате­горії «буферна територія»:
  1.      структурний елемент екомережі;
  2.      захисна зона;
  3.      ключова природна територія для збереження біо­логічного і ландшафтного різноманіття;
  4.      зовнішнє оточення природних ядер та екокоридорів охоронними службами для захисту їх від впливу не­гативних чинників.
  1.      Вкажіть, яка з наведених тварин, занесених до Червоної книги України, належить до типу Членистоногі:

  1.      жовтопуз;
  2.      гага звичайна;
  3.      жук-олень; 
  4.      тхір степовий.

  1.      Вкажіть біосферний заповідник серед категорій запо­відних об’єктів:

  1.      Чорноморський;
  2.      Подільські Товтри;
  3.      Вижницький;
  4.      Кримський

Частина II. Завдання з вибором декількох правильних відповідей.

  1.      Згідно з концепцією 1992 року з охорони біорізноманіття причиною його зменшення названо:
  1.      незбалансоване використання земельних ресурсів;
  2.      виснажливе використання природних екосистем;
  3.      зниження рівня техногенних забруднень природних компонентів;
  4.      збільшення площ під лісами та іншою природною рослинністю.
  1.      Вкажіть шляхи збереження видового різноманіття ор­ганізмів:
  1.      формування екомережі, в якій заповідні території виконують функції основних структурних елементів;
  2.      формування транскордонних елементів екомережі;
  3.      створення міцної правової бази;
  4.      складання Чорного списку.

3. Найважливіші заходи щодо охорони генофонду рослин і тварин:


  1.      створення заповідників і заказників;
  2.      утримання і розведення рідкісних тварин у неволі;
  3.      залужування осушених торфовищ;
  4.      розведення рідкісних рослин у спеціальних госпо­дарствах.

  1.      «Чорний список» — це:
  1.      відомості про цінні види;
  2.      загальна характеристика флори і фауни;
  3.      опис видів, які потребують спеціальних заходів щодо їхньої охорони;
  4.      відомості про види, відсутність достовірних їх зна­хідок протягом останніх 50 років.

Частина III.  Завдання на встановлення відповідності.

  1.      Установіть відповідність між категорією заповідного об’єкта та його роллю у природоохоронній діяльності.

  1.      заповідники; б) національні природні парки; в)пам’ятки природи; г) заказники.

  1.      збереження цінних природних, а також історико - культурних комплексів та об’єктів;
  2.      збереження і відтворення певних природних комп­лексів або окремих видів організмів;
  3.      природоохоронні науково-дослідні установи загаль­нодержавного значення, які створюються з метою збереження у природному стані типових для даної місцевості або унікальних природних комплексів;
  4.      окремі унікальні природні утворення, які мають при­родоохоронне, наукове, естетичне або пізнавальне значення;
  5.      вивчення, збереження, акліматизація та ефективне господарське використання рідкісних та інших видів як місцевої, так і світової фауни.
  1.      Установіть відповідність між терміном та визначенням.

  1.      заповідання;
  2.      охорона природи;
  3.      природокористування;
  4.      природно-заповідний фонд.

  1.      сукупність усіх форм використання природного ре­сурсного потенціалу і заходів щодо його збереження;
  2.      процес вилучення природної території чи акваторії зі сфери усталеного господарського використання для природоохоронних та інших еколого-соціальних цілей;
  3.      природно-територіальна система, яка відображає частину мережі особливо охоронюваних природних територій різних категорій та рангів і забезпечує еко­логічну стабільність і повне збереження біотичногоі ландшафтного різноманіття в окремому районі чи загалом у країні;
  4.      наука про збереження природи, раціональне вико­ристання та відтворення її природних багатств;
  5.      передбачення можливої поведінки природних систем унаслідок впливу природних процесів і людської діяльності.

Частина IV. Завдання на встановлення логічної послідовності.

  1.      Розмістіть елементи стратегії виживання людства у ло­гічній послідовності:
  1.      безвідходні технології;
  2.      використання нетрадиційних джерел енергії;
  3.      регулювання кількості населення;
  4.      зменшення забруднення довкілля.
  1.      Види, занесені до Червоної книги, залежно від стану їхніх популяцій та ступеня загрози зникнення поділяють на сім категорій. Розмістіть категорії видів у порядку зменшення загрози зникнення.

  1.      відновні види; б)зникаючи види;в) зниклі види; г) рідкісні види.

Частина V.  Завдання відкритого типу.

  1.      Охарактеризуйте основні аспекти ландшафтного різно­маніття.
  2.      Чим, на вашу думку, екомережа відрізняється від за­повідної мережі.
docx
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку