Контрольна робота 9 клас
Академічний рівень
З літератури ХХ століття
Тестові завдання
Варіант 1
Початковий рівень (3 бали)
Завдання з однією правильною відповіддю
1. Автором поетичного збірки «Око» є:
А М. Сарма-Соколовський;
Б А. Мойсієнко;
В В. Герасим’юк;
Г М. Мірошниченко.
2. За професійною спрямованістю Г. Многогрішний (І. Багряний «Тигролови) був:
А лікарем-хірург;
Б інженером-авіаконструктором;
В військовим;
Г археологом.
3. Верлібр — це:
А особлива форма естетичного освоєння світу, при якій зберігається його предметно-чуттєвий характер, його цілісність, життєвість, конкретність;
Б слово або вираз, вжитий у переносному, образному значенні;
В короткий віршований ліроепічний твір, часто побудований на якомусь народному анекдоті, приказці або казковому мотиві;
Г вид віршування, що стоїть на межі між віршем і прозою, в якому немає рими, постійного розміру.
Середній рівень (3 бали)
Завдання з двома правильними відповідями
4. Символізм роману «Тигролови» виявився у:
А Прізвищах персонажів;
Б Коханні Григорія та Наталки;
В У способі переходу героями радянського кордону;
Г У прізвиську собаки.
Д Образі поїзда, що мчав у тайгу;
5. Визначіть ті художні засоби, які мають місце у творі М. Сарми-Соколовського «Дзвін гетьмана Івана Мазепи»:
А синекдоха;
Б метафора;
В епітет;
Г гіпербола;
Д анафора;
6. М. Сарма-Соколовський був:
А етнографом-фольклористом;
Б мандрівним філософом;
В літературним критиком;
Г Художником
Д поетом
Достатній рівень (3 бали)
7. Установіть відповідність між героями твору І. Багряного «Тигролови» і їх характеристикою.
1. Григорій Многогрішний;
2. Тунгуз Пятро Дядов;
3. Дід Сірко;
4. Майор Медвин.
А «О старий дідуган стільки надивився за життя, стільки думав над усім і розумів навіть, чим що дише, що міг би консультувати багатьох вчених і професорів з цих питань;
Б «Почорніле обличчя з міцно стиснутими щелепами заросло щетиною, на круглому лобі дві глибокі зморшки сторч між крилами брів, а в зморшках сіль від поту. Одна брова тремтить,
і від того таке враження, ніби брови ті пориваються полетіти;
В «Бравий герой і грізний суддя та володар душ людських і плюгавий злодюжка, порушник закону нетрів»;
Г «Він прожив все життя отак, сам-один, як палець на величезні простори. Мисливець і був повним господарем. В нього вже не було зубів, а сам він — як сухенький зморщений грибок. Жив з того, що ловив рибу, а іноді і вивірку»;
Д «Гість виплутався з кущів і підійшов, розпливаючись в широку радісну посмішку цілим своїм квадратовим, косооким обличчям. Присадкуватий і добродушний».
8. Що таке паліндром? Назвіть засновників гурту поетів-паліндромістів «Геракліт».
Високий рівень (3 бали)
9. Напишіть твір – мініатюру на тему
Сильна людина ніколи не зламається ( за романом І. Багряного «Тигролови»)
Контрольна робота 9 клас
Академічний рівень
З літератури ХХ століття
Тестові завдання
Варіант 2
Початковий рівень (3 бали)
Завдання з однією правильною відповіддю
1. Хто із зазначених нижче письменників не належить до представників зорової поезії:
А М. Сарма-Соколовський;
Б М.Мірошниченко;
В В. Герасим’юк;
Г В. Женченко.
2. «Зоологічним націоналістом, дияволом в образі людини» у творі названо:
А Григорія Многогрішного;
Б майора Медвина;
В Дениса Сірка;
Г Йосипа Сталіна.
3. Роман — це …
А художньо-публіцистичний жанр літератури, в основі якого лежать реальні факти, які зображено в сатиричному або гумористичному плані;
Б драматичний твір, де зображують нерозв’язані моральні проблеми, що призводять, як правило, до загибелі героя;
В великий за обсягом, складний за будовою прозовий епічний твір, в якому життя людей розкривається на тлі історичних або соціально вагомих обставин;
Г невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному епізоді з життя одного персонажа (іноді кількох).
Середній рівень (3 бали)
Завдання з двома правильними відповідями
4. Чому звиклий до конспірації Григорій Многогрішний відкрито розписується на снігу після розправи над ворогом:
А Нехтує безпекою, бо більше немає кого боятися
Б Залишає умовний сигнал;
В Робить це підсвідомо
Г Указує на невідворотність кари
Д Уважає цей вчинок не вбивством, а виконанням вироку.
5.Що споріднювало сім’ю Сірків і Григорія?
А національність;
Б місце народження;
В політичні погляди;
Г мисливство
Д моральні цінності
6. Як М. Сарма-Соколовський у поезії «Дзвін гетьмана І. Мазепи» ставиться до історичної постаті Петра І? Він його:
А возвеличує і схвалює;
Б намагається принизити;
В шанує за важливість проведених ним реформ у державі;
Г критикує
Д зневажає.
Достатній рівень (3 бали)
7. Установіть відповідність між героями твору І. Багряного «Тигролови» і їх характеристиками.
1. Гриць Сірко;
2. Сірківна;
3. Наталка ;
4. Макієнко.
А «І в ній кров бурхає так, як і в кожної тварини тут, як у пантери, чи в рисі, чи в тигра»;
Б «Вона виглядає ще молодо й бадьоро. І голос у неї такий, як у дочки, тільки не такий гострий, якийсь тепліший, ближчий;
В «Нащадок славного роду — закинений до далекої-далекої землі химерною долею»;
Г «Був з людей старого гарту — гостинний, з чуттям власної гідності;
Д «Високий, дебелий красень. Молодий — років 25. На ньому військовий старенький френч. На ногах ічаки, на голові набакир кепка, а з-під неї буйний чуб кучерявиться».
8. Що таке візуальна (зорова) поезія? Хто з представників візуальної поезії перебував у ГУЛАГу?
Високий рівень (3 бали)
9. Напишіть твір – мініатюру на тему
Звіролови чи людолови? (за романом Івана Багряного "Тигролови")