Тренінг для педагогів «Сучасний вчитель – словесник НУШ»
Щоб бути незамінною, треба весь час змінюватися.
Коко Шанель
Виживає не найсильніший і не найрозумніший,
а той, хто краще пристовується до змін.
Чарльз Дарвін
Вчительська праця – це щоденна творчість і мистецтво
В.О. Сухомлинський
Завдання тренінгу:
-ознайомлення з роллю вчителя в НУШ , необхідністю розвитку мобільності, можливості ознайомитися з новітніми методиками викладання ;
- сприяння розвитку культури взаємодіі при роботі в парах, групах;
- створення умов для розвитку, виховання успішної особистості та для бажання вчитися упродовж всього життя.
Необхідні матеріали:
- аркуші формату А - 4 за числом груп , прості олівці, фломастери;
- картинки та картки (сніговими, сніжинки, новорічні прикраси);
- бейжики;
- презентація;
- відеоролик .
Перебіг тренінгу
І.Організаційний етап. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
1.1. Привітання
Добрий день, шановні учасники тренінгу. Я дуже рада вас бачити і сподіваюсь на вашу допомогу, підтримку і плідну співпрацю. Сьогоднішній наш тренінг має назву «Сучасний вчитель – словесник НУШ»
- Бажаю всім творчого натхнення, позитивних емоцій та активної участі у роботі.
1.2. Знайомство .
Доберіть прикметник , який найповніше характеризує вашу професійну діяльність і обгрунтуйте це.
Я – творчий вчитель, тому що … .
1.3.З`ясування емоційної готовності
- Звичайно, наша плідна робота залежить від вашого настрою.
Посміхніться один одному.
З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,
Хто чує мене – кивніть головою,
Хто бачить мене-прошу оком моргнути,
Хто любить дітей прошу плеснути і мугикнути,
Хто найвеселіший- всім усміхніться.
Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться
1.4 Вправа «Різдвяний вінок»
Зараз ми на мить станемо дизайнерами і спробуємо прикрасити різдвяний вінок . На іграшках вам потрібно написати очікування від сьогоднішнього тренінгу.
1.5. Правила роботи під час тренінгу
-Будьмо позитивними;
-Толерантність — це повага, насамперед , до самого себе;
-Найдорогоцінніше, що в нас є, це — час, використаймо його сьогодні найефективніше.
- Правило конфіденційності
-Правило вимкнутого мобільного телефона
-Правило « Вільної ноги» (Правило - якщо комусь з учасників буде дуже треба вийти, то про це не потрібно питати чи оповіщати. Треба тихенько вийти)
Поділ на групи.
Шановні вчителі, тренінг я хочу провести у вигляді подорожі, а мандрувати ми будемо на потязі . Я пропоную вам придбати квитки . Підійдіть , будь ласка, до мене і витягніть з чарівного капелюха свій квиток. ( Поділ учасників на групи) Ви сідаєте у вагон такого ж кольору , як ваш квиток і валіза на столі.
І зупинка – «Мудра»
ІІ. Теоретичний блок.
2.1 Вправа «Ментальна карта»
(учасники розшифровують поняття «Нова українська школа»)
2.2.Презентація «Сучасний вчитель НУШ»
2.3. Пам`ятка«Кошик порад педагогу».
1. Від початку й упродовж навчального процесу демонструйте дітям свою повну довіру до них.
2. Допомагайте учням формулювати мету і завдання уроку, що стоять як перед групою, так і перед кожним учнем.
3 Завжди відштовхуйтесь від того, що в учнів є внутрішня мотивація до навчання.
4. Будьте для школярів джерелом різноманітного досвіду, людиною, до якої завжди можна звернутися за допомогою, потрапивши у складну ситуацію.
5. Будьте таким для кожного учня.
6. Розвивайте в собі здатність відчувати емоційний настрій групи (класу) і приймати його (порівнювати свої дії із цим настроєм).
7. Будьте активним учасником групової взаємодії.
8. Відкрито виражайте у групі свої почуття.
9. Прагніть до емпатії, що дозволяє розуміти почуття й переживання кожного школяра.
ІІ зупинка «Творча»
ІІІ. Практичний блок
Сучасні діти — це акселерати, художні натури з високим рівнем уваги, мрійливості. Це люди прагматичні, з високим інтелектом. А високий інтелект — це гарантія того, що такою людиною важко маніпулювати. Однією з найважливіших характеристик їх інтелекту є його пластичність, гнучкість, здатність легко сприймати нову інформацію.
Сучасні діти занурені у віртуальний світ, в якому багато небажаної для них інформації. Для того, щоб не "відбирати" у них можливість бути там, але при цьому продуктивно працювати і навчатися, вчитель повинен сам навчитися використовувати можливості віртуального світу в навчальних цілях і запропонувати альтернативу учням, тобто ввести їх в світ природних і людських зв'язків і відносин , передати їм кращі зразки, способів і норми поведінки в усіх сферах життєдіяльності.
3.Вправа «Це чудово» (обмін досвідом «Що у мене виходить найкраще»)
4.Вправа «Створи FB – сторінку»
5 .Вправа Креативчик». (Учасникам надається 10 різних картинок – вони мають скласти оповідання з них, пов`язавши із новою українською школою )
6. Вправа «Я зроблю так…»
7.Печворк .
ІІІ зупинка «Святкова»
3.. Підведення підсумків заняття.
Рефлексія «Сніжинка сподівань »
На кожній крижинці сніжинки доповніть речення
Підсумок тренінгу
В одній старовинній легенді говориться:
«Один чоловік вирішив змінити світ. Але світ такий великий, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити своє місто. Але місто таке велике, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити свою родину. Але родина в нього така велика, одних діток десяток. Тоді ця людина добралася до того єдиного, кого вона в силах змінити, будучи таким маленьким: самого себе. Тож не бійтеся змінювати себе.
Я дякую усім учасникам заняття за активну та результативну роботу. Бажаю, щоб ваша праця приносили лише радість та позитивні результати. Робіть усе з любов′ю. Адже усе, що робиться з любов’ю, приречене на успіх.