Контрольна робота з теми "Просвітництво"

Про матеріал
Можливість оцінити якість знань учнів, спрямувати педагога на подальшу роботу.
Перегляд файлу

І варіант

Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь —

1 бал, усього — 6 балів)

1. До художніх напрямів Просвітництва не належить:

а) романтизм; б) класицизм;

в) реалізм; г) сентименталізм.

2. Гуллівер, за задумом Дж. Свіфта, був:

а) винахідником і мандрівником;

б) письменником і землеробом;

в) лікарем і капітаном корабля;

г) військовим та інженером.

3. Боротьба в Ліліпутії точилася між прихильниками:

а) крислатих і некрислатих капелюхів;

б) високих і низьких підборів;

в) широких і вузьких ременів;

г) монархістів і республіканців.

4. «Вільшаний король» у Й. В. Ґете є уособленням:

а) ворогів держави; б) чаклунства;

в) дитячої казки; г) темних сил природи.

5. Основна думка поезії «Травнева пісня» Й. В. Ґете — це:

а) критика песимістів;

б) заклик до свободи та справедливості;

в) уславлення природи й кохання;

г) уславлення переможців.

6. Ода «До радості» Ф. Шиллера стала Гімном Євросоюзу:

а) тому що радо вітає веселих і дотепних людей;

б) на честь Л. ван Бетховена;

в) тому що закликає до єднання людей на основі добра й справедливості;

г) для вшанування батьківщини Ф. Шиллера.

Достатній рівень (3 бали)

7. Схарактеризуйте образ Прометея з однойменного твору Й. В. Ґете.

Високий рівень (3 бали)

8. Виконайте одне із завдань (за вибором):

а) напишіть твір «Ідеї Просвітництва, актуальні в наш час»;

б) складіть лист-пропозицію до Європарламенту щодо вдосконалення європейського суспільства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант ІІ

Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь —

1 бал, усього — 6 балів)

1. Представником літератури Просвітництва не є:

а) Ф. Шиллер; б) Дж. Свіфт;

в) Сервантес; г) Й. В. Ґете.

2. ліліпути були меншими за звичайну людину:

а) утричі; б) удвадцятеро;

в) удванадцятеро; г) удесятеро.

3. Боротьба в ліліпутії точилася між прихильниками:

а) ісламу та буддизму; б) високих і низьких підборів;

в) язичництва і християнства; г) католицизму і протестантизму.

4. Твір Й. В. Ґете «Вільшаний король» належить до жанру:

а) балади; б) оди;

в) сонета; г) елегії.

5. У творі Й. В. Ґете «Прометей» протиставлено образи:

а) Добра та Зла; б) Прометея та Зевса;

в) Сили та Влади; г) Афіни та Венери.

6. Головна просвітницька ідея оди «До радості» Ф. Шиллера полягає у:

а) зверненні до розуму як основного чинника прогресу;

б) заклику до загальної освіти;

в) прославлянні оптимізму, гумору, усього радісного;

г) заклику до об'єднання людства.

Достатній рівень (3 бали)

7. Схарактеризуйте образ Гуллівера за романом Дж. Свіфта.

 Високий рівень (3 бали)

8. Виконайте одне із завдань (за вибором):

а) напишіть твір «Вічні художні образи у творах письменників-просвітників»;

б) складіть діалог про те, як в оді «До радості» відбито потяг більшості наших співвітчизників до європейського вибору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Прометей» Гете аналіз Рік написання — 1773

Тема: змалювання протистояння титана Прометея та Зевса.

 Ідея: засудження тиранії та самодержавства, уславлення самопожертви та сили духу у боротьбі з деспотичною владою.

Художні засоби вірша «Прометей» Гете — епітети: розжареним приском; заблудлі очі; паланні святім. — риторичне звертання: вгорни небо твоє, Зевсе, імлою хмар; не знаю нікого біднішого під сонцем, ніж ви, богове!; — риторичні запитання: хто допоміг гордість титанів мені здолать? хто від смерті мене врятував, від долі раба?; чи не ти само це звершило, серце, в паланні святім?; Тебе шанувати? Чому?. — метафори: нещедро ви живлите данням офір і дихом молитов вашу величність; діти, дурники, повні надії; звертав свої заблудлі очі до сонця, чи нема там вгорі вуха, що скарги мої почуло б, серця, що так, як моє, пригноблених би пожаліло; дякуючи за рятунок тому, хто спить у високості; пуп’янки мрій достигли. — повтори: щоб мучитися, щоб ридати, щоб втішатися, щоб радіти. — порівняння: гроза порівнюється з грою маленького хлопчика. «Прометей» Гете композиція Твір побудовано у формі монологу Прометея. Вірш складається із 7 строф, написаних без рими (білий вірш). 1 строфа – прохання до Зевса залишити людині її землю, її будинок, тобто, все, що їй рідне. 2 строфа висловлює зневагу до богів. У третій та четвертій строфі згадується минуле дитинство та дитяча наївність героя. 5 строфа  звинувачує Зевса у впертості, байдужості до людини. 6 строфа – Прометей загартувався, став особистістю. 7 строфа – Прометей став бунтівником, який відчуває радість від жаданої свободи. Вірш «Прометей» — це темпераментний монолог заступника людей Прометея, який кидає тиранові Зевсу виклик, стверджуючи, що верховний небожитель — лише породження людських забобонів і страхів. Цей вірш, як і сам Прометей, є закликом до знищення богів, протесту проти авторитетів, мертвих традицій, до самоствердження сильної духом людини та, зрештою, до піднесення людської величі.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/virsh-prometey-gete-analiz/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Ода до радості" — ода, написана Фрідріхом Шиллєром для

дрезденської масонської ложі, у якій звеличується єдність усіх людей.

 

Рік написання — 1785. Тема — заклик в пісні людям об»єднатися.

Ідея — возвеличення єдності усіх людей. Ода «До радості» стала гімном

Європейського союзу, тому що вона містить заклик до світового суспільства стати єдиним,

зрозуміти, що ми всі рівні і підкорюємся Богу.

 

 

 

Риторичні звертання: Радосте, небесна іскро! Обнімітесь,

міліони! Браття! певно над всі зорі Любий наш отець сидить. Поклонітесь,

мілійони! Терпіте ж, мілійони! Ви ж, єхиди ви зрадливі, Пагуба

вам, злочестиві! Браття! словом приязним Поминаймо всіх померших.

 

 

 

Риторичні запитання: Де ж небесний ваш отець?

 

 

 

Риторичні оклики: І нехай ся повна чаша Бризне з небес

вином! Генію добра не мертву Віру принесімо в жертву!

 

 

 

Порівняння: В райську церківцю твою, Ніби крильми, линем

бистро;  Судить бог, як ми самі.

 

 

 

Епітети: мізерного зерна, пишний мир, присяга

тверда, безвинну кров.

 

 

 

Метафори: нехай же й та година, Що про всіх вона єдина,

Буде в бозі сном смачним! нехай померші живі Будуть в дусі божім вік; Визвол

з пут, із тих кайданів, Що насильство знай кує; Радосте, небесна іскро!

 

 

docx
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
4719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку