Контрольна робота з української мови у 9 класі з теми "Безсполучникове речення"

Про матеріал
Матеріал спрямований на перевірку засвоєного учнями матеріалу. Тестова форма контрольної роботи заздалегідь готує учнів до тестування ЗНО.
Перегляд файлу

Українська мова – 9 клас

Контрольна робота

Безсполучникове складне речення. Складне речення з різними видами зв'язку

І варіант

І рівень

1.  Знайдіть безсполучникове складне речення:

 а) Засуджують те, що не розуміють (Нар. творчість).

 б) Вмирає людина, але живе краса (П.Загребельний).

 в) Багатому у двір котиться, а бідному – з двору (Нар. творчість).

 г) Підходиш ближче – нема нікого (Л.Костенко).

2. Вкажіть безсполучникове складне речення з однорідними простими:

а) Багато снігу – багато хліба.

б) Де сніг буде – хліба прибуде, де вода розіллється – сіна набереться.

в) Свій, не свій – на дорозі не стій.

г) Опеньки з’явилися – літо скінчилося (Нар. творчість).

3. Визначте безсполучникове складне речення з неоднорідними простими:

а) Щастя має ноги, біда має роги.

б) Ранні пташки росу п’ють, пізні слізки ллють.

в) Щастя біжить, а нещастя летить.

г) Не копай другому яму – сам упадеш (Нар. творчість).

4.Вкажіть смислові відношення між простими реченнями в поданому безсполучниковому складному:

Є здоров’я – є все (Нар. творчість).

а) Умовно-наслідкові.

б) Причиново-наслідкові.

в) Часові.

г) Друге речення пояснює інше.

д) Друге речення вказує на причину і дію першого речення.

5. Знайдіть правильну схему зазначеного речення, розставивши розділові знаки.

Ось день проминув зник і вечір погожий ніч криє і місто і табір ворожий. (Леся Українка)

а)  [ ] , [ ] , [ ], [ ]                б) [ ], [ ], [ ]       в) [ ], [ ]

6. Установіть відповідність між безсполучниковими реченнями та їх схемами- моделями (розділові знаки випущено).

I. Пролітав буйний вітер над морем по безмірнім широкім просторі білі хвилі здіймались високо і знялися од вітру ще швидше загукали як військо вороже…(Леся Українка)

II. Все здалось до роботи перевесло й шнур плуг сокира й лопата виводили мур. (Леся Українка)

III. Винесли тіло цариці люд заступив йому путь. (Леся Українка)

IV. Поблискують черешеньки в листі зеленім черешеньки ваблять очі діточкам маленьким. (Леся Українка)

а)  [ ], [ ] одночасність

б)  [ ]: [ ] пояснення

в) [ ]; [ ] одночасність

г)  [ ] - [ ] зіставлення

7.Скласти і записати речення за поданими схемами:

а) [  ]:[причина].      б) [умова]—[  ].

8. Визначте речення, якого стосується подана синтаксична характеристика.

Складне безсполучникове речення, складається з двох простих, що виражають причиново-наслідковий зв’язок.

А. Климко розворушив палицею багаття – з нього викотилися дві чорні, як вугілля, картоплини (Григір Тютюнник).

Б.  Одразу ж за вибалком на пагорбі починалося якесь містечко: чепурні, вистелені бруківкою вулиці, білі будиночки в невеличких пожовклих садках, далі – грибок водокачки, клубчасті дими понад нею; тоненько, коротко свиснув паровоз – «кукушка»… (Григір Тютюнник).

В.  Над яром стояла чорна ніч, тільки багаття на березі осявало траву й пісок червоною загравою (І. Білик).

Г. Богдан зайшов, мати встала з лави й незвично клопітливою ходою подалася геть (І. Білик).

9. Зробити повний синтаксичний розбір речення. Накреслити схему.

   Важливо пам’ятати:людина має бути щирою,привітною (О.Корніяка).

10.Правильно вжито розділові знаки в такому реченні:

А Спільний сніданок і можливість перекинутися щирим словом із близькою людиною до решти помирили Остапа з несподіваним випадком; його значно заспокоїли Соломіїні доводи і обидва товариші твердо поснули сном молодості.

Б Часто серед ночі, перериваючи спокійний сон хатинки, розлягався раптовий грюкіт у віконце, і хату сповняла ціла банда якогось непевного люду, що кричав, блискав жадними очима і сварився.

В Виходило так, що всі були вдома, а, коли хто й забіг на ґуральню, то тільки на те, щоб подивитись.

Г Тепер уже щодня палав у печі веселий вогонь, смачно пахло борщем або галушками, і, коли Андрій смерком вертався до хати, свіжий од вітру, з духом морозу у всіх складках одежі, Маланка старалася догодити йому.

