Контрольна робота (тестові завдання) з теми «Дієприслівник»
Мета: перевірити рівень сформованості правописних умінь та навичок учнів; розвивати навички використовувати практично здобуті знання
I-II рівень
1.Дієприслівник –це:
а) частина мови;
б) особлива форма дієслова;
в) другорядний член речення.
2.Дієприслівник поєднує ознаки:
а) прикметника й дієслова;
б) дієслова й прислівника;
в) дієслова , прислівника , прикметника.
3.У реченні дієприслівник виступає:
а) означенням;
б) присудком;
в) обставиною.
4. Позначте рядок , у якому є дієприслівники:
а) побачений, виконаний, виконуючи;
б) виконавши, робивши, намалювавши;
в) намалювавши, стрибаючи, прочитаний.
5. Укажіть дієприслівники, які пишуться разом з не :
а) (не)пишучи, (не)хтуючи, (не)писавши;
б) (не)хтуючи, (не)навидячи, (не)покоячись ;
в) (не)люблячи, (не)думаючи, (не)бажаючи.
6. Дієприслівниковий зворот –це…
а) другорядний член речення;
б) прислівникове словосполучення;
в) дієприслівник із залежним від нього словом.
Кожне завдання 0,5 бала). Усього 3 бали.
III рівень
1. Від поданих слів утворіть дієприслівники недоконаного та недоконаного виду.
Малювати, вітати, знати, читати , пробачити. (2 бали)
2. Запишіть речення , розставити розділові знаки, підкреслити члени речення.
Він звернув з дороги на траву і забувши свою філософію почав рвати квіти.
Можна бачити зорі і не дочекавшись настання темряви. (2бали)
3. Знайти граматичну або пунктуаційну помилку помилку в реченнях.
Ішовши додому, мене застав дощ. (0, 5 б.)
Василько стомившись сів на пеньок відпочити. (0,5 б.)
Кобзар умовк, сумуючи. (0,5 б.)
Іду собі ні на що особливо не зважаючи. (Кожне речення по 0,5 б.)
IV рівень
Складіть твір-мініатюру, уживаючи дієприслівники та дієприслівникові звороти на тему «Улюблена справа». (3 бали)