Контрольна робота містить тестові завдання (з однією правильною відповіддю, з кількома правильними відповідями, на встановлення відповідності) з теми "Головні та другорядні члени речення. Односкладні речення. Неповні речення", а також практичні ( перетворити односкладні речення на двоскладні, а двоскладні - на односкладні; поставити розділові знаки в реченнях; зробити синтаксичний розбір речення).
8клас. Контрольна робота №2
Головні та другорядні члени речення. Односкладні речення. Неповні речення
Завдання з вибором однієї правильної відповіді______________ _(3б)
1. Дійова особа граматично не виражається в:
а) означено-особовому реченні;
б) неозначено-особовому реченні;
в) безособовому реченні;
г) узагальнено-особовому реченні.
2. У якому рядку між групою підмета і групою присудка потрібно ставити тире?
а) Символи, звичаї, традиції, рідна мова, мамина пісня це корені народу.
б) Він рідний нашим городам і селам.
в) Наша мова свята.
г) Місто наше невелике.
3. У якому рядку всі прикладки написані правильно?
а) журнал «Дніпро», читаємо «Кобзаря», Гора Говерла, заєць-русак;
б) сон-трава, Батьківщина-мати, бібліотека імені І.Франка, ріка Десна;
в) Берда-ріка, учитель фізик, медаль «За відвагу», школа імені В. Симоненка;
г) дівчина-Оксана, цукерки «Вечірній Київ», жук-олень, звіробій-трава.
4. Виберіть безособове речення, головний член якого виражений інфінітивом:
а) Гарно тут, безтривожно.
б) Смеркалося.
в) Можна вибрать друга і по духу брата…
г) У хаті було чисто та гарно, як у квітнику.
5. Позначте рядок, у якому правильно поставлено тире в неповному реченні:
а) Сміле слово – то наші гармати, смілі вчинки – то наші мечі.
б) Розум у голові – червоне золото.
в) На обрії – химерна поема гір.
г) Говорити – річ нудна.
6. Виберіть рядок, у якому подано двоскладне речення:
а) Любіть життя, шануйте кожен день.
б) Без труда нема плода.
в) За одного письменного трьох неписьменних дають, та й то не беруть.
г) Зорі в небозводі.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
7.Укажіть односкладні називні речення: (1 б)
а) Листя зелене.
б) Весна і квітень. Сонце і дорога.
в) Золота осінь .
г) А далі на північ – хвойні ліси.
Завдання на встановлення відповідності
8. Установіть відповідність: (2 б)
Односкладне речення |
Приклад |
1 означено - особове |
А У чужому домі не порядкуй. |
2. неозначено-особове |
Б У повітрі пахло свіжим ранком. |
3. узагальнено-особове |
В Люблю вночі на небеса дивитись. |
4. безособове |
Г На зустріч з учнями запросили поета. |
9.Установіть відповідність: (1,5 б)
Види присудків |
Приклади |
1.Простий дієслівний |
а) Культура мови – це духовне обличчя людини. |
2. Складений дієслівний |
б) Буду я навчатись мови золотої. |
3. Складений іменний |
в) Люди повинні більше дивитись на зорі, на Стожари. |
|
г) Екскурсовод запропонував оглянути експозицію. |
10. Переробіть двоскладні речення на односкладні, а односкладні на
двоскладні: (1,5б)
а) Посиджу над річкою, помовчу й подумаю.
б) До Калинівки вже недалеко.
в) Ми дихаємо вільно й легко.
11.Зробіть синтаксичний розбір речення: (1б)
Питай не старого, а бувалого (Народна творчість).
12. Поставте розділові знаки в реченнях: (2б)
а) Бджола ранить жалом а людина словом.
б) Андрій додому поспіша а сонце у зеніт.