Д Гафійка гриміла ложками, а Маланка, заклавши руки, побожно слухала оповідання про те, скільки привезено цегли, яке й чому забраковано дерево, що прикажчик нічого не розуміє і коли б не Андрій, не було б діла.

11. Речення: Він говорив про речі повні жаху для мене так просто й спокійно як жайворонок кидав на поле пісню а я стояв та слухав і щось тремтіло в мені (розділові знаки пропущено) містить у собі:

А Три частини.

Б Чотири частини.

В П’ять частин.

Г Шість частин.

 

Українська мова – 9 клас

Контрольна робота

Безсполучникове складне речення. Складне речення з різними видами зв'язку

ІІ варіант

1.  Виберіть безсполучникове складне речення.
а)Дмухнув вітер понад ставом – і сліду не стало (Т. Шевченко).
б) Людині треба, щоб її робота залишалася після неї самої жити            (Ю. Яновський).
в) Ми не лукавили з тобою, ми просто йшли, у нас нема зерна неправди за собою (Т. Шевченко).
г) Луги, струшуючи срібну росу, розляглися співами своїх соловейків, голосним куванням сивих зозуль (Панас Мирний).

2. Виберіть речення, яке відповідає схемі [ ] – [ ]  (розділові знаки пропущено).
а)Ще сонячні промені сплять досвітні огні вже горять (Леся Українка).
б) Вітер віє на долину колише билину рід до роду листи пише та на Україну (Народна творчість).
в) Явір зелененький на воду схилився козак молоденький сильно зажурився (Народна творчість).
г) Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде     (Л. Костенко).

3. Вкажіть смислові відношення між простими реченнями в поданому безсполучниковому складному:

Дивлюсь у воду – місяць у воді сміється.

А. Умовно-наслідкові.

Б. Причиново-наслідкові.

В. Часові.

Г. Друге речення пояснює інше.

Д. Друге речення вказує на причину і дію першого речення.

4. Визначте, який розділовий знак пропущено в поданому безсполучниковому складному реченні:

Квітень виправдовував свою назву весело гомоніли струмки, сніг розтанув, у полях зазеленіла озимина, горбила чорну спину блискуча рілля, і справжні озера голубіли у видолинках (Ю. Збанацький).

А. Двокрапку.        Б. Крапку з комою.

В.Тире.                   Г. Кому.

5. Визначте безсполучникове складне речення зі значенням частини послідовності:

а) Відберіть у людини мову, і вона здичавіє (І.Цюпа).

б) Сьогодні день прекрасний – я в Карпатах (С. Галябарда).

в) Ось зараз відізветься дзвінок, я відкрию двері й онімію від радості (І.Вільде).

г) Літо з дощами – осінь з грибами (Нар.творчість).

6.Визначте, будові якого з речень відповідає така схема:

[ ], [ ], [ ], [ ].

а) В неї запаморочилась голова;вона крикнула і трохи не впала на місці

б) Варвара заворушила пальцями, повернула очима; на їй убрання замаяло

в) У степу було тихо: блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина (Григір Тютюнник).

г) Брязкали сталевими тарелями вагонні буфети, перегукувалися дударі-стрілочники, сюрчали у свої сюрчки й вимахували ліхтарями зчіплювачі вагонів, видзвонювали молоточками по колесах обходчики поїздів…(Григір Тютюнник).

7. Установіть відповідність між схемами та безсполучниковими складними реченнями (розділові знаки пропущено).
І. [] – [],[].
ІІ. [], [], [].
ІІІ. []:[].
ІV. []:[], [], [].

а) Сім’я вечеря біля хати вечірня зіронька встає дочка вечерять подає.
б) У всякого своя доля і свій шлях широкий той мурує той руйнує той неситим оком за край світа зазира.
в) Поглянув я на ягнята не мої ягнята.
г) Умовк Кобзар сумуючи щось руки не грають.
д) Зійде сонце утру сльози ніхто не побачить. (З творів Т. Шевченка)

8.Скласти і записати речення за поданими схемами:

а) [  ]:[висновок].      б) [час]—[  ].

9.Зробити повний синтаксичний розбір речення. Накреслити схему.

Дерево міцне корінням – людина трудовим горінням (Нар. творчість).

10. Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні реченню:

А Признаюсь — заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.

Б Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.

В Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

Г Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

11. Речення з сурядним і підрядним зв’язком –це:

А Соломія не знала, як і коли це сталося,- втома і шум комишу приспали її.

Б Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.

В Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.

Г Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи

останні сили.

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бурківська Настя
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  2. Rak Akk
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
20 серпня 2019
Переглядів
12553
Оцінка розробки
1.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку