Контрольна робота з теми "Дієприкметник" 7 клас

Про матеріал
Контрольна робота з тели "Дієприкметник" для учнів 7 класу. Робота має два варіанти. У кожному варіанті по 12 завдань з них: 6 тестових завдань; та 6 практичних. До 6 практичних входить: утворення дієприкметників від поданих слів, написання речень розкриваючи дужки, установитьи відповіднісь, робота з текстом та написання твору-мініатюри
Перегляд файлу

Контрольна робота

з теми “Дієприкметник”

І варіант

1. Продовжити визначення: «Дієприкметник – це …»

2. Ознаки яких частин мови має дієприкметник?

А) дієслова та іменника;                        Б) іменника та числівника;

В) прикметника та іменника;                Г) дієслова та прикметника

3. Знайдіть рядок, в якому всі слова – дієприкметники:

а) здичавілий, засмаглий, веселий, прочитаний, сяючий;

б) огорнутий, встигаючий, опалений, освітлений, написаний;

в) розгорнутий, теплий, сонний, весняний, одягнутий;

г) зроблений, квітучий, світліючий, гарний, зимовий. 

4. Знайдіть рядок, де всі слова – пасивні дієприкметники минулого часу:

а) потемнілий, засмаглий, загиблий, засолений, зблідлий;

б) обвітрений, стертий, виражений, витертий, митий;

в) збудовано, побілено, прочитано, розгорнуто, вирізьблено;

г) зеленіючий, встигаючий, тремтячий, сплячий, працюючий.

5. Знайдіть рядок, в якому допущена помилка:

а) не замкнений портфель, не пригаданий вірш, не закінчена картина;

б) город посаджено, хату збудовано, книгу дописано;

в) здоровенний будинок, височенне дерево, запечена риба;

г) насипаний пісок, запропонований десерт, відчинене вікно. 

6. Позначте, у яких з поданих речень є дієприкметниковий зворот

А) Попереду йшов помолоділий Лукан у білій сорочці в півнях .

Б) Велетенський диск розпеченого голубого світила повільно рухається над безживними розсипищами чорних і брудно-коричневих скель

В)Фіалкові барви заходу сонця, навислі над червоними смугами, зачаровували митця.

Г) За селом починалося розкидане в горах та глибоких ярах село.

Ґ) Чинник везіння, посідаючий у житті людини вагоме місце, часто сприяє її розвиткові.

7. Від поданих дієслів утворіть усі можливі форми дієприкметників (активні дієприкметники теперішнього і минулого часів, пасивні дієприкметники минулого часу); наприклад: спостерігати – спостерігаючий.

Спостерегти, дописати, порудіти, рудіти, пройти, встелити, жовтіти, пожовтіти, пофарбувати, завершувати.                                                   

8. Переписати речення, розкриваючи дужки. Поставити, де треба, розділові знаки, надписати дієприкметники.

1. На галявині вже (збудований) хату, (засаджений) городець (Леся Українка). 2. На полях ще трава не (косити), у полях красуються жита (П.Воронько). 3. Від землі йде духмяний аромат (зів’янути) трав (Я.Баш.). 4. (Посивіти) волосся пасмами спадало на чоло закривало очі. 5. Сніг (почорніти) під весну уже не радував дітей.                            

9. Переписати речення, розкриваючи дужки. Виділити і підкреслити дієприкметниковий зворот.

Через усю Вербівку стеляться сукупні городи та левади (не)огороджені тинами (І.Нечуй-Левицький).

10. Встановити відповідність.До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. З’ясуйте, в яких рядках подані словосполучення є :

1.Активними дієприкметниками теперішнього часу

2. Активними дієприкметниками минулого часу

3. Пасивними дієприкметниками

4. Безособовими формами на –но, -то.

5. Прикметниками

А) сердитий вітер, смачна ягода, хворий батько; зелений килим;

Б)вишитий рушник, обсипаний борошном, отримана листівка, перев’язана рука;

В)думати вдвох, розрізати навпіл, почервоніти від сорому, співати пісню;

Г)завдання виконано, сорочку вишито, шлях пройдено, підлогу вимито;

Ґ) посивілий дідусь, зів’яла троянда, пригорілий пиріг, достиглий врожай;
Д) палаючий обрій, зеленіючий очерет, згасаючі зорі, крокуюча тінь.

11. Завдання за текстом

(1)Традиційна українська хата воістину колиска нашого народу.(2) Кожна господиня дбайливо доглядала своє житло.(3) Тому в хаті завжди було чисто вибілено розмальовано кольоровою глиною оздоблено витинанками утикано квітами.(4)В інтер’єрі хати, в усій організації внутрішнього її простору відбиваються численні народні традиції і символи, звичаї і обряди.(5) Стіл застелений полотняною скатертиною. (6) Долівка потрушена свіжою травою.

ЗАВДАННЯ ДО ТЕКСТУ:

1. Невідмінювані дієслівні форми на –но, -то є у реченні:

А) другому , Б) третьому, В) п’ятому , Г) шостому;

2. В якому реченні пропущено розділові знаки

А) першому, Б) другому, В) третьому, Г) четвертому;

3. В якому реченні є дієприкметники?

