На допомогу вчителю тестові завдання з української літератури для визначення рівня знань, умінь та навичок учнів 9 класу з теми"Вступ. Усна народна творчість. Давня українська література."
Вступ. Усна народна творчість. Давня українська література
(9 клас)
Варіант І
І рівень Виберіть правильну відповідь:
1. До родинно-побутових пісень належать:
А) пісні про кохання та сімейне життя;
Б) пісні про підневільне становище селян;
В) пісні про сварки між чоловіком та жінкою.
2. Нерозділене кохання, зради, відчуття смутку й жалю - це тема пісні:
А) «Місяць на небі…»;
Б) «Сонце низенько…»;
В) «Цвіте терен…»;
Г) «За городом качки пливуть…».
3. Народні балади – це:
А) великі ліро-епічні твори казково-фантастичного, легендарно-історичного або героїчного змісту з драматично напруженим сюжетом;
Б) невеликі фантастичні епічні твори;
В) ліро-епічні пісенні твори легендарно-історичного або родинно-побутового змісту з описами незвичайних ситуацій, людей і вчинків. 4. «Вийде сестра - розгнуздає, Вийде мати - розпитає:
- Ой коню мій вороненький!
А де ж мій син молоденький?» – рядки з балади:
А) «Ой летіла стріла…»
Б) «Ой на горі вогонь горить…»;
В) «Бондарівна»;
Г) «Козака несуть..».
5. Слово Біблія походить з грецької мови, у якій воно означає:
А) слова;
Б) збірка книг;
В) письмо;
Г) спасіння.
6 . Установіть відповідність:
Назва пісні |
Провідний мотив
|
1) «Місяць на небі, зіроньки сяють» |
А) вірність, чесність у коханні й ніжність |
2) «Цвіте терен, цвіте терен» |
Б) отруєння коханого як помста за зраду |
3) «Сонце низенько»
|
В) нерозділене кохання, адже милий поїхав «іншої шукати» |
|
Г) торжество кохання, попри тимчасову розлуку молодої пари |
ІІ рівень
1. Притча – це… Продовжіть визначення, наведіть приклад. Назвіть основні ознаки.
2. Аналіз пісні, яку вчили напам’ять. 3. Які символи використано в баладі «Ой на горі вогонь горить»?
ІІІ рівень Написати твір-мініатюру на одну з поданих тем:
1. Народні пісні – душа народу.
2. Народні балади.
3. Знайомство з давньою українською літературою дає нам…
4. Як жити за Біблійними заповідями? 5. Біблія –священна книга мудрості тисячоліть.
Вступ. Усна народна творчість. Давня українська література
(9 клас)
Варіант ІІ І рівень Виберіть правильну відповідь:
1. Поетичні фольклорні твори, у яких життя зображується через відтворення думок, почуттів і переживань героїв – це:
А) народний епос;
Б) народна лірика; В) народна драма;
Г) народні казки.
2. Визначте, до якого виду народних пісень належать пісні про кохання:
А) родинно-побутові;
Б) соціально-побутові;
В) весільні;
Г) козацькі.
3. Назвіть найдавнішу рукописну книгу:
А) Біблія;
Б) Остромирове Євангеліє; В) «Повість минулих літ»;
Г) «Історія Русів».
4. Ліро-епічний пісенний твір легендарно-історичного або родинно-побутового змісту з описами незвичайних ситуацій, людей і вчинків – це:
А) народна дума;
Б) народна балада;
В) народна пісня; Г) історична пісня.
5 Жінки, які любили вдовиного сина (балада «Ой летіла стріла…»), асоціюються з А) павами;
Б) голубками;
В) зозулями;
Г) лебідками.
6. Установіть відповідність.
Уривок |
Легенда |
1) Вода в річках стала кров’ю, а риба загинула. |
А) про створення світу
|
2) Цього разу голуб повернувся, несу- чи в дзьобі щойно зірване оливкове листя. |
Б) про перших людей Адама та Єву
|
3) Зійдімо ж і змішаймо їхні мови, щоб вони не могли зрозуміти одне одного. |
В) про потоп на землі
|
4) Не їжте від цього дерева й не торкайтеся його, бо помрете. |
Г) про Вавилонську вежу |
|
Д) про Мойсея |
ІІ рівень
1.Балада – це… Продовжіть визначення, наведіть приклад. Назвіть основні ознаки балади як жанру фольклору.
2. Аналіз пісні, яку вчили напам’ять.
3. З яких частин і творів яких жанрів складається Біблія?
ІІІ рівень Написати твір-мініатюру на одну з поданих тем:
1. Народні пісні – душа народу.
2. Народні балади.
3. Знайомство з давньою українською літературою дає нам…
4. Як жити за Біблійними заповідями?
5. Біблія –священна книга мудрості тисячоліть.