КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1
Фонетика. Орфографія
І варіант
1. Укажіть рядок слів, у яких буква я позначає два звуки:
а) п’явка, яструб, ясний, Лук’яненко;
б) рішення, тигреня, рілля, ясочка;
в) заряд, ялівець, тихоня, краля;
г) Ярослав, В’ячеслав, Святослав, Яків.
2.У якому рядку в слові допущено орфографічну помилку?
а) свято, буряк, міжгір'я, бур'ян, кур'єр;
б) з'єднаний, з'їхати, з'явитися, об'єм, під'їхати ;
в) роз'яснити, дит'ясла, пів'яблука, підв'язати, розм'якшити ;
г) м'ясо, м'язи, з'їзд, буря, моркв'яний
3. У якому рядку всі слова написано правильно:
а) Харків, тоньший, радість, різкий, скриньці, голці;
б) інший, ляльчин, кавказький, вишень, Горький, донецький;
в) мазь, доньчин, баский, тьмяний, матінці, меньший;
г) їдальня, різьбяр, станьте, ніжність, ненчин, плаский?
4.Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова пишуться з апострофом:
а) п..єдестал, бар..єр, б..юрократ, кутюр..є;
б) п..єса, В..єтнам, він..єтка, комп..ютер;
в) П..ємонт, п..юпітр, вар..єте, ін..єкція;
г) прем..єра, інтерв..ю, кар..єра, фортеп..яно.
5.Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка
А висаджують, зозулястий, перемивають
Б дзвонити, п’ятниць, український
В йодистий, з’єднування, сьогодення
Г підйомний, щебечуть, джміль
Д походжає, щирість, їстоньки
6.Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку
А адвокат, Калуш, гагауз
Б Карпати, матрос, чех
В узбек, Бахмач, латиш
Г казах, черкес, Прага
Д студент, інгуш, Париж
7.Разом пишуться всі слова в рядку
а) військово/спортивний, чорно/гуз, вище/згаданий
б )напів/автомат, військово/полонений, народно/господарський
в) крає/знавство, норд/острівський, темно/зелений
г) обер/лейтенант, червоно/гарячий, південно/західний.
8.Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А пр..важкий, пр..дбати
Б. пр..бережний, пр..вілля
В. пр..буття, пр..довгий
Г. пр..здоровий, пр..морозити
9. На перший склад падає наголос у слові
А. цінник Б. течія В. русло Г. випадок
10.Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка
А сер..цевий, проїз..ний, аген..ський
Б артис..ці, захис..ний, безчес..ний
В пес..ливий, пристрас..ний, буревіс..ник
Г тиж..невий, шіс..надцять, швидкіс..ний
Д радіс..ний, перехрес..ний, заздріс..ний
11.Лексичну помилку допущено в рядку
А являється прикладом
Б скасувати конференцію
В непридатний до вжитку
Г зважати на правила
12.Префікс з- треба писати в обох словах рядка
д [с]плутати, [ш]шивати
Б [с]касувати, [с]ціпити
В [с]хотіти, [ж]жалитися
Г [^формувати, [ш]шаленіти
Д [с]сунути, [с]цілювати
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4
(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти,
роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та
не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі
не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не
заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався
з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні
художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна
квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…
1. Окремо в тексті треба писати сполуку слів
А не/щастя Б. не/пересічної В. не/повторну Г. не/бачений
2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А. першому Б. другому В. третьому Г. четвертому
3. Простим є речення
А перше Б друге В третє Г четверте
4. Замість пропуску в другому реченні можна поставити всі слова, ОКРІМ
А світогляду Б звичок В поглядів Г переконань
5.Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова.
Керівника туристичного гуртка Олексія … повідомили про те, що за півтора … занять група учнів … орієнтуватися …
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А Пономаренко, місяці, навчилась, по зірках
Б Пономаренка, місяця, навчилась, за зірками
В Пономаренка, місяці, навчились, по зіркам
Г Пономаренко, місяця, навчились, за зірками
Д Пономаренка, місяця, навчились, по зіркам
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1
Фонетика. Орфографія
ІІ варіант
1.Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А вар..во, вул..чка, вовч..ня, схов..ще
Б кот..чок, печ..во, виховат..ль, вогн..ще
В водич..нька, добр..во, страхов..сько, пал..во
Г русалч..н, кринич..нька, парканч..к, згар..ще
Д плет..во, порадн..ця, посміхов..сько, доньч..н
2. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А слов’янський, маслюк, джазист
Б осяяння, юнацький, беззастережний
В блищить, каяття, європейський
Г колючий, в’юнище, їжджений
Д йодований, дзюркотіти, травиця
3. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка, ОКРІМ
А розм..якнути, бультер..єр, Лук..ян, різнобарв..я
Б рум..янець, кон..юнктивіт, інтерв..ю, В..єтнам
В відв..язати, дит..ясла, бар..єрний, Аліґ..єрі
Г солов..їний, Мін..юст, інтер..єр, між..ярусний
Д подвір..я, об..єднання, пів..юрти, пів..Європи
4.Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення, що позначається на письмі:
А. тиж..невий, контрас..ний, шіс..надцять, совіс..ний;
Б. захис..ний, балас..ний, жаліс..ний, совіс..ний;
В. проїз..ний, радіс..ний, щас..ливий, сер..це;
Г. чес..ний, корис..ний, якіс..ний, облас..ний.