А) третьому, Б) п’ятому, В)шостому, Г) такого речення немає;

12. Творче висловлювання

Складіть твір-мініатюру, використовуючи дієприкметники та дієприслівникові звороти, на тему: «Згаяного часу конем не наздоженеш»

 

 

Контрольна робота

з теми “Дієприкметник”

ІІ варіант

1. Продовжити визначення: «Дієприкметниковий зворот – це …»

2. Виділіть правильне визначення дієприкметника:

А) особлива форма дієслова;           Б)особлива форма прикметника;

В) самостійна частина мови;           Г) службова частина мови.

3. Знайдіть рядок, в якому всі слова – дієприкметники:

а) метений, битий, виготовлений, винесений, стихаючий;

б) небачений, намальований, сухий, висушений, співаючий;

в) летючий, задимлений, нагодований, літній, теплий;

г) відкритий, заклеєний, поневолений, вільний, ув’язнений.

4. Знайдіть рядок, в якому допущена помилка:

а) не замкнений портфель, не пригаданий вірш, не закінчена картина;

б) город посаджено, хату збудовано, книгу дописано;

в) здоровенний будинок, височенне дерево, запечена риба;

г) насипаний пісок, запропонований десерт, відчинене вікно. 

5. Знайдіть рядок, де всі слова – активні дієприкметники минулого часу:

а) потемнілий, засмаглий, загиблий, зблідлий;

б) обвітрений, стертий, виражений, витертий, митий;

в) збудовано, побілено, прочитано, розгорнуто, вирізьблено;

г) зеленіючий, встигаючий, тремтячий, сплячий, працюючий.

6. Дієприкметники слід відрізняти від невідмінюваних безособових дієслівних форм на -но, -то. Позначте правильні твердження.

А)Хай буде вік прожито як належить . Слово прожито — безособове дієслово на-то.

Б) Кожній людині відкрито в нас путь, якщо вона хоче трудящою буть. Слово відкрито – не є безособовою дієслівною формою.

В) Гарячі ночі й дні пов'язані спільною таємницею літа. Від пасивного дієприкметника пов'язані можна утворити безособове дієслово пов 'язано.

Г) Чепурний будиночок у кінці вулиці збудовано напрочуд швидко. Слово збудовано — пасивний дієприкметник.

Ґ). 1604 року було здобуто турецьку фортецю Варну, але не з моря, а з річки. Дієслівна форма на -то здобуто підкреслює результат дії, а не саму дію.

7.  Від поданих дієслів утворіть усі можливі форми дієприкметників (активні дієприкметники теперішнього і минулого часів, пасивні дієприкметники минулого часу); наприклад: спостерігати – спостерігаючий. Виділити суфікси, надписати, яка форма утвореного дієприкметника.

Обмірковувати, наступати, лікувати, аналізувати, сходити, змолотити, товкти, зобразити, запрягти, з’їздити.                                                                                                     

8. Переписати речення, розкриваючи дужки. Поставити, де треба, розділові знаки, надписати дієприкметники.

1. Я пам’ятаю вірші (вивчити) на уроках української літератури. 2. На вечорі виступали з читанням своїх віршів (починати) письменники. 3. Мовчання і тиха скорбота залягли в (заніміти) залі (І.Цюпа). 4. Я хочу бачити світ (розплющити) очима (І.Драч). 5. Останній екзамен (складений) школу (закінчений) (О.Донченко).                                                                         

9. Переписати речення, розкриваючи дужки. Виділити і підкреслити дієприкметниковий зворот. Зробити морфологічний розбір утвореного дієприкметника.

Тепла ніч (наповнити) степовими пахощами пропливла над Асканією (О.Гончар).

10. Встановити відповідність. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. З’ясуйте, в яких рядках подані словосполучення є :

1.Активними дієприкметниками теперішнього часу

2. Активними дієприкметниками минулого часу

3. Пасивними дієприкметниками

4. Безособовими формами на –но, -то.

5. Прикметниками

А) сердитий вітер, смачна ягода, хворий батько; зелений килим;

Б)вишитий рушник, обсипаний борошном, отримана листівка, перев’язана рука;

В)думати вдвох, розрізати навпіл, почервоніти від сорому, співати пісню;

Г)завдання виконано, сорочку вишито, шлях пройдено, підлогу вимито;

Ґ) посивілий дідусь, зів’яла троянда, пригорілий пиріг, достиглий врожай;
Д) палаючий обрій, зеленіючий очерет, згасаючі зорі, крокуюча тінь.

11. Завдання за текстом

(1)Традиційна українська хата воістину колиска нашого народу. (2) Кожна господиня дбайливо доглядала своє житло. (3) Тому в хаті завжди було чисто вибілено розмальовано кольоровою глиною оздоблено витинанками утикано квітами. (4)В інтер’єрі хати, в усій організації внутрішнього її простору відбиваються численні народні традиції і символи, звичаї і обряди. (5) Стіл застелений полотняною скатертиною. (6) Долівка потрушенасвіжою травою.

ЗАВДАННЯ ДО ТЕКСТУ:

1. Невідмінювані дієслівні форми на –но, -то є у реченні:

А) другому , Б) третьому, В) п’ятому , Г) шостому;

2. В якому реченні пропущено розділові знаки

А) першому, Б) другому, В) третьому, Г) четвертому;

3. В якому реченні є дієприкметники?

А) третьому, Б) п’ятому, В)шостому, Г) такого речення немає;

12. Творче висловлювання

Складіть твір-мініатюру, використовуючи дієприкметники та дієприслівникові звороти, на тему: «Згаяного часу конем не наздоженеш»

 

 

 

docx
Додано
1 лютого
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку