Контрольна робота № 2
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ
ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ.
Ернст Теодор Амадей Гофман
«КРИХІТКА ЦАХЕС НА ПРІЗВИСЬКО ЦИНОБЕР»
Волт Вітмен «ЛИСТЯ ТРАВИ»
І варіант
Завдання 1–6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь та обведіть кружечком літеру, яка їй відповідає. (0,50 бала за кожну правильну відповідь)
Предметні компетентності
Знання
1 Рік першого видання збірки В.Вітмена «Листя трави»:
А 1850
Б 1855
В 1865
Г 1900
2 Ім'я Амадей він присвоїв собі як знак захоплення творчістю:
А Баха
Б Моцарта
В Бетховена
Г Шуберта
3 Під час Громадянської війни США В. Вітмен:
А працює вчителем
Б бере участь у бойових діях
В працює в редакції газети
Г працює в шпиталі
4 Карлик Цахес видається людям привабливим завдяки:
А трьом золотим волосинкам
Б трьом золотим ґудзикам
В чарівному золотому паску
Г трьом золотим монетам
5 Основною темою збірки поезій В.Вітмена «Листя трави» є:
А краса природи
Б духовний шлях людини
В історія Америки
Г опис життя поета
6 Справжню сутність Цахеса могли бачити:
А віряни
Б науковці
В митці
Г селяни
Діяльність
Завдання 7–8 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ, і зробіть позначки (×) у таблицях відповідей на перетині відповідних колонок і рядків.
(1 бал за кожну правильну відповідь)
7. Установіть відповідність.
Твір Автор
1 «Крихітка Цахес» А Шекспір
2 «Листя трави» Б Гомер
3 «Гамлет» В Гофман
4 «Одіссея» Г Вітмен
|
а |
б |
в |
г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
8. Установіть відповідність
Художній засіб Значення
1 Гротеск А глузливо-критичне ставлення
митця до предмета зображення
2 Гумор Б гостра критика окремих осіб чи суспільства з висміюванням, гнівним засудженням вад і негативних явищ
3 Сатира В зображення чого-небудь у
комічному вигляді
4 Іронія Г сильне викривлення зображуваного, перебільшенні чи применшенні його ознак, поєднанні різких контрастів
|
а |
б |
в |
г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
9. Заповніть таблицю «Паспорт збірки «Листя трави»
Назва |
|
Дата написання |
|
Тема |
|
Ідея |
|
Проблематика |
|
Ліричний герой |
|
Новаторство |
|
Переклади |
|
Цінності
Завдання 10–13 відкритої форми (обсяг письмової роботи обмежений кількістю рядків) (2 бали за кожну правильну відповідь)
10. Які духовні цінності втілено в образі студента Бальтазара? Чи є в нього соратники в боротьбі зі світом філістерів?
Ключові компетентності
Уміння вчитися
11. Що вплинуло на формування таланту В.Вітмена? Якими були його філософські й естетичні погляди?
Обізнаність і самовираження у сфері культури
12. Уявіть, що ви пишете літопис князівства Керепесу. Складіть його «історичний опис», назвіть правителів та основні події, які там трапилися, сформулюйте закони, що панують.
Екологічна грамотність і здорове життя
13. Які вади й небезпеки сучасного світу передбачив В.Вітмен у своїй збірці. Проти чого застерігав? До чого закликав?
Контрольна робота № 2
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ.
Ернст Теодор Амадей Гофман
«КРИХІТКА ЦАХЕС НА ПРІЗВИСЬКО ЦИНОБЕР»
Волт Вітмен «ЛИСТЯ ТРАВИ»
ІІ варіант
Завдання 1–6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь та обведіть кружечком літеру, яка їй відповідає. (1 бал за кожну правильну відповідь)
Предметні компетентності
Знання
1 Роки життя Ернст Теодора Амадея Гофмана:
А 1797-1856
Б 1694-1778
В 1776-1822
Г 1749-1832
2 Поезія В. Вітмена є:
А продовження традицій класичної американської поезії
Б новаторство тем та віршування
В наслідування поезії європейських митців
Г поезією сугестії
3 Гофман відомий не лише як письменник й видатний:
А математик
Б скульптор
В композитор
Г політик
4 Збірка В. Вітмена «Листя трави» за життя поета видавалась:
А 5 разів
Б 10 разів
В 9 разів
Г 6 разів
5 Ілюзію привабливості для Цахеса створено:
А Мошем Терпіном
Б Проспером Альпанусом
В Рожею-Гожою
Г Бальтазаром
6 Своєрідні «каталоги» в поезії В.Вітмена – це:
А переліки предметів, явищ
Б початок кожного рядка в алфавітному порядку
В вживання пауз
Г назви поезій
Діяльність
Завдання 7–8 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ, і зробіть позначки (×) у таблицях відповідей на перетині відповідних колонок і рядків.
(1 бал за кожну правильну відповідь)
7. Установіть відповідність.
Ім'я Персонаж
1 Мош Терпін А фея
2 Проспер Альпанус Б студент
3 Рожею-Гожою В чарівник
4 Бальтазаром Г професор
|
а |
б |
в |
г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
8. Установіть відповідність.
Персонаж Подія
1 Крихітка Цахес А музикант
2 Диметрій Б перший міністр
3 Александр В добрий правитель Керипесу
4 Сбіока Г обдурює людей завдяки
3-м золотим волосинкам
|
а |
б |
в |
г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
9. Заповніть таблицю «Паспорт твору «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»
Назва |
|
Дата написання |
|
Жанр |
|
Тема |
|
Ідея |
|
Проблематика |
|
Образи |
|
Авторська позиція |
|
Переклади |
|
Цінності
Завдання 10–12 відкритої форми (обсяг письмової роботи обмежений кількістю рядків). (2 бали за кожну правильну відповідь)
10. Визначте соціальні та моральні ідеї В.Вітмена, значущі для нашого часу.
Ключові компетентності
Спілкування державною мовою
11. Розкажіть, які посади Цахес обіймав і як їх досяг? У чому актуальність твору Гофмана про Цахеса у ХХІ столітті?
Соціальна та громадянська компетентності
12. Які мрії та ідеали американської нації втілив В.Вітмен у своїй творчості? Чи корисні вони для української нації?
Екологічна грамотність і здорове життя
13. Які приклади з історії або із сучасного життя ви можете навести для підтвердження передбачень Е. Т. А. Гофмана?