5. М’який знак на місці пропуску НЕ треба писати в усіх словах рядка:
А лял..чин, кін..чик, щас..тя
Б совіс..тю, близ..ко, американ..ський
В ковз..кий, камін..чик, сер..йозний
Г познач..мо, кин..мо, ріж..мо
Д л..лється, секретар.., пол..ський
6. Позначте рядок, у якому в усіх іншомовних словах пишуться подвоєні літери:
А. тон..а, телеграм..а, кор..еспондент, кілограм..;
Б.Марок..о, гол..андець, ван..а, ір..аціональний;
В. лібрет..о, іл..юстрація, ал..ея, нет..о;
Г. пан..о, пен..і, груп..а, контр..еволюція.
7.Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова пишуться з апострофом:
А. п..єдестал, бар..єр, б..юрократ, кутюр..є;
Б .п..єса, В..єтнам, він..єтка, комп..ютер;
В. П..ємонт, п..юпітр, вар..єте, ін..єкція;
Г.прем..єра, інтерв..ю, кар..єра, фортеп..яно.
8. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова пишуться з м`яким знаком:
А. конферанс..є, ател..є, н..юанс, біл..ярд;
Б.порт..єра, міл..ярд, с..юїта, монпанс..є;
В. порт..є, модел..єр, горел..єф, ескадрил..я;
Г.бракон..єр, Н..ютон, Севіл..я, с..юрприз.
9. Правильно написано всі слова в рядку
А спитати, росхвалений, прибічник, беззбройний
Б скаламутити, безквитковий, розжувати, приточений
В призвище, зціпити, безхарактерний, розквіт
Г розказати, бесхатько, зцементувати, примазатись
10. Через дефіс треба писати всі складні прикметники рядка
А лимонно/жовтий, лимонно/кислий, лимонно/ванільний
Б суспільно/політичний, суспільно/корисний, суспільно/економічний
В південно/український, південно/західний, південно/кримський
Г садово/городній, садово/дачний, садово/парковий
Д науково/дослідний, науково/популярний, науково/подібний
11. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А радіст..ю, нездолáн..ий, зіл..я
Б зван..я, жовч..ю, розрізан..ий
В завдан..я, велич..ю, старан..о
Г зроблен..ий, забут..я, с..авець
Д піч..ю, стоптан..ий, священ..е
12. Правильно утворено всі імена по батькові в рядку
А Юрійович, Петрівна, Валерієвич
Б В’ячеславівна, Євгенович, Кузьмич
В Святославович, Матвійович, Ігоревна
Г Іванівна, Іллінічна, Геннадійович
ІІ рівень
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4.
(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч,
і зупинитися посеред степу. (2)Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу,
ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би
глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4)А ще краще – на віковічного дуба,
адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка […]. (5)Вітер – це ілюзія
руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.
1. Окремо в тексті треба писати сполуку слів
А як/би Б на/зустріч В на/силу Г до/долу
2.На місці пропуску в четвертому реченні має бути слово
А втома Б потуга В завада Г перепона
3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В третьому Г четвертому
4. Однорідними додатками ускладнено речення
А друге Б третє В четверте Г п’яте
5. Прочитайте фрагмент тексту
Уперше ступаючи на стародавню бруківку (1)В/вічного міста навесні 1837 року, Гоголь стає обожнювачем (2)Р/рима, його чудовим знавцем. Працюючи над (3)«М/мертвими душами», він часто полишає перо на своєму вузенькому пюпітрі й відвідує пам’ятки минувшини, розкішні (4)Р/римські палаци, а до улюбленого друга й порадника (5)К/колізею йде з мольбертом і фарбами.
З малої букви треба писати слово після цифри
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5